Lise Egholm
Fra : NoTrabajo

Dato : 08-06-05 20:46

Hende Lise Egholm (DR1 lige nu) , hvor er hun dog irriterende "politisk korrekt"
at høre på. Jeg vil dog ikke ligefrem kalde hende halalhippie, men "politisk
korrekt", dét er hun.
--
NoTrabajo

Fra : Jesper

Dato : 08-06-05 21:09

On Wed, 8 Jun 2005 21:46:28 +0200, "NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com>
wrote:

>Hende Lise Egholm (DR1 lige nu) , hvor er hun dog irriterende "politisk korrekt"
>at høre på. Jeg vil dog ikke ligefrem kalde hende halalhippie, men "politisk
>korrekt", dét er hun.

Jeps. Senere på tv2 er der nok et bedre bud på løsningen på de
møgunger på Nørrebro.

Kl 23.00 Kæft, trit og retning

Efter Murens fald har de sociale problemer i Rusland tårnet sig op -
bl.a. er antallet af gadebørn eksploderet. De fortabte børn og unge
lever et liv med småkriminalitet, narko- og alkoholmisbrug, og uden en
håndsrækning udefra er de fleste dømt til undergang og et liv bag
tremmer.
Men hjælpen er på vej - fra en uventet kant. Det russiske militær har
foreslået, at man opretter specielle 'ungdomsregimenter' og indlogerer
gadebørnene i særlige barakker, hvor de tilbydes både skolegang og
militær træning. Selv om idéen kan synes både frastødende og
chokerende, ser forsøget faktisk ud til at kunne bringe gadebørnene på
ret køl.

/Jesper

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 08-06-05 21:53

"Jesper" <ssdsdns@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeps. Senere på tv2 er der nok et bedre bud på løsningen på de
> møgunger på Nørrebro.

Igen: du kender intet til det, og det er ikke generelt nogle "møgunger"- men
som sædvanlig taler du om ting, du ikke kender til eller har forstand på.

Lise er en gæv kvinde med sine meningers mod - og hun udtaler sig ikke uden
at kende til tingene, kan jeg fortælle dig. Der burde være flere skoleledere
som hende, men desværre er de ikke så mange.

--
ahw

Fra : Kurt Harald Nedergaa~

Dato : 08-06-05 21:18

"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> korrekt"
> at høre på. Jeg vil dog ikke ligefrem kalde hende halalhippie, men

Hun er det man på godt gammel dansk, kalder en hjerne vasket so.

Kurt

Fra : jodem

Dato : 08-06-05 21:34

"Kurt Harald Nedergaard" <kurtnedergaard@privat.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:42a75265$0$63632$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> "NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Hun er det man på godt gammel dansk, kalder en hjerne vasket so.
>
> Kurt

Hvad kalder man så egentlig dig?

Fra : Tim

Dato : 09-06-05 14:42

"jodem" <jodem@nypost.dk> wrote in message

> "Kurt Harald Nedergaard" <kurtnedergaard@privat.tele.dk> skrev i en
> meddelelse news:42a75265$0$63632$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Hvad kalder man så egentlig dig?

Menneskekender?

Tim

Fra : jodem

Dato : 09-06-05 14:59

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Menneskekender?
>
> Tim

Plonk

Fra : Tim

Dato : 09-06-05 15:12

> Plonk

LOL

Tim

Fra : G B

Dato : 09-06-05 20:59

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i meddelelsen news:42a84e06$0$73183
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> LOL

Ja, det må du nok sige.

GB

Fra : G B

Dato : 09-06-05 20:58

"jodem" <jodem@nypost.dk> skrev i meddelelsen

> Plonk

Nå, der sked du lige i bukserne, "jodem"?

GB

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 09-06-05 15:08

> Menneskekender?

DIG? ROTFLMAO! )))))

--
ahw

Fra : Thomas

Dato : 09-06-05 19:11

Arne H. Wilstrup wrote:

> DIG? ROTFLMAO! )))))

Er du ikke mere til ROTFLSTALIN?

/Thomas

Fra : Tim

Dato : 09-06-05 19:28

"Thomas" <noreply@toemail.th> wrote in message

> Er du ikke mere til ROTFLSTALIN?

Hvis du lægger mærke til det, så ved Arne ikke engang hvad han svarer på
længere

Han er kørt helt ud over kanten i DDR sagen... ikke engang Kim Larsen
støtter ham i det

Tim

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 09-06-05 23:19

> [...]
> det, så ved Arne ikke engang hvad han svarer på længere
>
> Han er kørt helt ud over kanten i DDR sagen... ikke engang Kim Larsen

Kim Larsen og jeg er ikke enige om den sag så vidt jeg husker. Det behøver
vi heller ikke at være - vi er enige i mange andre ting - jeg kan derimod
ikke erindre at du og Kim Larsen er enige om noget som helst, så hvis det
skulle være et kriterium for hvad der er fup og fakta, så står det sløjt til
med dig.

Desuden skal du vide at hvis jeg ikke svarer dig - evt. med det samme, så
kan det måske skyldes at du er blevet sat i filteret fordi du er for dum at
høre på.

Det skal du ikke tage som et bevis på at jeg er løbet tør for argumenter,
blot at det med dig kører i tomgang -eller skulle jeg sige :; timgang - og
det er ikke et kompliment.

Men for at jeg overhovedet kan argumentere mod dine synspunkter, skal du jo
have nogen, der er værd at ofre linier på - indtil dato har du ikke
fremkommet med andet end mudderkastning, så jeg tror ikke du fremover skal
regne med mange flere indlæg som svar på dine tåbeligheder -livet er for
kort.

--
ahw

Fra : Tim

Dato : 10-06-05 07:48

"Arne H. Wilstrup" <detfaarduejatvide@invalid.dk> wrote in message

> "Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Kim Larsen og jeg er ikke enige om den sag så vidt jeg husker.

Surprise... det er jo det jeg skriver. IKKE ENGANG... hvilket af de to ord
forstår du ikke?

> [...]
> skulle være et kriterium for hvad der er fup og fakta, så står det sløjt

Nærmest det modsatte. Hvis man er uenig med Kim Larsen er det som regel et
godt tegn på, at man har fat i noget rigtigt.

> [...]
> kan det måske skyldes at du er blevet sat i filteret fordi du er for dum

Det er da ikke mig der påstår, at DDR byggede muren for at holde
vesterlændinge _UDE_!

> Det skal du ikke tage som et bevis på at jeg er løbet tør for argumenter,

Det behøvede jeg heller ikke endnu et bevis på.

> blot at det med dig kører i tomgang -eller skulle jeg sige :; timgang - og
> det er ikke et kompliment.

Når det kommer fra dig, kan det kun opfattes som sådant. Happy to
dissappoint you.

> [...]
> regne med mange flere indlæg som svar på dine tåbeligheder -livet er for

Argumenter (generelt) fra en som dig, der tror DDR var demokratisk, og at
tunnelerne blev bygget af vesterlændinge der ville _ind_ i DDR, vejer ikke
særligt tungt hos mig.

De ansporer dog til et godt grin, med mellemrum

Tim

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 08-06-05 21:56

"Kurt Harald Nedergaard" <kurtnedergaard@privat.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:42a75265$0$63632$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Hun er det man på godt gammel dansk, kalder en hjerne vasket so.

Kurt - jeg ved godt at du er en taber, men behøver din idelige misundelse
over folk med succes virkelig give dig anledning til at afsløre dig selv så
klart?

Måske du burde få dig et ordentligt arbejde og en uddannelse - så kunne det
være at du blev i stand til at se udover din egen næsetip -blot en smule.

--
ahw

Fra : Tim

Dato : 09-06-05 14:41

> [...]
>
> Måske du burde få dig et ordentligt arbejde og en uddannelse - så kunne
> det være at du blev i stand til at se udover din egen næsetip -blot en

Når et fjols som dig, der stadig tror at DDR var demokratisk, tager ord som
"taber" i sin mund, er der kun latter tilovers )

Tim

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 09-06-05 15:06

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Når et fjols som dig, der stadig tror at DDR var demokratisk, tager ord
> som "taber" i sin mund, er der kun latter tilovers )

Latteren er helt på min side - jeg fastholder nemlig at DDR var
demokratisk - at du så har en anden opfattelse af demokrati er blot synd for
dig. Men da du slet ikke fatter begrebet, så vil jeg anbefale dig at gå på
biblioteket og få fat i en bog om samfundsforhold - du kan måske få en eller
anden retarderet person til at læse op for dig af bogen - det vil i så fald
være på et niveau, du muligvis kan forstå.

--
ahw

Fra : Tim

Dato : 09-06-05 15:12

> "Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Latteren er helt på min side - jeg fastholder nemlig at DDR var
> demokratisk

LOL

Tim

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 09-06-05 15:19

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Arne H. Wilstrup" <detfaarduejatvide@invalid.dk> wrote in message

> LOL

Du må virkelig gøre noget ved dit fjogede grin - prøv noget nyt - luk munden
før der kommer stegte fluer.

Og jeg mener munden - selvom de har svært ved at opdage forskellen på den og
dit røvhul.

--
ahw

Fra : Tim

Dato : 09-06-05 15:30

> "Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du må virkelig gøre noget ved dit fjogede grin - prøv noget nyt - luk
> munden før der kommer stegte fluer.

Det er svært at lukke munden, når man griner så meget ))

Du er simpelthen for komisk

Tim

Fra : Henri Gath

Dato : 09-06-05 19:45

"Arne H. Wilstrup" <detfaarduejatvide@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> munden før der kommer stegte fluer.
>
> Og jeg mener munden - selvom de har svært ved at opdage forskellen på den
Analsvans...søg læge

Fra : Trunte

Dato : 09-06-05 20:46

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Arne H. Wilstrup" <detfaarduejatvide@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> Analsvans...søg læge

Er den anale fikseringen du tydeligvis lider af - grunden til at du har købt
efternavnet
Fiskerøv...? og hvorfor lige fisk?
Trunte

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 09-06-05 23:05

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Analsvans...søg læge

Du ved- gath = røvhullet hos en fisk, ikke?

--
ahw

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 10-06-05 10:17

> "Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse

> den
>

> Du ved- gath = røvhullet hos en fisk, ikke?

Det er ikke rigtigt! Det hedder "Gat".

/Mikael

Fra : G B

Dato : 10-06-05 16:57

"Mikael Mortensen" <mikael@danbbs.dk> skrev i meddelelsen

> Det er ikke rigtigt! Det hedder "Gat".

Prøv at spørge Arne, hvad "Cut the crab" betyder...
Jeg påstår, at det betyder "Skær krabben for", Arne mener, at det betyder
noget ganske andet.

GB

Fra : Tim

Dato : 10-06-05 17:24

"G B" <nonono@nospam.invalid> wrote in message
> [...]
>
> Prøv at spørge Arne, hvad "Cut the crab" betyder...
>
> Jeg påstår, at det betyder "Skær krabben for", Arne mener, at det betyder

LOL

Tim

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 10-06-05 18:04

> "G B" <nonono@nospam.invalid> wrote in message

Gør jeg det? virkelig? hvorfor tror du dog det -

--
ahw

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 10-06-05 18:03

"Mikael Mortensen" <mikael@danbbs.dk> skrev i en meddelelse

> "Arne H. Wilstrup" <detfaarduejatvide@invalid.dk> wrote in message

> Det er ikke rigtigt! Det hedder "Gat".

virkelig? jf. Leif Panduro: han var en sådan pedant at hvis man slog ham på
skulderen og sagde "goddag din gamle havørn, så¨ville han vende sig om og
sige at han ikke var en havørn for en havørn er en fugl og kan flyve og han
var ikke en fulg og kunne ikke flyve, ergo var han ikke nogen havørn.

(citeret efter hukommelsen) -og hvis jeg virkelig skal skære det ud i pap
for dig, hvad en pedant er, så hedder det ikke "Gat", men "gat" - prøv dog
for fanden at se hvad meningen er med indlægget, tåbenakke.

--
ahw

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 10-06-05 21:33

> [...]

> for dig, hvad en pedant er, så hedder det ikke "Gat", men "gat" - prøv dog
> for fanden at se hvad meningen er med indlægget, >tåbenakke.

Jeg var ikke klar over, at dit indlæg havde en mening.

/Mikael

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 11-06-05 16:24

> Jeg var ikke klar over, at dit indlæg havde en mening.

Det kræver også noget der hedder intelligens for at forstå sådan noget.

--
ahw

Fra : Tim

Dato : 11-06-05 16:35

> "Mikael Mortensen" <mikael@danbbs.dk> skrev i en meddelelse

> Det kræver også noget der hedder intelligens for at forstå sådan noget.

Næh... blot en livlig fantasi.

Tim

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 10-06-05 21:35

> [...]

> for dig, hvad en pedant er, så hedder det ikke "Gat", men "gat" - prøv dog
> for fanden at se hvad meningen er med indlægget, >tåbenakke.

BTW: Mener du også at "Hvis" og "Vis" er det samme?
- det kan skabe en del forvirring.

/Mikael

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 11-06-05 16:25

> BTW: Mener du også at "Hvis" og "Vis" er det samme?
> - det kan skabe en del forvirring.

ubegavde mennesker lader sig let forvirre.

--
ahw

Fra : Tim

Dato : 11-06-05 16:36

> "Mikael Mortensen" <mikael@danbbs.dk> skrev i en meddelelse

> ubegavde mennesker lader sig let forvirre.

Derfor dine kugleskøre indlæg.. ok.

Tim

Fra : Tina T.

Dato : 09-06-05 15:21

> [...]
> en eller anden retarderet person til at læse op for dig af bogen - det vil
> i så fald være på et niveau, du muligvis kan forstå.

Pragtfuldt demokrati hvor det kun var èt parti der var lovligt, tænk dig dog
en smule om,
eller er det for meget forlangt?

Tina T.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 09-06-05 15:25

"Tina T." <tina-t@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Pragtfuldt demokrati hvor det kun var èt parti der var lovligt, tænk dig
> dog en smule om,
> eller er det for meget forlangt?

Nu er viden jo ikke din stærke side - mon ikke du skulle knytte bylden og
hengive dig til pedigør eller sladderen i syklubben i stedet for at dumme
dig uafladeligt i denne gruppe.

Der var flere partier i DDR end et. Beklager, men enhver anden ville i det
mindste have undersøgt den side af sagen før han kommenterede noget, han
ikke vidste noget om - bortset naturligvis fra Tim, Jim og Gath. Men det kan
man jo ikke fortænke dem i - de er jo i forvejen så helt og aldeles uvidende
at de ville have haft godt af at få repeteret 1. klasses læsebog med Søren
og Mette.

--
ahw

Fra : Tim

Dato : 09-06-05 15:30

"Arne H. Wilstrup" <detfaarduejatvide@invalid.dk> wrote in message

> "Tina T." <tina-t@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nu er viden jo ikke din stærke side

Hun ved dog i det mindste, at DDR ikke var demokratisk

Tim

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 09-06-05 15:32

> Hun ved dog i det mindste, at DDR ikke var demokratisk

næ, lige så lidt som du ved det - DDR var demokratisk - der blev afholdt
frie valg og alle over 18 kunne stemme. Og de kunne stemme frit på de
opstillede partier ved hemmelige afstemninger - det plejer at betyde at der
er demokrati i landet.

--
ahw

Fra : Tim

Dato : 09-06-05 15:40

> næ, lige så lidt som du ved det

Jo hun gør, men fortsæt endelig... det er go' humor

Tim

Fra : NoTrabajo

Dato : 09-06-05 16:18

> [...]

> frie valg og alle over 18 kunne stemme. Og de kunne stemme frit på de
> opstillede partier ved hemmelige afstemninger - det plejer at betyde at der

Stemmesedlerne var i forvejen udfyldt med "Die Kandidaten der nationalen Front".
De fleste tog blot stemmesedlen, foldede den og puttede den ned i stemmeboksen,
og så havde man stemt på "Die Kandidaten der nationalen Front". Hvis man ikke
ville stemme på (alle) "Die Kandidaten der nationalen Front", skulle man i fuld
offentlighed strege de kandidater ud, som man ikke ville stemme på. Der var ikke
rum til hemmelig afstemning. Det var DDR's demokrati.
--
NoTrabajo

Fra : Trunte

Dato : 09-06-05 19:41

> [...]
> var ikke
> rum til hemmelig afstemning. Det var DDR's demokrati.

Der er nogen der er uvidende og nogle der er dumme... men du er godt nok
i særklasse.... du aner jo ikke hvad du snakker om og virker oveni købet
stolt
af det... men al den fritid, læs dog en bog
Trunte

Fra : Tim

Dato : 09-06-05 19:59

"Trunte" <ap.moeller@webspeed.dk> wrote in message

> [...]
> stolt
> af det... men al den fritid, læs dog en bog

Nå... du er også en af dem der mener, at tunnlerne blev bygget af
vesterlændinge, der prøvede at komme _IND_ i DDR? )

LOL, hvor I er underholdende )

Tim

Fra : Trunte

Dato : 09-06-05 20:50

> [...]
>>>
> Nå... du er også en af dem der mener, at tunnlerne blev bygget af
> vesterlændinge, der prøvede at komme _IND_ i DDR? )

Nope.. men jeg mener at Trabanten har jord i hovedet.
Trunte

Fra : Tim

Dato : 09-06-05 20:59

> Nope.. men jeg mener at Trabanten har jord i hovedet.

Hvorfor dog... hvad er der forkert i det han skriver om stemme-metoderne?

Desuden ved jeg jo, at du opfatter bl.a.Arbejderpartiet Kommunisterne og
Attac som troværdige kilder, så det er jo ret nærliggende at du også tror på
Arnes DDR-løgn ikke?

Tim

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 09-06-05 22:58

> [...]

> Attac som troværdige kilder, så det er jo ret nærliggende at du også tror

Nej, lille timsebassemand - det er ren sandhed, det jeg skriver - at du er
faktaresistent om nogen, kan ikke undre med det naziinficerede menneskesyn,
du har -
Men jeg behøver slet ikke bevise noget - jeg kan blot henvise til bøger om
DDR skrevet af vesterlændinge, fx Hans Keiding, professor på KU der har
skrevet adskillige bøger om østlandene og økonomien, herunder også om
DDR -og der findes andre kilder, men jeg gider da ikke finde dem frem til
benefice for dig - du vil jo alligevel kalde alt det, du ikke tror på for
løgn.

--
ahw

Fra : Tim

Dato : 10-06-05 07:58

> "Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nej, lille timsebassemand

Ha, ha... så er vi nået hertil... )

> - det er ren sandhed, det jeg skriver

Kun i din forvredne hjerne. Der er _INGEN_ andre herinde der tror på dit
sludder

Ikke engang de rødeste af dem.

Det burde give dig stof til eftertanke, men nej.

> - at du er
> faktaresistent om nogen,

Hvis du med fakta mener, at det var vesterlændingene der byggede tunnelerne
under Muren, for at komme _IND_ i DDR, ja... så er jeg "fakta"-resistent.

LOL

> kan ikke undre med det naziinficerede menneskesyn, du har -

Ja, ja Arne

Bette skoledreng... kan du virkelig ikke gøre det bedre end det?

> Men jeg behøver slet ikke bevise noget

Der er ellers kotume at underbygge sine påstande... specielt da i et forum
som dette.

Det _er_ jo trods alt dig, der påstår at det var vesterlændingene der
byggede tunnelerne ind i DDR, og at DDR borgerne faktisk slet ikke prøvede
på at flygte.

Ja faktisk eksisterer der vel slet ikke et museum i Berlin, der udstiller
alle det "contraptions" DDR borgerne opfandt, for at flygte ud af DDR... og
HVIS det eksisterer, så er det vel også bare vestlig propaganda?

LOL altså... Arne for helvede

> [...]
> benefice for dig - du vil jo alligevel kalde alt det, du ikke tror på for

Jeg har da ikke påstået, at du er den eneste skøre kugle, har jeg?

Tim

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 10-06-05 18:00

> Kun i din forvredne hjerne. Der er _INGEN_ andre herinde der tror på dit
> sludder

Da flertallet herinde er fyldt med tågehorn som dig, kan det da ikke
undre -og at tage denne gruppe som et udtryk for den højeste sandhed vil
være lige så tåbeligt som da I troede på Schlüters forsikringer om at der
ikke var fejet noget ind under gulvtæppet i Tamil-sagen.

> Ikke engang de rødeste af dem.

jf. ovenover.

> Det burde give dig stof til eftertanke, men nej.

du virker som musen, der siger til elefanten da de går over en bro: Gud hvor
vi gungrer.

> Der er ellers kotume at underbygge sine påstande... specielt da i et forum
> som dette.

hvorfor - du underbygger aldrig dine fordomme, medens jeg hele tiden
forlanges påstandsunderbyggelse.

> Det _er_ jo trods alt dig, der påstår at det var vesterlændingene der
> byggede tunnelerne ind i DDR, og at DDR borgerne faktisk slet ikke prøvede
> på at flygte.

Nej, det er det ikke - det, du gør er simpel og gennemskuelig manipulation.
Først siger du at jeg nok mener at det var vesterlændinge, der byggede den
omtalte tunnel og derefter fortsætter du , at når jeg nu påstår det, så er
jeg helt hen i vejret med den påstand.

Den form for manipulation er så sølle, at det helt gør ondt. Jeg har aldrig
omtalt nogen tunnel og har ikke til sinds at gøre det.

> [...]
> og
> HVIS det eksisterer, så er det vel også bare vestlig propaganda?

Du diskuterer jo med dig selv, hvorfor behøver jeg så be-eller afkræfte
noget her?

> Jeg har da ikke påstået, at du er den eneste skøre kugle, har jeg?

Du har da ikke taget dig selv med i den opfattelse?

--
ahw

Fra : Tim

Dato : 10-06-05 19:05

"Arne H. Wilstrup" <detfaarduejatvide@invalid.dk> wrote in message

> "Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Da flertallet

Fuck _flertallet_... jeg sadge _INGEN_!!!

> [...]
> tåbeligt som da I troede på Schlüters forsikringer om at der ikke var
> fejet noget ind under gulvtæppet i Tamil-sagen.

Netop!

> du virker som musen, der siger til elefanten da de går over en bro: Gud
> hvor vi gungrer.

Mus eller elefanter... der er _INGEN_ her, der tror på dit sludder om DDR!

> hvorfor - du underbygger aldrig dine fordomme, medens jeg hele tiden
> forlanges påstandsunderbyggelse.

Hvilke fordomme?

> Nej, det er det ikke - det, du gør er simpel og gennemskuelig
> manipulation.

Nej... det er jo det su siger.

> Først siger du at jeg nok mener at det var vesterlændinge, der byggede den
> omtalte tunnel og derefter fortsætter du , at når jeg nu påstår det, så er
> jeg helt hen i vejret med den påstand.

Når du påstår, at DDR borgerne faktisk ikke ønskede at flygte fra DDR, ja så
må den _LOGISKE_ konklusion vel være, at du mener tunnelerne var bygget af
vesterlændinge.... ikke?

Eller påstår du nu også, at de faktisk slet ikke eksisterer?

> Den form for manipulation er så sølle, at det helt gør ondt. Jeg har
> aldrig omtalt nogen tunnel og har ikke til sinds at gøre det.

Så de tunneler der _eksisterer_ er bare lavet af store mulvarpe.... hverken
af østtyskerne eller vesttyskerne?

At du ikke vil tage stilling til deres eksistens er jo blot endnu et tegn på
din påtagne immunitet.

> Du diskuterer jo med dig selv, hvorfor behøver jeg så be-eller afkræfte
> noget her?

Det behøver du faktisk heller ikke, men jeg rammer åbenbart et temmelig
blødt punkt. For min skyld kan du leve videre i fornægtelsens lette
tilværelse. No sweat.

> Du har da ikke taget dig selv med i den opfattelse?

Absolut, men hvad har det men min manglende påstand at gøre?

Tim

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 10-06-05 19:29

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Mus eller elefanter... der er _INGEN_ her, der tror på dit sludder om DDR!

Det behøver de heller ikke - de kan bare undersøge kendsgerningerne i stedet
for som dig blot at postulere noget andet uden skyggen af dokumentation.

> Hvilke fordomme?

Du har ikke bestilt andet end at lufte fordomme i denne gruppe - om mig, om
DDR etc.

> Nej... det er jo det su siger.

Hvor?

> Når du påstår, at DDR borgerne faktisk ikke ønskede at flygte fra DDR, ja
> så må den _LOGISKE_ konklusion vel være, at du mener tunnelerne var bygget
> af vesterlændinge.... ikke?

Suk! kan du slet ikke læse: jeg omtaler ingen tunnel - det gør du - jeg har
aldrig hævdet at DDR-borgerne faktisk ikke ønskede at flygte, eftersom jeg
ikke kender alles motiver i det land - jeg hævder til gengæld at det ikke
var det store flertal, der havde den slags ønsker - og vi kan jo også se at
det ikke var alle, der forsøgte det blandt de mange millioner af
DDR-borgere, der fandtes på den tid.

> Eller påstår du nu også, at de faktisk slet ikke eksisterer?

Efter den sædvanlige taktik vil du snart påstå at JEG hævder at de ikke
eksisterer.

> Så de tunneler der _eksisterer_ er bare lavet af store mulvarpe....
> hverken af østtyskerne eller vesttyskerne?

Sig mig kan du slet ikke en gang stave dig igennem mine indlæg? Jeg aner
intet om en tunnel, det har aldrig interesseret mig og gør det fortsat
ikke - hvorfor bliver du ved med at fremture om en tunnel, jeg ikke kender
til eksistensen af? Der var givetvis mange forskellige forhold i DDR under
Øst-Vest-konflikten, og man kan naturligvis ikke kende dem alle - jeg kender
dog ikke til nogen tunnel og det interesserer mig heller ikke.

Nogle få mennesker flygtede fordi de ikke kunne komme til Vesten ad legale
veje - der fandtes givetvis også tyveknægte og mordere - men det betyder jo
ikke at hovedparten af befolkningen var tyveknægte eller mordere, vel?

> At du ikke vil tage stilling til deres eksistens er jo blot endnu et tegn
> på din påtagne immunitet.

næ, det er blot et udtryk for manglende interesse i den sag.

> Det behøver du faktisk heller ikke, men jeg rammer åbenbart et temmelig
> blødt punkt. For min skyld kan du leve videre i fornægtelsens lette
> tilværelse. No sweat.

For at fornægte noget kræver det vel en anerkendelse af at der findes noget
at fornægte - jeg kender ikke til nogen tunnel, og gider ikke beskæftige mig
med det område - der er mange andre og mere interessante ting omkring DDR
end din tunnel. Hvis du hævder at der var en tunnel under muren, så må du
gerne påstå det for mig - det har jeg ingen umiddelbar kommentar til, da jeg
ikke kender til den - og indtil dato har jeg kun læst dine idelige påstande,
manipulationer, løgne og gentagelser - det overbeviser jo kun dem, der er
overbevist i forvejen om at DDR var noget lort. Det mener jeg ikke det var -
vi er altså uenige, men jeg savner dokumentation for dine tunnelpåstande,
ligesom jeg stadig afventer svar på hvorfor du lyver når du skriver om at
jeg er til grin hos mine kolleger fordi jeg skulle have skrevet alenlange
indlæg i vor fagpresse, når sandheden er at jeg har skrevet en gang og om
noget helt andet end politik.

Men måske kommer du til at vente længe på svar fra min side, eftersom jeg
overvejer at sætte dig i mit filter, da livet er for kort til mudderkastning
af din kaliber.

> Absolut, men hvad har det men min manglende påstand at gøre?

at du stadig ikke har bevist din påstand om mine mange indlæg i vore
fagblade, indlæg som kun eksisterer i din omtågede hjerne.

--
ahw

Fra : Tim

Dato : 10-06-05 20:46

> [...]
> dokumentation.

> Du har ikke bestilt andet end at lufte fordomme i denne gruppe - om mig,

I ordets forstand "fordom", kvræves det at jeg tager stilling _før_ jeg har
hørt/læst dig.

Det er ikke tilfældet. Jeg har netop læst dine skøre holdninger til DDR...
det er da derfor jeg sætter tingene lidt på plads for dig.

> Hvor?

Hvorfor har du så svært ved at lægge 2 og 2 sammen? Hvis du siger, at DDR
borgerne ikke havde lyst til at flygte, hvorfor har de så gjort sig den
store umage (det trods alt må være), at grave flere hundrede meter lange
tunneler under muren? Hvorfor eksisterer der ligefrem et museum i Berlin,
der udstiller deres opfindsomheder for at slippe ud af DDR? Udhulede sofaer,
ekstra tanke på biler, udhulede træstammer etc.? Findes der et lignende
museum noget andet sted i verden...?

Hvad fortæller det dig???

Pointe (hvis du skulle være i tvivl): Det strider mod _alt_, hvad du
fortæller om DDR, som et frit samfund.

> [...]
> ikke var det store flertal, der havde den slags ønsker - og vi kan jo også
> se at det ikke var alle, der forsøgte det blandt de mange millioner af

Hvad tror du selv Arne... var det måske af følgende årsager?:

1)
Ved at undersøge Stasi-arkiverne efter murens fald, har man erfaret, at ca.
halvdelen at østtyskerne spionerede på den anden halvdel. Hvornemt tror du,
rent praktisk, det var at arrangere en flugt?

2)
Hvis det endelig lykkedes at skaffe kontakt til nogle der kunne arrangere en
flugt... hvad så med resten af familien... og venner?

3)
Når nu halvdelen af befolkningen spionerede på den anden halvdel; hvor meget
mod tror du så der skulle til, overhovedet at forsøge _kontakt_ med nogen,
der kunne arrangere en flugt.

Vi snakker her, om langt mere mod, end der er dig beskåret. Du sidder trygt
i din sofa, og har _ingen_ anelse om, hvad du sidder og sludrer om.

> Efter den sædvanlige taktik vil du snart påstå at JEG hævder at de ikke
> eksisterer.

Hvem har da gravet dem, hvis de eksisterer? Hvorfor er der ligefrem museer
der viser østtyskernes opfindsomhed, når det gjaldt at komme ud af DDR?...
var det mon fordi det var fedt at være der?... er der mon lignende museer i
Danmark, Sverige, Canada, Norge, England, Australien, U.S.A., Grønland,
Iran, Tibet, Japan etc. etc.??

Er der i Rusland?... måske.
Er der i Kina?... ikke endnu.
Er der i Sydkorea?... måske.

Ser du mønstret?

> [...]
> Jeg aner intet om en tunnel, det har aldrig interesseret mig og gør det
> fortsat ikke - hvorfor bliver du ved med at fremture om en tunnel, jeg

Fordi den eksisterer som et symbol på din forstokkede ignorans.

> Der var givetvis mange forskellige forhold i DDR under
> Øst-Vest-konflikten, og man kan naturligvis ikke kende dem alle - jeg
> kender dog ikke til nogen tunnel og det interesserer mig heller ikke.

Du _vælger_ at negligere et symbol på DDR borgernes elendighed.

> Nogle få mennesker flygtede fordi de ikke kunne komme til Vesten ad legale
> veje

Nej... der var kun få, fordi det var forbundet med en kolossal risiko...
såvel for dem selv, som hele deres familile og alle deres venner.

> - der fandtes givetvis også tyveknægte og mordere

Yeah right.

> - men det betyder jo ikke at hovedparten af befolkningen var tyveknægte
> eller mordere, vel?

Hvor er du langt ude, Arne.

> næ, det er blot et udtryk for manglende interesse i den sag.

En forståelig manglende interesse. Den gennemhuller hele din forskruede
vereden.

> [...]
> noget at fornægte - jeg kender ikke til nogen tunnel, og gider ikke
> beskæftige mig med det område - der er mange andre og mere interessante

Der er ikke kun een tunnel, og de har en kolossal symbolsk værdi. At du
vælger at se bort fra det, er blot endnu et tegn på dit absurde verdenssyn.

> Hvis du hævder at der var en tunnel under muren, så må du gerne påstå det
> for mig

Det er ikke mig, der påstår det (jeg ved selvfølgelig godt, at du ikke er
modtagelig for dokumentation):

Bare fra året 1962:
http://www.ddr-wissen.de/wiki/ddr.pl?Chronik_1962

Andre links:
http://www.th.schule.de/g/goethegym/schueler/semifach/flucht/situation/fluchtarten.html
http://www.dieterwunderlich.de/Richter_tunnel.htm
http://www.berlinermaueronline.de/geschichte/flucht.htm
http://www.salvator.net/projekte/mauer/referate/fluchtgeschichten.htm
http://www.dhm.de/sammlungen/dokumente2/d2b04490.html
http://www.echthoerbuch.de/makepage.php?rsl_rewritepar=1370/booknr/1404
http://www.ddr-bilder.de/Fotos/Mauerbau/11_Mauer.htm
http://mansen.dk/greiner/berlin/berlin.htm
http://ostfold.hoyre.no/Saker/1048845891.53/1051996594.15
http://www.aftenposten.no/fakta/berlinmuren/article502798.ece?service=print
http://home1.stofanet.dk/anker/page2.html

Der er bogstavelig talt _tusindevis_ af lignende links.

Men det er selvfølgelig bare vestlig propaganda. Selv de folk der levede i
DDR dengang, er i mellemtiden bare blevet hjernevasket?

> [...]
>
> Men måske kommer du til at vente længe på svar fra min side, eftersom jeg
> overvejer at sætte dig i mit filter, da livet er for kort til

Du er bare træt af, at få nogle ting sat på plads, så lad være med dit
tuderi.

> at du stadig ikke har bevist din påstand om mine mange indlæg i vore
> fagblade, indlæg som kun eksisterer i din omtågede hjerne.

Du fatter åbenbart _stadig_ ikke, at det ikke var mig der påstod det.

Tim

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 11-06-05 16:33

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

nedenstående: har cuttet alt der har med en tunnel at gøre - jeg gider ikke
diskutere tunneller, som jeg ikke kender til - de links jeg har fåët stammer
fra nogle tyske hjemmeside, hvis oprindelse jeg ikke har nogen viden om -
de er ikke officielle så vidt jeg kan se, og jeg har ikke lyst til at læse
mig igennem mere eller mindre verificerede hjemmesider af uofficiel art
eller af propagandistisk art for at tage stilling til disse ting.
Jeg erindrer dog noget om en tunnel i forbindelse med noget vand- og
el-forsyning -det fremgik af en tidligere TV-udsendelse for længe siden -
men at det skulle være en tunnel, der er gravet af nogle modstandsfolk mod
DDR anser jeg ikke for sandsynlig.
Men udover disse kommentarer har jeg ikke lyst til at skrive om dette
yderligere, og som jeg har skrevet før, så vil ethvert forsøg blive mødt med
tavshed fra min side - der er grænser for hvilke detajler jeg gider at sætte
mig ind i og skrive om.
I et hvert land kan man givetvis finde sager, der ikke er særligt
flatterende for det pågældende land. Prøv at se hvor lang tid der er gået
uden at man har fået nogle oplysninger om de ulovlige overvågninger af
venstrefløjen i Danmark, der er foregået. Og her har højrefløjen gjort hvad
den kunne for at blokere for disse afsløringer.

Men fordi nogle tyskere hævder at der er gravet en tunnel under muren af
nogle østtyske modstandsfolk, gør det ikke dette forhold til en højere
sandhed end at Jørgen Ege nu beskylder den danske stat for at være korrupt
m.v. fordi den vil have ham udleveret til retsforfølgelse . Du ved
formentlig godt at han har søgt om politisk asyl i Grækenland, ikk``?

Så kan du spørge dig selv om følgende: er det sandt at den danske stat
gennemgående er korrupt blot fordi Jørgen Ege siger det?

> [...]
>
> Det er ikke tilfældet. Jeg har netop læst dine skøre holdninger til DDR...
> det er da derfor jeg sætter tingene lidt på plads for dig.

Du kan ikke sætte noget på plads for mig - det er din viden om DDR-forhold
slet ikke stor nok til. I øvrigt har du ikke prøvet at sætte noget på plads,
som du skriver - det eneste du har bidraget med er pejorativer mod mig - og
det kan jeg lissom ikke bruge til noget, vel?

> [...]
> sofaer, ekstra tanke på biler, udhulede træstammer etc.? Findes der et
> lignende museum noget andet sted i verden...?

Det kunne tænkes at der var tale om en arbejdstunnel i forbindelse med el-og
vandforsyning - men det er slet ikke gået op for dig at museer i Tyskland
skal leve af publikum, og at de derfor skal sikre sig at der kommer
publikum, der er interesseret i at betale?

> Hvad fortæller det dig???

jf.

> Pointe (hvis du skulle være i tvivl): Det strider mod _alt_, hvad du
> fortæller om DDR, som et frit samfund.

nej, det strider ikke mod noget som helst - når Danmark overtræder
menneskerettighederne som det er sket en hel del gange, betyder det så at du
emigrerer fordi det strider imod Danmark som et frit samfund?

Når du læser om at folk er blevet tvangsmedicineret med LSD af psykiatere,
når du hører om eugenetik mod visse mennesker, når du hører om at man tvang
danskere til at arbejde i Tyskland under krigen under trusler om at man
ellers tog deres arbejdsløshedsunderstøttelse fra dem, betyder det så at du
nu forlader Danmark eller at du ændrer mening om at Danmark skulle være et
frit samfund?

Når du hører om en masse forhold i andre lande, hvor folk bliver undertrykt
for at sige deres mening - jf. fx hemmeligholdelsen og overgrebene mod folk
i USA, der ville afsløre a-bombeprøvesprægninger i landet, betyder det så at
landet er ufrit?

Prøv at se på proportionerne - DDR havde en masse folk, der bestemt ikke var
begejstret for styret - hovedsagelig fordi nazisterne havde tabt - tror du
at disse mennesker fra den ene dag til den anden pludselig blev socialister?
Næppe - de forsøgte naturligvis for egen vindings skyld at flygte til lande,
hvor nazisterne fik bedre vilkår - og naturligvis var der da folk der ikke
var nazister, der flygtede - det kunne der være mange grunde til, men det
ændrer ikke ved mit grundsynspunkt at det var et udmærket land på en lang
række punkter: gratis læge og hospitalsbehandling, herunder
tandlægebehandling, fri abort, betalte ferier, billigere husleje end i
Vesten og bedre socialforsorg, gratis mad på skolerne til børnene. Gratis
mad på arbejdspladserne - og så naturligvis frie og betydende valg.

> [...]
> ca. halvdelen at østtyskerne spionerede på den anden halvdel. Hvornemt
> tror du, rent praktisk, det var at arrangere en flugt?

Hvem er "man" her? Hvilke motiver har de? Er disse arkiver blevet
offentliggjort så man selv kan danne sig en mening eller er det bare nogen,
der fortæller at der står det, der påstås? Og dem, der fortæller om disse
arkiver, hvor meget får de for at fortælle om dem - i kroner og øre?

Der er givetvis borgere, der har været genstand for spionage - men det sker
såmænd også herhjemme - hvor´for er det så underligt?

Og om det drejer sig om halvdelen eller mindre, kan vi ikke vide - det er
kun påstande - desuden vil jeg anse det for ganske usandsynligt at man har
haft kapacitet til at undersøge alle borgeres færden. Jeg ved at min familie
i DDR ikke havde nogen af den slags "opgaver" og de har dog været i Danmark
flere gange.

> 2)
> Hvis det endelig lykkedes at skaffe kontakt til nogle der kunne arrangere
> en flugt... hvad så med resten af familien... og venner?

ja, hvad med dem?

> 3)
> Når nu halvdelen af befolkningen spionerede på den anden halvdel; hvor
> meget mod tror du så der skulle til, overhovedet at forsøge _kontakt_ med
> nogen, der kunne arrangere en flugt.

Det er din påstand - jeg har ikke hørt den før og jeg har ikke set dig
bevise den, så det tager jeg altså med et kilo salt. Du er ikke den mest
troværdige her på nettet.

> Vi snakker her, om langt mere mod, end der er dig beskåret. Du sidder
> trygt i din sofa, og har _ingen_ anelse om, hvad du sidder og sludrer om.

Du ved ikke hvad jeg har anelse om og hvad mod er - hvad har du selv
bedrevet siden du tillader dig at skose mig for manglende mod? og i øvrigt
er mod noget ganske relativt. Mod kan være mange andre ting end at flygte
fra et land.

Hvis jeg fx flygtede fra militærtjeneste i Danmark, ville du så betegne det
som mod eller som en skændsel?

[..] Er der i Rusland?... måske.
> Er der i Kina?... ikke endnu.
> Er der i Sydkorea?... måske.
>
> Ser du mønstret?

Nej - men prøv du at stille dine spørgsmål til USA, England, Frankrig,
Tyskland (gamle BRD) og en lang række lande der i nutiden eller før havde
steder hvor de internerede folk uden lov og dom.

Siger Guantanamo dig noget? blot et eksempel.
Siger kz-lejrene i USA dig noget?

> Du _vælger_ at negligere et symbol på DDR borgernes elendighed.

DDR-borgerne havde det storartet - nogle kriminelle banditter og
naziapologeter havde det naturligvis ikke, så dem ser jeg bort fra. Min
onkel er gift i Tyskland og boede i det gamle DDR - hans kone er kristen og
stemte på det kristne parti der fandtes - de har tre børn og ingen af dem
har nogensinde lidt overlast på nogen måde, men tværtimod haft det udmærket
i DDR-perioden.

> Nej... der var kun få, fordi det var forbundet med en kolossal risiko...
> såvel for dem selv, som hele deres familile og alle deres venner.

Vrøvl!

> Yeah right.

Men det afviser du altså? I så fald var DDR bedre end jeg egentlig troede.

> Hvor er du langt ude, Arne.

Med andre ord: du tør ikke tage stilling til det fordi det forrykker din
livsløgn, ikke sandt? Du vil have at dit fjendebillede skal passe - gør det
ikke det, vil du fremover græde dig i søvn om natten, så derfor forsøger du
at opfinde alle mulige tilsværtningssager der kan bekræfte din livsløgn,
uden hvilken du ikke vil kunne "overleve".

> En forståelig manglende interesse. Den gennemhuller hele din forskruede
> vereden.

Interesserer du dig for engelsk fonetik eller hjemmesider fabrikeret med
FrontPage eller skoleintra eller pædagogik`? Og vil det være fair at jeg
siger, at når du ikke interesserer dig for disse ting, at det er en
forståelig manglende interesse, der gennemhuller hele din forskruede verden?
Næppe -
Jeg interesserer mig ikke videre for tunneller eller østtyske flygtninge.
Hvis de havde rent mel i posen og ikke ønskede at pleje deres egne
egoistiske interesser, så var de blevet i landet og havde hjulpet med at
bygge det op.
At de ville flygte for at komme til vesten, fordi de mente at det flød med
mælk og honning og fordi de ikke troede på at der var stor arbejdsløshed
etc., viser blot noget om deres menneskesyn og foragt for egne medborgere -
det giver jeg intet for. Hvis begrebet landsforræder skal have nogen
mening, så vil jeg kalde dem for landsforrædere - for det er faktisk det de
var for det meste.

> Der er ikke kun een tunnel, og de har en kolossal symbolsk værdi. At du
> vælger at se bort fra det, er blot endnu et tegn på dit absurde
> verdenssyn.

Du vælger at se bort fra USAs forbrydelser, Englands forbrydelser, Danmarks
forbrydelser - det er altså et tegn på dit absurde verdenssyn.

> Det er ikke mig, der påstår det (jeg ved selvfølgelig godt, at du ikke er
> modtagelig for dokumentation):
>
> Bare fra året 1962:
[jeg har hverken lyst eller tid til at undersøge alle dine links - og jeg
har ikke til sinds at trække mig rundt i næsen af dig, blot fordi du kommer
med nogle henvisninger, som du mener er væsentlige - jeg har ikke set nogen
beviser på tunnellen - og selvom der skulle eksistere en, så kan det lige så
vel være en tunnel, der har med el-gas- og vandforsyningen at gøre.

> Der er bogstavelig talt _tusindevis_ af lignende links.

Har du selv læst alle disse links?
[cut noget om tunnellen, som jeg ikke gider at svare på]

[...]

> Du er bare træt af, at få nogle ting sat på plads, så lad være med dit
> tuderi.

Jeg kan konstatere at der også er andre der har sat dig i deres filter - og
du er ikke mand nok til at sætte mig på plads - det er din viden om DDR alt
for spinkel til.

Du er blot trættende at læse - derfor

EOD - og det betyder ikke at jeg umiddelbart sætter dig i mit filter, men
at du er tæt på - og det vil du ikke kunne få at vide, når det sker, da jeg
ikke stryger mig om med "plonk" og andre finurligheder i den anledning. Du
vil blot opdage at du ikke får svar på dine indlæg fra min side. Du vil ikke
debattere, men kun kaste med mudder- og det gider jeg ærlig talt ikke at
spilde min tid på.

---
ahw

Fra : Tim

Dato : 11-06-05 16:46

> "Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> nedenstående: har cuttet alt der har med en tunnel at gøre - jeg gider
> ikke

CUT!

Du bad om links der understøtter mine påstande, og fik dem i form af
følgende:

Du sagde du vile tage stilling, men her er dit svar:

[...]

Du er simpelthen ikke værd at spilde tid på.

EOD fra min side.

Tim

Fra : NoTrabajo

Dato : 10-06-05 03:57

"Trunte" <ap.moeller@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> i særklasse.... du aner jo ikke hvad du snakker om og virker oveni købet
> stolt af det... men al den fritid, læs dog en bog

Jeg kan selvfølgelig ikke 100% afvise, at min DDR-kilde har løjet overfor mig,
men ovenstående er, hvad jeg er blevet oplyst.
--
NoTrabajo

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 09-06-05 22:55

"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Stemmesedlerne var i forvejen udfyldt med "Die Kandidaten der nationalen
Front"

vrøvl -

> [...]
> var ikke
> rum til hemmelig afstemning. Det var DDR's demokrati.

sikke dog noget snak - du vil ikke arbejde, og du ved ingenting om det, du
skriver - prøv noget nyt:; at forholde dig til sandheden.

--
ahw

Fra : NoTrabajo

Dato : 10-06-05 04:00

> [...]
>
> sikke dog noget snak - du vil ikke arbejde, og du ved ingenting om det, du
> skriver - prøv noget nyt:; at forholde dig til sandheden.

Mon ikke problemet er, at DU ikke kan lide at høre sandheden om DDR. Det jeg
skriver, er hvad jeg er informeret om, jeg kan selvfølgelig ikke 100% afvise, at
min DDR-kilde har løjet overfor mig, men det mest sandsynlige er, at DU ikke er
velinformeret om de faktiske forhold i det daværende DDR.

NoTrabajo er den lille dreng i "Kejserens nye klæder", der siger: Han har jo
ingenting på.
--
NoTrabajo

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 10-06-05 17:53

> [...]
> velinformeret om de faktiske forhold i det daværende DDR.
>
> NoTrabajo er den lille dreng i "Kejserens nye klæder", der siger: Han har

Jeg har flere gange skrevet om DDR med kildeangivelse så man selv kan
verificere om jeg lyver eller ej - du har blot henvist til at du har "hørt"
noget fra en eller anden kilde. På det grundlag mener du så at det er mere
sandsynligt at jeg lyver end at din kilde lyver -man forstår godt at du ikke
blev til noget her i samfundet.

--
ahw

Fra : NoTrabajo

Dato : 10-06-05 19:09

> [...]
> sandsynligt at jeg lyver end at din kilde lyver -man forstår godt at du ikke

Når man "kender" dig, efter i flere år at have skrevet i disse nyhedsgrupper, så
ved man, at du har et alternativt forhold til begrebet sandhed.

Dine såkaldte "kilder", er vel blot andre kommunister, og sådanne kan jeg tage
alvorligt pga. deres fordrejede virkelighedsopfattelse.
--
NoTrabajo

Fra : G B

Dato : 10-06-05 21:17

"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Når man "kender" dig, efter i flere år at have skrevet i disse
> nyhedsgrupper, så ved man, at du har et alternativt forhold til
> begrebet sandhed.

ROTFL! Ja, mon ikke!

GB

Fra : Mendoza

Dato : 09-06-05 17:51

Arne H. Wilstrup wrote:

> [...]
> afholdt frie valg og alle over 18 kunne stemme. Og de kunne stemme
> frit på de opstillede partier ved hemmelige afstemninger - det plejer

Og de kunne frit forlade DDR?

Mendoza

Fra : Tim

Dato : 09-06-05 18:07

"Mendoza" <mendoza@nospam.dk> wrote in message

> Og de kunne frit forlade DDR?

Selvfølgelig... ifølge Arne, er alle de tunneler der går under muren blevet
gravet af folk, der ville _IND_ i DDR! ))

DDR borgerne kunne naturligvis helt frit forlade DDR

Tim

Fra : Tina T.

Dato : 09-06-05 18:19

> Selvfølgelig... ifølge Arne, er alle de tunneler der går under muren
> blevet gravet af folk, der ville _IND_ i DDR! ))
>
> DDR borgerne kunne naturligvis helt frit forlade DDR
>
> Tim

Selvfølgelig, grænsevagterne har naturligvis aldrig haft stående ordrer til
at skyde folk der forsøgte at flygte, det er ren amerikansk imperialistisk
propaganda!!

Tina T.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 09-06-05 23:14

> [...]
> til
> at skyde folk der forsøgte at flygte, det er ren amerikansk imperialistisk

De havde samme ordre til at skyde folk, der ville begå lovovertrædelser som
fx at forcere en grænse som alle lande har, hvor de har grænser, der kan
overtrædes.

Tror du at man i Danmark uden videre blot lod folk vandre ind over de danske
grænser da vi havde en sådan?
Vi har heldigvis ikke været årsag til at nogen er blevet skudt siden 2.
verdenskrig ved grænseoverskridelser, men i USA fx skyder man jo
grænseoverløbere fra Mexico for et godt ord - i det hele taget ser det ud
til at mord og drab er en hverdagskost hos det frie USA.

I DDR blev nogle mennesker ulykkeligvis skudt fordi de overtrådte loven -
det er bestemt ikke godt, men de østtyskere, der ikke ville vente til en
besøgstilladelse til Vesten vidste hvad de gik ind til - nogle havde så slet
ikke muligheder for det, da de havde jobs af hemmelig art (fx militær) -

Man kan måske sammenligne det med den vagt, der skød i forbindelse med en
persons forsøg på at trænge ind på Kastellet i København - hvad man vil
derinde skal guderne vide, men ikke desto mindre har soldaterne stående
ordre til at skyde hvis folk ikke standser ved anråb.

Og hvad med politiet, der skød folk den 18.maj på Nørrebro for nogle år
siden og hvor man har meget travlt ved håndvasken i den sag.

Hvor meget våbenmagt man benytter afhænger naturligvis af situationen i de
forskellige lande. Vesten blev betragtet som fjende af Østlandene og med god
grund - derfor var det naturligvis alvorligt at man var landsforræder sådan
som man blev betragtet når man uden videre forsøgte at krydse grænsen mellem
Øst og Vest ulovligt.

Men det er da naturligvis noget skidt at folk bliver skudt, henrettet etc. -
det er dog virkeligheden i mange lande, desværre.
--
ahw

Fra : Tina T.

Dato : 10-06-05 21:50

> [...]
> besøgstilladelse til Vesten vidste hvad de gik ind til - nogle havde så
> slet ikke muligheder for det, da de havde jobs af hemmelig art (fx

Du fabler om folk der ville vandre IND over grænsen, det var der stort set
ingen der ville, vagterne havde ordre til at skyde alle der ville UD, det
var skam ikke noget problem at komme ind.
Besøgstilladelser var næsten umulige at få fat på, det var kun muligt hvis
man "pantsatte" nogen fra den nærmeste familie, desuden var det stort set
kun pentionister der fik dem, de kunne jo alligevel ikke bruges til noget.

Tina T.

Fra : NoTrabajo

Dato : 09-06-05 18:35

"Mendoza" <mendoza@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Og de kunne frit forlade DDR?

<KOMMUNISTLØGN>
Nej, det kunne de godt nok ikke, men det skyldtes at de vest-europæiske lande
ikke ville have DDR-borgerne ind i deres lande. Det var ikke DDR's myndigheder,
der forhindrede borgerne i at rejse ud. Først i 1989 gav de kapitalistiske
vest-europæiske lande DDR-borgerne lov til at indrejse i de vest-europæiske
lande.
</KOMMUNISTLØGN>

Undskyld: Kommunister lyver ikke. De fornægter blot virkeligheden og har et
alternativt forhold til sandheden.

Noget af det samme gælder også for halalhippier.
--
NoTrabajo

Fra : Tina T.

Dato : 09-06-05 18:47

> [...]
> lande.
> </KOMMUNISTLØGN>
>
> Undskyld: Kommunister lyver ikke. De fornægter blot virkeligheden og har

Hvis det var sandt, ser det da lidt mærkeligt ud at alle
selvskydnings-anlæggene stod på DDR-siden.

Tina T.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 09-06-05 23:03

"Mendoza" <mendoza@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Og de kunne frit forlade DDR?

Ja, hvis de ville rejse til et andet øst-land - hvis de ville til Vesten
kunne det ikke umiddelbart lade sig gøre - de skulle ansøge om det og i
øvrigt skulle de have vestlig valuta med, eftersom DDR jo ikke var medlem af
valutafonden hvorfor man ikke uden videre kunne veksle penge til at rejse
til vesten for - det var mere kompliceret. Man kunne heller ikke i Danmark
veksle til østmark i bankerne uden videre.

Man ønskede i DDR at begrænse hjerneflugten, hvor DDR uddannede fx
håndværkere, der så tog til Vesten for at tjene massevis af penge i stedet
for at betale fædrelandet tilbage det, det havde kostet - akkurat som man
havde den såkaldte lægelov i Israel, der forhindrede læger i at rejse ud fra
Israel, og som i Frankrig, hvor man kun kunne rejse ud når man havde taget
en uddannelse af national vigtighed (fx sygeplejerske) hvis man ville betale
den franske stat tilbage det uddannelsen havde kostet.

Det er ikke så længe siden herhjemme hvor man var inde på de samme tanker -
oven i købet fra borgerlig side.

Det er kendsgerningerne - og så naturligvis at der fandtes flere partier i
DDR end SED.

--
ahw

Fra : NoTrabajo

Dato : 10-06-05 19:14

> [...]
> til vesten for - det var mere kompliceret. Man kunne heller ikke i Danmark
> veksle til østmark i bankerne uden videre.

Det gik da meget nemt at købe østmark i de danske banker, og de kostede som
regel kun mellem 1/3 og 1/5 af hvad det østtyske regimes officielle vekselsteder
forlangte for dem.
--
NoTrabajo

Fra : Tina T.

Dato : 10-06-05 21:54

> Det er kendsgerningerne - og så naturligvis at der fandtes flere partier i
> DDR end SED.
>
> --
> ahw

Muligvis, men faktum er at de alle var kommunistiske, så farven havde bare
en anden lyd.

Tina T.

Fra : morten sorensen

Dato : 10-06-05 21:51

Tina T. wrote:

> Muligvis, men faktum er at de alle var kommunistiske, så farven havde bare
> en anden lyd.

Der var et bondeparti og DDR-udgaver af de borgerlige partier - det er
ubestrideligt. Hovedsagen er dog at forfatningen garanterede SED 'den
ledende rolle', hvorfor der reelt var tale om en et-partistat.

Så vidt jeg husker var mandatfordelingen i parlamentet også i nogen grad
bestemt i forfatningen - noget med kvindeforbundets og lignendes
repræsentation osv.

--

morten sorensen

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 11-06-05 16:27

> Muligvis, men faktum er at de alle var kommunistiske, så farven havde bare
> en anden lyd.

Du er i det hele taget en racistblondine af de slemme - de var IKKE alle
kommunistiske - fx var de kristne IKKE kommunister, og de havde deres eget
parti.
Bondepartiet var heller ikke kommunistisk - prøv nu for fanden at stav dig
igennem en bog om DDR og bliv blot lidt klogere - selvom jeg tror det er
umuligt for dig.

--
ahw

Fra : Tina T.

Dato : 09-06-05 16:06

> [...]
> kan man jo ikke fortænke dem i - de er jo i forvejen så helt og aldeles
> uvidende at de ville have haft godt af at få repeteret 1. klasses læsebog

Og hvad var det så lige for partier? kommunistpartiet, SED, det er det
samme.

Tina T.

Fra : G B

Dato : 09-06-05 21:00

"Tina T." <tina-t@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Og hvad var det så lige for partier? kommunistpartiet, SED, det er det
> samme.

Tillad mig at henvise til min "Ostalgie"-side:

http://www.phyton.dk/update/DDR/index.htm

GB

Fra : Alucard

Dato : 10-06-05 09:40

On 09 Jun 2005 20:00:28 GMT, G B <nonono@nospam.invalid> wrote:

>Tillad mig at henvise til min "Ostalgie"-side:
>
>http://www.phyton.dk/update/DDR/index.htm

Der er nogle gode vittigheder imellem

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 08-06-05 21:52

> [...]
> korrekt"
> at høre på. Jeg vil dog ikke ligefrem kalde hende halalhippie, men

Du kender hende overhovedet ikke - og jeg kan afkræfte at hun er "politisk
korrekt" - at tabere som dig er negative over fremmede, fordi de også kan få
succes og du har fiasko, forstår jeg så udmærket godt - men det er jo din
egen skyld.

--
ahw

Fra : Henri Gath

Dato : 08-06-05 22:13

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 08-06-05 22:59

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Arne H. Wilstrup" <detfaarduejatvide@invalid.dk> skrev i en meddelelse

Tja, jeg kender hende personligt og hendes synspunkter - og nej, vi er ikke
enige om det hele.

--
ahw

Fra : Poul Nielsen

Dato : 09-06-05 07:59

> [...]

> succes og du har fiasko, forstår jeg så udmærket godt - men det er jo din

Her viser AHW igen sit sande liberale overjeg. Er du kommunist eller
liberalist?, men uanset hvad du bekender dig til, så synes menneskeforagten
altid at være dit varemærke.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 09-06-05 15:09

"Poul Nielsen" <ikke@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>>
> Her viser AHW igen sit sande liberale overjeg. Er du kommunist eller
> liberalist?, men uanset hvad du bekender dig til, så synes

Menneskeforagten er helt på din side. På det punkt kan jeg ikke lære dig
noget.

--
ahw

Fra : Poul Nielsen

Dato : 10-06-05 00:11

> "Poul Nielsen" <ikke@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Menneskeforagten er helt på din side. På det punkt kan jeg ikke lære dig
> noget.
>
> ahw

Undskyld men hvor ser du min menneskeforagt og hvem er det jeg foragter??.
Jeg har intet imod foreks Muslimer. Dog er jeg skeptisk overfor
kommunistiske overlærere.

Fra : Per Rønne

Dato : 10-06-05 18:32

> [...]

> få succes og du har fiasko, forstår jeg så udmærket godt - men det er jo

Personligt må jeg indrømme, at jeg aldrig har hørt om hende før - men
dog lagt mærke til at der er dukket en tråd op med hendes navn som
subject.

--
Per Erik Rønne

Fra : Rune

Dato : 08-06-05 22:08

> Hende Lise Egholm (DR1 lige nu)

Lad vær med det - at se DR mener jeg. Det er en glidebane. Intet godt er
nogensinde kommet af det.

Fra : Trunte

Dato : 08-06-05 22:29

> [...]
> korrekt"
> at høre på. Jeg vil dog ikke ligefrem kalde hende halalhippie, men

Man kan kalde hende meget, men ikke "politisk korrekt" er hun ikke, men med
dine
holdninger kan jeg godt forstå du ikke bryder dig om det hun siger.
....og hvad ved hun også om indvandrere... hun er jo *kun* leder af en
skole med 83% af slagsen..
Trunte- stadig med æggestokke

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 08-06-05 23:03

> [...]
> holdninger kan jeg godt forstå du ikke bryder dig om det hun siger.
> ...og hvad ved hun også om indvandrere... hun er jo *kun* leder af en

Hun var viceinspektør på Hellig Kors Skole tidligere i en årrække (den
ligger på Nørrebros "sorteste" kvartér. Hun blev headhuntet til stillingen,
og så har hun været lærer i Valby på en skole med mange sociale klienter i
mange år, herunder børn, der blandt andet endte som mordere og voldsmænd, så
jo, jeg kan bekræfte at hun har en solid erfaring med børn - i øvrigt har
hun selv 4 - en levende dame at kende med fuld fart på. Jo, hun kender
såmænd til de forskellige ting, hun udtaler sig om -og har aldrig været
mundlam eller bange for at udtale sig om alt muligt.

--
ahw

Fra : Trunte

Dato : 08-06-05 23:31

> [...]
> fart på. Jo, hun kender såmænd til de forskellige ting, hun udtaler sig
> om -og har aldrig været mundlam eller bange for at udtale sig om alt

Kender hende godt - var faktisk til møde med hende i mandags bla. om
problematikken om de /utilpassede/ børn og unge på Indre Nørrebro.
.... og jo det er rart med en der offentligt åbner munden samtidig med,
at hun ved hvad hun snakker om, på trods af en forvaltning, der på det
nærmeste
pålægger os at lade være.

Trunte - stadig med æggestokke

Fra : Allan Riise

Dato : 09-06-05 20:49

> [...]
> korrekt"
> at høre på. Jeg vil dog ikke ligefrem kalde hende halalhippie, men

NoTrabajo På Socialkontoret

- Og hvorfor er det så lige, De mener, De er berettiget til at få
førtidspension?

- Jeg har problemer med mine øjne.

- Problemer med Deres øjne?

- Ja, jeg kan ikke se mig selv arbejde.

--
Allan Riise

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 09-06-05 23:06

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> NoTrabajo På Socialkontoret
>
> - Og hvorfor er det så lige, De mener, De er berettiget til at få

ROTFL!

--
ahw