Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Støvkorn på nyt objektiv
Fra : Thomas

Dato : 08-06-05 11:34

Hej alle,

Jeg netop modtaget mit nye Sigma 70-200 f/2.8. Til min skuffelse (men ikke
store overraskelse) er der et par støvkorn på den næstforreste linse. Er det
noget man bør gøre til en klagesag, eller risikerer jeg bare at få det
tilbage i endnu værre stand?

Jeg taget en del testbilleder, men jeg kan ikke se nogen som helst spor af
de omtalte støvkorn. Alligevel er man jo en elendig fluek.... når det kommer
til et sprintnyt objektiv (i den mellemdyre ende).

Hvad siger I - skal det retur til Tyskland?

Thomas

Fra : Hans Joergensen

Dato : 08-06-05 12:28

Thomas wrote:
> Jeg taget en del testbilleder, men jeg kan ikke se nogen som helst spor af
> de omtalte støvkorn. Alligevel er man jo en elendig fluek.... når det kommer
> til et sprintnyt objektiv (i den mellemdyre ende).

Man kan ikke se støv/snavs før der er _rigtig_ meget af det på det
forreste element eller inde i objektivet.

> Hvad siger I - skal det retur til Tyskland?

Jeg ville ikke gide.

// Hans
--
Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...

Fra : Brian Lund

Dato : 08-06-05 15:45

> [...]
> tilbage i endnu værre stand?
>
> Hvad siger I - skal det retur til Tyskland?

Kan du ikke sende det til service i Danmark? - Evt. ringe til Sigmas
importør her i dk og høre ad :)

Brian

Fra : Thomas

Dato : 08-06-05 22:52

"Brian Lund" <geronimo@-FORKERT-mobilixnet.dk> wrote in message

> Kan du ikke sende det til service i Danmark? - Evt. ringe til Sigmas
> importør her i dk og høre ad :)

Jeg ved det faktisk ikke. Efter lidt søgen har jeg fundet frem til, at
næsten alle objektiver enten har eller får støvkorn på linserne. Det betyder
ikke noget optisk, så jeg gider ikke at gøre noget ved det.

Thomas