Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Vurdering af billede
Fra : Steen F.

Dato : 08-06-05 13:27

Hvad mener I om kompositionen på dette billede:
www.steenmartin.dk/panos/

Virker broen for dominerende eller forvirrende som baggrund? Skulle den evt.
have været gjort utydelig/blurred?

Jeg er selv lidt i tvivl om, hvad jeg synes om det. Idéen er ikke helt dum,
men alligevel irriterer den mit øje lidt... ved ikke helt hvorfor.

MVH Steen

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 08-06-05 13:35

Steen F. wrote:
> Hvad mener I om kompositionen på dette billede:
> www.steenmartin.dk/panos/

Der står en mand midt i billedet og skygger for en pæn bil

Desuden er broen lidt forstyrrende. Måske kunne man sløre baggrunden lidt?

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

"Shut down your computer and go out and plant a tree"

Fra : torben callesen

Dato : 08-06-05 17:04

Hej Thomas
Det er nærmere at broen kører lige igennem hovedet på den unge mand, så hvis
fotografen havde gået i knæ eller fundet en anden vinkel.
hilsen Torben

Fra : Jan Bøgh

Dato : 08-06-05 13:42

Steen F. wrote:
> Hvad mener I om kompositionen på dette billede:
> www.steenmartin.dk/panos/

Hvis jeg skulle være ond, ville jeg hævde, at der ingen komposition er - men
det vil jeg ikke være

> Virker broen for dominerende eller forvirrende som baggrund? Skulle

Det generer mig, at den griber ind i motivet. Især at den glade bilejer er
'bygget' helt ind i den.

> den evt. have været gjort utydelig/blurred?

Nej, det synes jeg ikke er afgørende. Det er jo en flot baggrund, så det
handler for mig mere om at få den isoleret i forhold til hovedmotivet.
Og så tror jeg i øvrigt, at det kunne have været sjovt at gå lidt tættere
på, synke i knæ, og så bruge kortere brændvidde.

vh
jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Dennis Meng

Dato : 08-06-05 13:42

> [...]
dum,
> men alligevel irriterer den mit øje lidt... ved ikke helt hvorfor.

Den bro var i mit tilfælde det første blikfang, og jeg synes den er ret
irriterende, når man tænker på at det er bilen/personen der lissom skal være
dominerende i billedet.
Hvis hele baggrunden og broen var blevet sløret meget mere ud, så kunne det
nok give et helt helt andet indtryk - og nok et mere korrekt et, da man så
muligvis fokuserer primært på bilen

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 08-06-05 20:41

Steen F. wrote:

> Jeg er selv lidt i tvivl om, hvad jeg synes om det.

Billedet duer ikke fordi broen og bilen kæmper om beskuerens
opmærksomhed, prøv med en tele så broen kommer til at virke lidt
større og bliver meget mere dybdeuskarp...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Kenneth

Dato : 10-06-05 10:13

"Steen F." <steen.kolding@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg er selv lidt i tvivl om, hvad jeg synes om det. Idéen er ikke helt
> dum, men alligevel irriterer den mit øje lidt... ved ikke helt hvorfor.

var du gået lidt mere til venstre således at manden stod ca. midt under
broen og broens opadgående bue nogenlunde havde flugtet med buen i forrudens
linie tror jeg du ville have fået et mere roligt billede med bedre
komposition.
Samtidig stjæler de lyseste partier på broen øjets opmærksomhed. Dem kan du
dæmpe lidt i efterbehandlingen

ellers en rigtig fin bil

/Kenneth