Bog om phpMyAdmin
Fra : Ole Madsen

Dato : 01-06-01 20:01

Kan man få en bog om hvordan man bruger phpMyAdmin?

Ole

Fra : Jonas Delfs

Dato : 01-06-01 20:21

"Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Kan man få en bog om hvordan man bruger phpMyAdmin?

Ikke mig bekendt (læs: MEGET usandsynligt)

--
Mvh. Jonas Delfs
http://delfs.dk

"Kun en tåbe rydder op. Et geni behersker kaos"

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 01-06-01 20:23

On Fri, 1 Jun 2001 21:21:25 +0200, "Jonas Delfs" <nospam@delfs.dk>
wrote:

>Ikke mig bekendt (læs: MEGET usandsynligt)

Næh, hvad skulle man også bruge den til?
phpMyAdmin er totalt straightforward hvis man kender til SQL.

Man kan jo så skaffe en bog om SQL hvis man dertil lyster.

Mvh. / Regards Stefan Bruhn
--
<?$email = unserialize("a:15:{i:0;i:115;i:1;i:116;i:2;i:101;i:3;i:102
;i:4;i:97;i:5;i:110;i:6;i:64;i:7;i:98;i:8;i:114;i:9;i:117;i:10;i:104

Fra : Dennis T.

Dato : 01-06-01 20:22

Ole Madsen wrote on Friday 01 June 2001 21:01 in
<9f8oca$44g$1@news.inet.tele.dk>:
> Kan man få en bog om hvordan man bruger phpMyAdmin?

Har jeg ikke lige hørt om, men kan du lidt standard sql så er
phpmyadmin meget let at gå til... Der findes diverse 49 kr's hæfter i
kiosker og lignende der omhandler SQL - det er altid et godt sted at
starte (og så kan de let bruges som opslagsværker senere).

/Denni

Fra : |

Dato : 01-06-01 21:25

umm nu du sir det så kan jeg andbefale "idg : start på sql" til 69,- godtnok
( jeg tror den tid hvor de hefter kostede 49 er ovre :/ )
den er nem og komme i gang med og omhandler sql/92 ( des at du kan bruge det
du lære der i de fleste databaser da det er ansi standarten )

/|^Angel^|

Fra : Martin Petersen

Dato : 01-06-01 20:23

"Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> wrote in message
> Kan man få en bog om hvordan man bruger phpMyAdmin?
Hvad vil du gerne vide?

--
Best regards/Med venlig hilsen
Martin Petersen

NOTE: There is no TREE in my address

Fra : Ole Madsen

Dato : 01-06-01 21:36

Martin Petersen <martin@fyrreTREEklitten.dk> wrote in message
> "Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> wrote in message
> Hvad vil du gerne vide?

Jeg ha r lavet en database, med en tabel, og jeg har villet indsætte data,
men de valg der er til hver celle, ved jeg ikke hvad jeg skal gøre med.

Jeg vil gerne lave en link database tabel,
1. ID
2. TITLE
3. URL
4. KATEGORI

Function og value, hvad skal jeg?

Ole

Fra : Martin Petersen

Dato : 01-06-01 22:08

> [...]
> men de valg der er til hver celle, ved jeg ikke hvad jeg skal gøre med.
>
> Jeg vil gerne lave en link database tabel,

Du behøver ikke udfylde funktion.
Value skal bare udfyldes med den ønskede værdi (id har du vel sat til
auto_increment - i så fald skal den ikke udfyldes)

Har du ikke tænkt dig at bruge php til at lave en mulighed for at tilføje
links (som på min side fx)?

Fra : Ole Madsen

Dato : 02-06-01 06:56

> [...]
> auto_increment - i så fald skal den ikke udfyldes)
>
> Har du ikke tænkt dig at bruge php til at lave en mulighed for at tilføje

Det er lige hvad jeg kunne bruge, er der adgang direkte til siden eller skal
du give tilladelse til at linken kommer på siden?

Ole

Fra : Martin Petersen

Dato : 02-06-01 14:41

> Det er lige hvad jeg kunne bruge, er der adgang direkte til siden eller
skal
> du give tilladelse til at linken kommer på siden?
Den bliver tilføjet med det samme..
Selvfølgelig kan jeg slette en link i databasen, hvis jeg skulle ønske det.

Bare sig til, hvis du gerne vil have noget mere info (kode fx).

Fra : Ole Madsen

Dato : 02-06-01 18:45

Field
Type
Length/set
Attributes
Null
Extra
Primary
Unique

Hvis man skal lave en link database, hvad skal man så vælge i de
forskellige?

ID, OVERSKRIFT, URL, KATEGORI, FREM (denne skal være med til at få
kategorierne i den rette rækkefølge)

Ole