HULK HULK
Fra : Hr. Pedersen

Dato : 08-06-05 19:19

Der er sket noget meget sørgeligt. Min kat Simba er blevet ramt af en bil
går nat kl. 2. Kærsten hørte et bump og derefter højlydt mjaven uden foran
huset. Straks fløj vi ud hvor vi fandt ham under vores trailer liggende i
live, men meget medtaget. Dyrlægevagten blev straks tilkaldt og han kom 10
min. senere. Han mente ikke der var brækket noget på Simba, men han tog
ham
med på klinikken. Her idag tog jeg derind efter arbejde for at se ham. Han
lå i et bur for sig selv pakket ind i tæpper. Og hvor blev han glad for at
se mig..... Dyrlægen har endnu ikke taget røntgenbilleder fordi han mener
Simbas tilstand endnu ikke er til bedøvelse. Han har svært ved at styre
bagbenene og samtidig "pruster" han (trækker vejret meget dybt og tit).
Ligeledes er der blod i urin og fra endetarm.
Dyrlægen mener vejrtrækningen måske er pga. lungekollaps og blodet er
måske
fra milten. Svært at sige uden røntgen. Han siger han ikke kan bedøve en
kat
i chok for at tage røntgen, fordi så kan den risikere at dø ! ?? Kender
nogen af jer til det ?? Oveni det hele sagde dyrlægen at han vil se tiden
an
2 dage endnu, før vi må vurdere Simbas skæbne, hvis ikke han får det
bedre.
Er det for lidt ? for jeg ville have sagt en uge endnu, men selvfølgelig
hvis han lider....... jeg tør ikke tænke tanken til ende.

Mine tanker går så hen på at hvis han ikke får det bedre efter 2 dage, og
beslutningen på aflivning rykker nærmere, vil det så være uforsvarligt
eller
uanstændigt at "spille hasard", dvs. jeg havde tænkt at forslå at hvis han
alligevel skulle aflives, kunne han jo først blive bedøvet og få taget
røntgenbilleder. Overlever han så bedøvelsen er det super, men hvorimod
han
dør, jamen så var beslutningen jo taget...... Hvad mener I ??

Øv, hvor er livet dog trist uden den bandit, for jeg savner ham så
meget....

Skulle bare lige have lidt luft.

Johny Pedersen

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Lene Hansen

Dato : 08-06-05 19:37

Åh, det er en hård en. Jeg elsker katte, men de skal heller ikke lide. Det
lyder som om din kat er meget medtaget og jeg syntes personligt at selv 2
dage er lang tid at ligge sådan, for det virker jo som om der er indre
skader når der er blod i urin og fra endetarm. Jeg er ikke dyrlæge, men det
lyder lidt mærkeligt at din dyrlæge skubber så en alvorligt tilskadekommen
kats lidelser i langdrag. Den kan vel godt røntgenfotograferes uden at skal
i bedøvelse. Jeg ved ikke hvad der bliver gjort for den nu hvor den ligger
hos dyrlægen? Får den medicin eller bliver der gjort andet?

M.v.h.

Fra : Melanie

Dato : 08-06-05 20:12

> [...]
> min. senere. Han mente ikke der var brækket noget på Simba, men han tog

Hej Johny

Åhh jeg føler med jer. Mistede selv en kat for under 3 md. siden ved en
påkørsel også lige uden foran huset. Vi tog straks til dyrlægen, da der var
aftenåbent. De så hende i 1 min. og gav hende sprøjten. Åhh jeg savner hende
rigtig meget stadig. I har da lidt tid til at tænke tingene igennem. For os
gik der ca. 40 min. fra start til slut.
Håber Simba kommer sig, men ikke hvis hun lider nu, så må det bedste være
sprøjten, desværre.
Pøj pøj med det.

Mvh Melanie

Fra : Helle

Dato : 08-06-05 21:00

> Øv, hvor er livet dog trist uden den bandit, for jeg savner ham så
> meget....
>
> Skulle bare lige have lidt luft.
>
> Johny Pedersen

Åh nej!! Det var dog frygteligt...det er virkelig ikke rart sådan noget,

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-05 21:03

> [...]

> Er det for lidt ? for jeg ville have sagt en uge endnu, men selvfølgelig
> hvis han lider....... jeg tør ikke tænke tanken til ende.

Det gør mig ondt for jeres kat og for jer.

Jeg synes to dage endnu er lang tid for Simba at lide, hvis han nu ligger
med indre blødninger, kollapsede lunger, og andre smertefulde lidelser.
Hvis det var min kat, ville jeg få ham røngtenundersøgt hurtigst muligt, og
så tage chancen om han kan tåle narkosen.
Har selv overvåget en påkørt kat i en hel nat engang efter dyrlægens råd, og
det føltes som en evighed. Den stakkels kat, skulle have haft fred med det
samme, selvom det gør ondt på os at miste...

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt: Quiz om hunde + galleri

Fra : Mikkel Wangsgaard

Dato : 08-06-05 21:38

Ej hvor trist, vi bor selv ud til en stor vej, og er virkelig glad for
at min kat holder sig omme i haven og ud til marken.
Men hvorfor han venter ved jeg ikke. Katte har det nogengange med at
komme sig mirakuløst.
Ved ikke om han bare venter på det lille tegn,
Men kan sagtens forstå i er frustreret.
Pøj Pøj med den lille kat

Med venlig hilsen
Mikkel Wangsgaard
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Helle

Dato : 08-06-05 21:04

> Øv, hvor er livet dog trist uden den bandit, for jeg savner ham så
> meget....
>
> Skulle bare lige have lidt luft.
>
> Johny Pedersen

Prøver lige igen...:

Åh nej!! Det var dog frygteligt...det er virkelig ikke rart sådan noget, jeg
har selv prøvet at mine katte blev kørt ned, men heldigvis døde de lige på
stedet og var fri for at lide. Jeg håber virkelig at Simba kommer sig, men
hvis jeg var dig ville jeg nok presse mere på for at han ikke skulle få lov
at ligge og lide. Jeg håber de giver ham smertestillende medicin. Hvilken
dyrlæge bruger du/I?
Jeg kender jo Simba ret godt, og jeg kan sagtens forstå at du savner
ham...han er virkelig en dejlig kat.

Lad mig endelig høre meree når der sker mere i sagen.

Kh Helle

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 08-06-05 21:13

Det var dog forfærdelig trist.

> [...]
> han
> dør, jamen så var beslutningen jo taget...... Hvad mener I ??

Her føler jeg at du er inde på noget af det rigtige, MEN jeg synes du skal
stole på din dyrlæge og lige se tingene an.
Jeg er helt sikker på at ingen dyrlæge lader et dyr lige unødvendigt, og
hvis han stadig har håb for katten, så skal du også have det og lade det
komme missen tilgode. Katte er utrolig seje. Har han indre skader, vil det
meget meget hurtigt vise sig og kattens almene tilstand vil gå ned. Og så
vil din dyrlæge ikke blot se på. Er der bedring, så er der håb.
Vi krydser hvad vi kan for at missen kommer ovenpå.
Nina

Fra : Lise Hudtloff Nielse~

Dato : 08-06-05 23:48

"Hr. Pedersen" <johny_pedersen@FJERNhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Der er sket noget meget sørgeligt. Min kat Simba er blevet ramt af en bil
> går nat kl. 2. >

Misserne og jeg sender vore varmeste tanker og ønsker pøj pøj med den lille
mis.

M.v.h.
Lise

Fra : Gainsbourg

Dato : 09-06-05 02:49

Det gør mig utrolig ondt at høre. De bedste ønsker herfra!

Med venlig hilsen
Gainsbourg

P.S. Vil da lige nævne at vore gamle kat blev meget syg på et tidspunkt med
dårlige lever og nyre-tal. Ville ikke spise og heller ikke drikke. Dyrlægen
sagde at der ikke var andet at gøre end at lægge et drop så han ikke blev
dehydreret - og så i øvrigt se det an. Efter 2 dage mente dyrlægen at alt
håb var ude og at det bedste var en sprøjte her og nu. Både min kæreste og
jeg var overbeviste om at han ville klare den, hvis han fik tid og sagde nej
til aflivning. 10 timer efter den beslutning begyndte han at spise og drikke
og 2 døgn efter var han stort set kommet sig helt og nyre og levertal var
stort set normale. Bare for at fortælle, at ind i mellem har livet en god
overraskelse til een...

Jeg går ud fra at der er taget en stribe blodprøver på din kat og at de er
sendt til laboratorium. Ud fra dem, kan din dyrlæge jo sige en masse om der
er skade på de forskellige organer. Hvis nøgletallene på de din kats indre
organer ser pæne ud, tyder det jo på at der ikke er organskade, men måske
"bare" knoglebrud og så kan han jo komme sig helt med tiden, hvis han er
heldig. I øvrigt kan jeg sagtens forstå dit ræssonement omkring at risikere
bedøvelsen for at tage røngten, hvis alternativet alligevel er at aflive -
men jeg kan selvfølgelig ikke råde dig i den sag. Hvis du føler at du har
brug for rådgivning er der jo ikke noget galt i at få en "second oppinion"
hos en anden dyrlæge/dyrehospital.

Fra : Annemette Engell Han~

Dato : 09-06-05 09:58

Åhh nej, da! Føler med dig/jer

Stakkels Simba - krydser alt hvad der krydses kan for, at han snart
kommer sig!

Jeg skal lige spørge... har I overvejet at prøve røngtenfotografere ham
uden bedøvelse?
Jeg ved godt at det kan være meget svært, men da jeg for noget tid siden
var ved dyrlæge med min kat (med et brækket brystben, fandt vi ud af)
sagde dyrlægen, at hun ikke havde lyst til, at ligge min kat i
bedøvelse, men at et røntgenbillede krævede det...

Jeg foreslog, at vi prøvede uden bedøvelse og hvor vi selv var med til
at holde katten - dyrlægen sagde god for foreslaget og vi fik taget et
røntgenbillede der var fint og som kunne afsløre at hans
vejrtrækningsproblemer skyldtes en gammel skade, et brækket brystben og
dermed en masse arvæv. Samtidig kunne vi jo så se, at alle organer var
fine!

Måske en ide at foreslå dyrlægen? Jeg tænker, det var måske chancen værd
at prøve, dels slipper han for narkosen og dels kan I forhåbentlig få
nogle svar på hvad der er sket med ham... og hvad hans fremtidsudsigter er

Held og lykke med det

Med venlig hilsen
Annemette Engell Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Andrea

Dato : 09-06-05 11:35

> [...]
> i chok for at tage røntgen, fordi så kan den risikere at dø ! ?? Kender
> nogen af jer til det ?? Oveni det hele sagde dyrlægen at han vil se tiden

Hej Johny
Da vores Felix blev påkørt for 2 år siden tog dyrlægen straks et
røntgenbillede uden bedøvelse. Jeg skulle holde den lille pus og berolige
ham... Billedet blev fint, men der var desværre 2 så alvorlige brud at vi
måtte aflive ham.
Overtal din dyrlæge til at tage et billede med det samme! Han arbejder vel
for dig, og det kan ikke skade katten at prøve. Det er trods alt bedst, at
få de rigtige facts inden man tager den hårde beslutning.
Jeg krydser fingre for jer!
Kristina

Fra : Hr. Pedersen

Dato : 09-06-05 18:54

Hej til jer alle....

Tusind tak for jeres gode råd og erfaringer.

Det jeg vil foretage mig i morgen vil blive at jeg vil forslå Henning
(dyrlægen) at vi tager et røntgenbillede imens vi holder ham. Jeg tror
såmænd nok
det skulle kunne gå.

Situationen nu er ingen ændring. Simba får smertestillende medicin samt
"drop" eller hvad sådan noget nu hedder. Han er ikke meget for selv at
drikke vand. (må være chok). Jeg skal nok komme med en update såsnart jeg
ved nærmere....

Kryds poter for at alt går vel...

Johny Pedersen

Fra : Annemette Engell Han~

Dato : 09-06-05 21:53

> [...]
> såmænd nok
> det skulle kunne gå.
>
> Situationen nu er ingen ændring. Simba får smertestillende medicin samt

Vi herhjemme krydser hvad vi kan og misserne skal nok holde poterne
krydsede for Simba også

Med venlig hilsen
Annemette Engell Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Mike

Dato : 11-06-05 13:58

Hej Hr. Pedersen

Det gør mig ondt at høre... Men hvor er jeg dog glad for at han har jer.

MVH
Mike (Simba & Jasmin's tidligere ejer)

Fra : Johny Pedersen

Dato : 10-06-05 20:33

Hej til jer alle..

Først en tak til jer alle, jeres potekrydsning og fingerkrydsning rundt
omkring har hjulpet......

I dag var vi oppe hos Henning (dyrlægen) for at høre og se hvordan det nu
gik med Simba.
Til klinikassistenten kunne vi høre Henning sige, at hun skulle forbedrede
os på at han ikke
havde det så godt og havde det rigtig skidt. Da var vi ikke rigtig meget
værd. Inde hos Simba
begyndte klinikass. at fortælle at vi ikke skulle være bange, men der stak
altså ståltråd ud af ham.
Straks kunne jeg se for mig hvordan der stak ståltråd ud af maven på katten
for at holde indvolde
og hvad ved jeg sammen. "ja, men den var brækket" sagde hun så igen. Hvilket
spurgte jeg så.
"ja forbenet" siger hun så. Det viste sig så at forbenet var brækket. Da vi
så ham var han næsten lige
begyndt at vågne af bedøvelsen, så han var ligt dizzymislizzy at se på.

Efter mit sidste besøg hos Simba onsdag til idag fredag er der så sket store
ændringer. Han er
kommet sig af chokket så Henning har vurderet at kunne røntgenfotografere.
Straks derefter kunne
han så se at de indre skader ikke var noget at skrive hjem om. Blodet i
urinen bliver mindre, og hans
vejrtrækning er meget normal idag. Hans ene bagben var gået afled, men det
bliver jo også ok igen.
Tilbage var så hans brækkede forben, men det er jo til at tage og føle på.
Alt i alt er hans tilstand væsentligt forbedret, og vi håber vi får ham hjem
snart igen.

Johny Pedersen

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 10-06-05 20:38

Det var godt nok dejlige nyheder Godt jeres dyrlæge tillod at tage sig
tiden.
Fortsat god bedring med bamsen .
Nina

Fra : Gainsbourg

Dato : 11-06-05 01:18

Hvor ER det godt at høre. God at I holdt ud og gav det tid...

Fortsat god bedring med Simba - forhåbentlig har I ham snart hjemme igen...

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Kate

Dato : 11-06-05 09:23

"Johny Pedersen" <johny.p@FJERNgmail.com> wrote in

> Tilbage var så hans brækkede forben, men det er jo til at tage og
> føle på. Alt i alt er hans tilstand væsentligt forbedret, og vi
> håber vi får ham hjem snart igen.

Åh, det var dejligt at høre. Stakkels Simba at skulle igennem sådan en
omgang. Fortsat god bedring med ham.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Mike

Dato : 11-06-05 14:03

Hej igen

Der er faldt en sten fra mit hjerte, Jasmin må også blive glad når han
kommer hjem

MVH
Mike

Fra : Johny Pedersen

Dato : 11-06-05 18:34

Hej til jer alle igen. Her en lille og glad update.

Simba er idag kommet hjem. Han ligner godt nok noget musen har slæbt ind,
men han er ved godt
mod. Han spinner og er MEGET kælen. Jeg er så imponeret over hans evne og
vilje til at komme
sig oven på sådan en omgang. Men nu det næste problem. Hans søster Jasmin
vil ikke kendes
ved ham. Jeg tror det må være pga. kliniklugten og jod fra operationen,
eller hvad mener I det
kan skyldes? Håber hun bliver god igen........

Og til Mike. Jeg skal nok se at få sendt de billeder jeg har lovet dig. Jeg
har ikke glemt det, men
så kom den kedelige historie jo, og så kom jeg helt fra det. Men jeg kan
love dig/jer at han får
det godt igen.

Med lettet hilsen herfra

Johny Pedersen

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 11-06-05 18:46

Hans søster Jasmin
> vil ikke kendes
> ved ham. Jeg tror det må være pga. kliniklugten og jod fra operationen,
> eller hvad mener I det
> kan skyldes? Håber hun bliver god igen........

Ja han lugter forkert.
Hold et godt øje med dem, så de ikke bliver uvenner og nus dem skiftevis
godt over det hele, så han kan få den rigtige duft så hurtigt som muligt.
Han lider nok lidt af "seperations-angst", så i kan godt regne med at han
hænger på nakken af jer de næste dage
Held og lykke med det.
Nina

Fra : Mike

Dato : 12-06-05 09:31

> Og til Mike. Jeg skal nok se at få sendt de billeder jeg har lovet dig.
> Jeg har ikke glemt det, men

Det er bare i orden

> så kom den kedelige historie jo, og så kom jeg helt fra det. Men jeg kan
> love dig/jer at han får
> det godt igen.

Det er jeg slet ikke i tvivl om... Det var godt han kom hjem igen, god
bedring med ham.

MVH
Mike