heavy uden skrigen/growl?
Fra : Koeffe

Dato : 08-06-05 21:54

Jeg kan godt lide at høre heaavy / hård rock, men når jeg
hører det i længere tid kan jeg godt synes det er ret
anstrengende at de konstant skriger/råber. Det er mest
musikken jeg kan lide. Findes der noget hård rock / heavy
enten uden "sang", eller bare hvor sangeren er lidt mere til
at holde ud at høre på?

--
Koeffe

Fra : Anders C. Nielsen

Dato : 08-06-05 22:19

Judas Priest, My dying bride, Magnum, Kingdom Come, Manowar, Tiamat,
Lacrimosa, The Loveless, Nightwish, Within Temptation
.....bare for at nævne et par stykker....

Anders

Fra : /Moe

Dato : 08-06-05 22:35

hvad med Apocalyptica, de er fede og du slipper for en irriterende sanger :)

Fra : Dag Stinus

Dato : 08-06-05 22:41

> hvad med Apocalyptica, de er fede og du slipper for en irriterende sanger
> :)

Det gælder ikke den nyeste skive hvor diverse sangere er hentet indenfor i
studiet - og det lyder fedt!

Venlig hilsen
Dag Stinus

Fra : Dag Stinus

Dato : 08-06-05 22:39

> Judas Priest, My dying bride, Magnum, Kingdom Come, Manowar, Tiamat,
> Lacrimosa, The Loveless, Nightwish, Within Temptation
> ....bare for at nævne et par stykker....

My Dying Bride's forsanger growler el.lign. en hel del på deres første
udgivelser. Start derfor med The Angel and The Dark River og fortsæt fremad
(men spring over 34.788%...Complete).

Ellers kan man tilføje:

Iron Maiden (Number of the Beast)
Rainbow (Rising og Long Live Rock'n'Roll)
Magniude 9 (Chaos to Control)
Megadeth (Rude Awakening)
Michael Vescera Project (The Alter)
Primal Fear (Black Sun)
Rage (XIII)
Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus (Hartes Land)
Saxon (Metalhead)
Stygma-4 (Hell Within)
UFO (Strangers in the Night)
Y&T (Earthshaker)
Brainstorm (Liquid Monster)
Candlemass (Doomed for Live)
Dream Theater (Train of Thought)
Rush (Moving Pictures)

Venlig hilsen
Dag Stinus

Fra : Pjensen73

Dato : 12-06-05 16:31

Anders C. Nielsen skrev:
> Judas Priest, My dying bride, Magnum, Kingdom Come, Manowar, Tiamat,
> Lacrimosa, The Loveless, Nightwish, Within Temptation
> ....bare for at nævne et par stykker....
>
> Anders

Der er da lidt skrigeri i Judas Priest, såvidt jeg ved.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 08-06-05 22:58

> [...]
> musikken jeg kan lide. Findes der noget hård rock / heavy
> enten uden "sang", eller bare hvor sangeren er lidt mere til

Tjah... Nu er der jo forskellige slags skrig inden for metal-verdenen.
F.eks. skriger Judas Priest og Iron Maiden jo også på deres egen måde og
nogle nævnte Tiamat som vist nok startede ud med at dødsmetal eller var det
black metal for resten?
Her er mine bud på nogle bands, der burde være til at holde ud at høre på
for din slags :Æ:

Type O Negative

Pantera (det kender jeg i hvert fald folk som lytter til uden de kan lide
growl)

Anathema (det nyere. fra "Alternative 4" og så videre)

Black Sabbath (lidt skrig er der vel, men det hører jo for helvede med til
genren)

Metallica (det nyere, som jeg IKKE kan lide, med undtagelse af det lille
country-/rock-nummer "Moma Said")

Rammstein

Nightwish (er det bare mig eller er de ved at gå hen og blive kedelige?)

TOOL (han skriger lidt, men som sagt...)

A Perfect Circle

Godsmack

Life of Agony

Molotov

Smashing Pumpkins (det er i hvert fald begrænset)
Og så lyt for pokker til Lamb of God og skid på vokalen :Æ

Fra : -V-

Dato : 08-06-05 23:04

Koeffe wrote:
> Findes der noget hård rock / heavy enten uden "sang", eller bare hvor
> sangeren er lidt mere til
> at holde ud at høre på?

Noget af det jeg er blevet mest glædeligt overrasket over den sidste tid er
Iced Earth.

Især deres The Glorious Burden CD2 er tæskefed og Ripper Owens (som vi jo
allesammen kender), beviser at han er en fremragende sanger, også når han
ikke går RH i bedene.

Som Anders nævner i et andet indlæg er Manowar også et godt bud.

-V-

Fra : Anders C. Nielsen

Dato : 08-06-05 23:16

Lidt mere detaljeret :

Tiamat :
Helt sikkert "Wildhoney". Derefter "A deeper kind of slummber".
- Johan Edlund´s solo projekt "Lucyfire" er også lige præcis dét du søger!

Type O negative :
- Helt sikkert "Bloody Kisses"
& måske "October rust"

Nightingale :
(Dan Swanö fra "Edge of Sanity)
- Især den første skive! (The Breathing shadow)

Kingdom Come :
"Bad Image"

The Gathering :
"Mandylion",
"Nighttime Nightbirds"

Therion :
"Vovin"

Scorpions :
"Love at first sting"

Anders

Fra : MM

Dato : 08-06-05 23:38

> [...]
> musikken jeg kan lide. Findes der noget hård rock / heavy
> enten uden "sang", eller bare hvor sangeren er lidt mere til

Som der er sagt så kan du kigge på Saxon, Iron Maiden og Manowar. Metallica
er også (kan i hvert fald være det) hårdt helt uden skrigeri/growl. Foo
Fighters og Pearl Jam kan også gå an, de har jo en del hits bag sig
Af andet i den lidt mere progressive ende af rock kan du kigge på
Queensrÿche, start evt. med Empire eller Operation Mindcrime. Der er også
Dream Theater albummene Images & Words eller Metropolis part 2: Scenes From
a Memory kunne også være bud. Uhh, kig også på LiVE.

~MM

Fra : Ken Larsen

Dato : 09-06-05 06:41

Koeffe <graphic.muse[fjernes]@[fjernes]gmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:42a75ae8$0$194$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Prøv www.volbeat.dk og lyt til de 3 numre som de har lagt ud.

--
MVH
Ken Larsen

Manchester United R.I.P

"I don't play against a particular team, I play against the idea of losing"
Eric Cantona

"Lets forever be that rebel monster"

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 09-06-05 08:30

Koeffe wrote:
> [...]
> musikken jeg kan lide. Findes der noget hård rock / heavy
> enten uden "sang", eller bare hvor sangeren er lidt mere til

Hvilke bands kan du li' nu (musikmæssigt)? Vil gerne komme med et par bud,
men der er jo langt fra Poison til Slayer, heavy er jo mange forskellige
undergenrer.

Mine personlige favoritsangere er:

Geoff Tate (Queensrÿche)
Ronnie James Dio (DIO, Rainbow, Black Sabbath)
Dougie White (Rainbow, Cornerstone, Yngwie Malmsteen)
Russel Allen (Symphpny X)
Matt Barlow (Iced Earth)

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : Michael

Dato : 09-06-05 11:01

Koeffe wrote:
> [...]
> musikken jeg kan lide. Findes der noget hård rock / heavy
> enten uden "sang", eller bare hvor sangeren er lidt mere til

Hvis du kan lide "Type O Negative" så prøv at få fat i noget "69 Eyes"

/Michael

Fra : Steen Jensen

Dato : 09-06-05 16:08

"Koeffe" <graphic.muse[fjernes]@[fjernes]gmail.com> wrote:

> Findes der noget hård rock / heavy
> enten uden "sang", eller bare hvor sangeren er lidt mere til
> at holde ud at høre på?

System Of A Down
http://snipurl.com/fgvu

Evt. The Bloodhound Gang - men det vil jeg slet ikke kategorisere som
nogetsomhelst...
--
Bedste hilsener

Steen Jensen

Fra : Frede Hansen

Dato : 09-06-05 16:52

iSteen@litespam.dk (Steen Jensen) wrote in news:1gxweph.17370p9zdhi9kN%
iSteen@litespam.dk:

> System Of A Down
> http://snipurl.com/fgvu
>
> Evt. The Bloodhound Gang - men det vil jeg slet ikke kategorisere som
> nogetsomhelst...

Ministry, de er ihvertfald til at holde ud at høre på.
http://www.ministrymusic.org/
Kræver flash.
--
Frede Hansen
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Fra : Muddley

Dato : 11-06-05 14:27

"Frede Hansen" <nothing@valid.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> iSteen@litespam.dk:

> Ministry, de er ihvertfald til at holde ud at høre på.

Check dette forum.
Her kan du læse dig frem til en del hard rock/heavy metal bands stil og
udgivelser.
www.rocknation.dk

Mvh Kim
www.hardrock1.webbyen.dk