Amerikanske tabstal i Irak?
Fra : #2066

Dato : 09-06-05 01:47

Vi ved alle at amerikanerne ikke gider taelle alle dem de draeber i Irak.
Men jeg har set insinuationer at de heller ikke gider taelle alle de
amerikanske soldater som doer som foelge af deres tjeneste i Irak.
Paastanden er at dem der doer af deres saar efter de er blevet evakueret fra
Irak ikke taelles med i de officielle statistikker. Faktum er, at de mest
skamferede amerikanske soldater gemmes vaek pa militaerhospitaler i Tyskland
for ikke at forskraekke den amerikanske offentlighed, men det antydes ogsaa
at det forties hvor mange der doer undervejs fra Irak til Tyskland, eller
efter deres ankomst til Tyskland, hvilket er noget nyt. Det antydes at det
korrekt amerikanske tabstal er > 9000.

USA ville aabenbart "kun" medgive at 15000 amerikanske soldater var omkommet
under Vietnam-krigen, mens den stadig rasede. Det var foerst efter krigens
ophoer, at tallet hoppede til over 50000.

Er der nogen der har rimeligt sandsynlige kilder for noget af dette?

Fra : Knud Larsen

Dato : 09-06-05 14:56

"#2066" <neslein@hotmail.com> wrote in message
> Vi ved alle at amerikanerne ikke gider taelle alle dem de draeber i Irak.

Så er det jo godt at vi har Iraq bodycount.

> Men jeg har set insinuationer at de heller ikke gider taelle alle de
> amerikanske soldater som doer som foelge af deres tjeneste i Irak.

Amerikanere er helt sikkert ugidelige.

> [...]
> Tyskland, eller efter deres ankomst til Tyskland, hvilket er noget nyt.
> Det antydes at det korrekt amerikanske tabstal er > 9000.

Og hvem andre end "frihedskæmperne" er så glade for så store tal som muligt?

> [...]
> efter krigens ophoer, at tallet hoppede til over 50000.
>
> Er der nogen der har rimeligt sandsynlige kilder for noget af dette?

Den har jeg aldrig hørt før, men man kan jo forestille sig alt muligt.

Fra : #2066

Dato : 10-06-05 03:31

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

> "#2066" <neslein@hotmail.com> wrote in message
>
> Så er det jo godt at vi har Iraq bodycount.

> Amerikanere er helt sikkert ugidelige.

Naeppe - bodycount var en stor ting i Vietnam.

> Og hvem andre end "frihedskæmperne" er så glade for så store tal som
> muligt?

Der er naeppe nogen der er glade for saa store tal som mulig, men muligvis
er er nogen der villle vaerdsatte saa akkurate tal som muligt.

> Den har jeg aldrig hørt før, men man kan jo forestille sig alt muligt.

Yep, derfor er ville det vaere interessant hvis der var bedre kilder til at
bekraefte paastanden, eller til at modsige den.

Fra : Kim2000

Dato : 09-06-05 18:33

> USA ville aabenbart "kun" medgive at 15000 amerikanske soldater var
> omkommet under Vietnam-krigen, mens den stadig rasede. Det var foerst
> efter krigens ophoer, at tallet hoppede til over 50000.

Det er fordi man taler om bekræftede dødsfald, dvs. at man enten har
liget eller mindst 2 soldater har direkte set og konstateret soldatens
død.

I Irak er man ikke som sådan i krig, og skudvekslingerne er begrænset (i
forhold til når man er krig) og kontrolleret, derfor vil det overraske
mig meget hvis tabstallet (af US tropper) stiger voldsomt efter man
trækker sig ud af Irak.

Hvor har du hørt disse rygter henne?

mvh
Kim

Fra : #2066

Dato : 10-06-05 03:38

"Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> wrote in message

> [...]
> meget hvis tabstallet (af US tropper) stiger voldsomt efter man trækker

Jeg er enig i at der kun er tale om rygter - men (beklager min mistro til
den nuvaerende amerikanske regering) det ville vaekke en hel del mere harme
hvis ~10.000 amerikanere havde mistet livet i Irak, end hvis "kun" ~1600
havde.

Irakerne er der naturligvis ingen der kerer sig om.