Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvor handler man rimeligt seriøst fotoudst~
Fra : Henrik Nielsen

Dato : 08-06-05 21:04

Hej

Mit analoge spejlrefleks skal skiftes til digitalt. Nu er det ca. 10 år
siden jeg har handlet sidst og jeg er tilflytter, så jeg kender ikke de gode
steder....

Det drejer sig om:
Pentax DSLR
Sigma eller Tamron Zoom fx. (ca. 18-125/200mm)
Sigma blitz EF500 super
Digital video ala Sony fx.
+ div. tilbehør.

Hvor ville du gå hen for at få en ordentlig betjening og en god pris...
Vil gerne slippe for Århus midtby, det er ikke til at parkere nogen steder,
men det er selvfølgelig ikke et krav...

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Thomas

Dato : 08-06-05 21:21

"Henrik Nielsen" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
>
> Vil gerne slippe for Århus midtby, det er ikke til at parkere nogen
> steder, men det er selvfølgelig ikke et krav...

Der er desværre kun et reelt svar... hjem til min computer, stille mine
spørgsmål her i gruppen eller på fotokritik og efterfølgende bestille hos
technikdirekt.de eller ac-foto.de

Jeg har lige modtaget et Sigma 70-200 mm f/2.8 fra AC-foto
Pris hos Mimosa i Århus: 10.500 kr. (da det var en demo)
Pris hos AC-foto: 5.000 kr.

Tallene taler for sig selv.

Thomas

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 09-06-05 06:59

Thomas wrote:
> Jeg har lige modtaget et Sigma 70-200 mm f/2.8 fra AC-foto
> Pris hos Mimosa i Århus: 10.500 kr. (da det var en demo)

Tja, den koster nu "kun" 9995kr fra ny hos Mimosa, og har de sidste 2-3
måneder ikke kostet 10.5K som du skriver.

> Pris hos AC-foto: 5.000 kr.

Hvordan får du 777€ + fragt til 5000?

> Tallene taler for sig selv.

Ja, men manden spørger ikke efter priser.

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

"Shut down your computer and go out and plant a tree"

Fra : Thomas

Dato : 09-06-05 12:50

"Thomas Schreiber" <REMOVEnews@schreiber.se> wrote in message

> Tja, den koster nu "kun" 9995kr fra ny hos Mimosa, og har de sidste 2-3
> måneder ikke kostet 10.5K som du skriver.

Jeg spurgte til den for ca. 2 måneder siden og fik oplyst 10.500 kr. Da
havde det pågældende objektiv netop været lånt ud. Fyren i Mimosa efterlod
ingen tvivl om at prisen ikke var til diskussion.

> Hvordan får du 777€ + fragt til 5000?

Jeg aner ikke hvad produkterne koster på hjemmesiden da jeg altid ringer og
får en snak og et tilbud. Desuden er lagertallene på deres hjemmeside ikke
altid 100% pålidelige. De 777 euro lyder dog helt forkert i min øre. Er du
sikker på at vi taler om det samme produkt? Jeg betalte 5200 eller andet til
UPS ved levering.

> Ja, men manden spørger ikke efter priser.

Slap nu lige af... et jeg viser bare med eksempel, hvorfor jeg handler som
jeg gør.

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 09-06-05 10:21

Billige det er de. Men husk nu at man også kan handle om prisen herhjemme...

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 09-06-05 10:33

Henrik Nielsen wrote:
> Billige det er de. Men husk nu at man også kan handle om prisen herhjemme...

Du kan næppe handle et afslag på 50% af prisen i DK. Hvis jo, så sig
lige hvor

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 09-06-05 11:03

Nu har jeg lige tjekket priserne på det jeg skal have (og det er ikke halv
pris i forhold til DK). Og efter jeg har sagt jeg vil have rabat, kan jeg
spare mindre 1000kr ifht til Tyskland (samlet pris er ca. 14000). Samlet
pris i Tyskland ca. 13500,- Men de ringer lige tilbage med den præcise pris.
De slog næsten 4000,- af prisen.

Men det virker ikke som om de ved hvad de sælger. De ved tilsyneladende en
masse om Nikon og Canon. Men ikke Pentax... Og det var egentlig en god
fotobutik jeg efterlyste, hvor jeg kan få råd og vejledning. Det er trodsalt
en del penge jeg kaster efter det......

Men tak for linket, det er gemt. Det kan jo være det ender med at jeg
handler der. Jeg vil kun handle lokalt hvis det er lig med en god service...
Ellers vil jeg ikke give det ekstra...

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 09-06-05 12:33

Henrik Nielsen wrote:
> Nu har jeg lige tjekket priserne på det jeg skal have (og det er ikke halv
> pris i forhold til DK).

Jeg vil nu alligevel påstå at hvis du køber over nettet kan du spare
hvis ikke 50% så i hvert fald 40%. Ingen siger du skal købe i EU

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 09-06-05 20:41

Nu er det bestilt. Og det blev DS, 700 kr mere end i Tyskland. Det synes jeg
er ok.

Tak for hjælpen

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 09-06-05 07:25

Henrik Nielsen wrote:
> Hvor ville du gå hen for at få en ordentlig betjening og en god pris...
> Vil gerne slippe for Århus midtby, det er ikke til at parkere nogen steder,
> men det er selvfølgelig ikke et krav...

Mimosa i Århus - spørg efter Robert.
Japan Photo i MP Bruunsgade - spørg efter Frederik.

Mimosa er total ligeglade med hvad du kan købe en vare til andre steder.
Den pris der står er fast pris. Til gengæld har er de autoriseret Nikon
center, så hvis du får probs sender de varen over til Nikon, og den
kommer som regel tilbage efter få dage(4-7). Hvis det haster meget har
Mimosa tilmed en "prof" aftale, så en defekt vare efter sigende kommer
tilbage fra rep. 1-2 dage efter. Mit indtryk af dem er god og prof.
betjening + at det er en forretning med eget atelier - så de ved godt
hvordan man taget billeder.

Japan Photo er derimod til at handle med. Frederik er selv mega fotonørd
(på en god måde), og mine tidligere oplevelser er, at han gerne
bestiller en vare hjem til beseelse, selvom du måske ikke er 100% at du
vil købe den. Frederik er på min alder tror jeg (jeg er 1979'er), så vi
"taler samme sprog" og jeg synes det er meget tydeligt at han brænder
for fotohobbyen. Han har vist i øvrigt sit eget atelier også, men det er
ikke i relation til Japan Photo mener jeg. Kender ikke til deres service
aftaler, men de reklamerer uden på facaden med at de er autoriseret
Nikon center, så mon ikke det er noget tilsvarende Mimosa.

Derimod er mine erfaringer med fotobutikkken i busgaden (de virker meget
uvidende og "pop smarte"), skt pouls foto og photo care butikken i nørre
gade/allé ikke imponerende. De virker i mine øjne meget uproffe, og de
snakker mere mega pixel og zoom, fremfor det man reelt spørger om. Jeg
har oplevet at skt pouls foto taler direkte nedladende til én.

Hvis jeg havde masser af $$ ville jeg klart handle hos Mimosa (hos
Robert) eller Japan Photo (hos Frederik).

Nu skriver du godt nok Pentax. Det mindes jeg ikke at have set i Århus.
Måske hos Bingo foto i Bruuns galleri.

Kender intet til Pentax, men umiddelbart virker deres udvalg af
objektiver begrænset i forhold til Nikon, Fuji(bruger Nikon bajonet) og
Canon. Synes at have læst flere steder f.eks. at nogle Sigma objektiver
kun laves til Sigma, Nikon, Fuji og Canon.

Hvis du reelt er ude for at investeree i et dSLR i DK, vil jeg anbefale
at du tager ned til Robert i Mimosa og ser på et Nikon D70s m. 18-70
kit. Det virker i mine øjne som det bedste køb til under 10.000kr i DK
idag. Canons 350D og 300D ligner plastik legetøj i forhold til Nikons
D70(s) serie. Prisen på det nye Nikon D70s ligger lige under 10.000kr.
Hos Mimosa får du foruden den gode service et gratis Nikon kursus med i
købet!

Mht. video kamera. Jeg ville tage ud i ElGiganten og købe det
videokamera jeg har råd til. De har 30 dages fuld returret, så det er
bare med at udnytte det hvis mulligt.

Håber du kunne bruge mit input til noget.

Fra : Jorn Ostergaard

Dato : 09-06-05 11:34

> [...]
>
> Mit analoge spejlrefleks skal skiftes til digitalt. Nu er det ca. 10 år
> siden jeg har handlet sidst og jeg er tilflytter, så jeg kender ikke de

Hvis dit analoge slr, er et pentax har du fornøjelsen af af din(e)
objektiver samt blitz passer på en Pentax DSLR

Selv har jeg en Pentax Z1P samt objektiver og AF500ATZ blitz. Det virker
forrygende på mit Pentax *ist DS.

Mvh Jørn

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 09-06-05 14:14

"samt blitz passer på en Pentax DSLR"

Blitzen har jeg fået at vide ikke passer!?!?

Det er en Sigma EF500, som er ca. 2½ år gammel. Det er en TTL blitz,
alligevel mener de at jeg skal købe en ny, pga. noget tidsforsinkelse..??

Fra : Jorn Ostergaard

Dato : 09-06-05 15:33

> [...]
>
> Det er en Sigma EF500, som er ca. 2½ år gammel. Det er en TTL blitz,
> alligevel mener de at jeg skal købe en ny, pga. noget tidsforsinkelse..??

Jeg har en Pentax AF500ATZ blitz fra 1995 som jeg købte til mit Pentax Z1P
slr. Den virker fint med mit *ist DS.
Jeg kender ikke Sigma EF500, men er det Sigma eller Pentax som oplyser at
den ikke virker sammen med Pentax dslr ?.
Hvis det er en eller anden forhandler vil jeg nok tage det med et gran salt.

Prøv at høre hos Sigma eller Pentax support.

Mvh Jørn

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 09-06-05 20:42

Så har jeg bestilt DS og en Sigma blitz. Jeg fandt en køber til min "gamle"
blitz, så jeg skal kun betale 750 i diff. Den hoppede jeg lige på