Samsung D500 og Nokia 6230 - Hvad er bedst~
Fra : Allan

Dato : 08-06-05 11:59

Telmore kører tilbud på ovenstående telefoner. Nokia 6230 (IKKE 'i'
modellen) til 999,- og Samsung D500 til 1499,-

Hvilken telefon giver mest for pengene og hvilken vil I anbefale ud
fra nedenstående?

Jeg skal bruge den til: SMS, internetadgang til PC og PDA, Musik (mp3,
radio?), synkronisere med Outlook kalender, email, kamera, osv.

Har de begge indbygget højtalere, så flere kan lytte med til samtalen
på een gang?

Hvilken telefon bliver jeg mest glad for?

- Allan

Fra : Kamran Sarwar

Dato : 10-06-05 13:49

Hej Jeg har haft en D500 og brugt den ret "heavy't".

Lad os tage dine brugsområder een ad gangen.

SMS - D500 er ikke værst til det. Men små irritations momenter som betyder
meget i længden er fx, ordbogsforslag, man kan kun rulle fremad i forslagene
ikke "forrige" som på nokia. Hvis du skal bruge computeren til at skrive
sms, er oxygen phonemanager til nokia meget mere at foretrække end samsungs
eget software. Ved ikke om der er andet og bedre software til samsungen.

Internet adgang til PC PDA - ja her er der nok ingen forsket. De har begge
IR og Bluetooth og kan begge køre GPRS - så ingen forskel.

Musik mp3. MP3 afspilleren ser noget mere sexy ud på D500eren , det er der
vel ingen tvivl om, men husk på, at nokiaen kan udvides med ramkort, det kan
D500eren ikke - selvom 96 meg ram lyder ok, er det nok ikke helt nok, hvis
der også skal være plads til andet på din telefon.

Outlook synkronisering. Stort minus ved D500 hvad det angår er, at den ikke
kan synkronisere/medtage gentagne-kalender poster. dvs kalender poster som
man i sin pc-ooutlook har sat til at dukke op med faste mellemrum. Stort
minus. Har gjort, at jeg et par gange er kommet i flove situationer, hvor
jeg har sagt ja til en vagt, fordi min D500 viste, at jeg da sandelig var
ledig på det tidspunkt.

Email: Begge har email klienter - virker uden problemer.

Kamera. Nokiaen har IKKE megapixel kamera det har D500eren.

Håber du kan bruge det til noget

mvh

Kamran

Fra : Jesper

Dato : 10-06-05 20:57

On Fri, 10 Jun 2005 14:48:44 +0200, Kamran Sarwar wrote:

> Kamera. Nokiaen har IKKE megapixel kamera det har D500eren.

Og 6230i har det osse...