Oldefar og grandonkler søges! / opslag øns~
Fra : HMH

Dato : 08-06-05 10:00

Min farfar er Mejnhardt Johannes Hestbech, født i Vejrum sogn, Ringkøbing,

Er der nogen, der kender hans familie:
søskende: Justa, Elna, Charles, Jensigne, Mejnhardt, Ove, Otto, Helga, Edith
og Hilda?

Far: Andreas?
Mor: Dorthea (Ovesen?)

mors søskendeflok: Jens Senius, Jens Offersgård, Marius, Marie, Peder og
Dorthea.

Eller er der måske en venlig sjæl, der ligger inde med FT eller KB for
Vejrum, der gider have ulejligheden med at tage en kigger for mig?

Venlig hilsen Henrik H

PS - jeg har fået fat i en slægtsbog for Hestbech-slægten, men kan ikke
finde nogen af mine kendte aner i den - hvis der er nogen der forsker i
Hestbech-navnet vil jeg gerne lave opslag eller på anden måde hjælpe til.

Fra : baertel

Dato : 08-06-05 11:25

Hvor meget har du om Hestbech?
Der findes utallige i Folketællingerne for Ringkøbing amt med det efternavn.

mvh
baertel

Fra : HMH

Dato : 08-06-05 12:13

jeg har en pokkers masse (360 navne fra føromtalte efterslægtsbog + de
efterkommere mm, jeg har kunnet opspore)men mangler forbindelsen mellem min
farfar Mejnhardt og hans (måske) far Andreas og så alle de andre, jeg har
kunnet finde.

Jeg har samlet alle de Hestbech'er sammen, jeg har kunnet finde i FT på
nettet - plus en enkelt, som jeg har fået tilsendt pr mail fra en venlig
sjæl :)

Andreases kone hedder Dorthea, og er vistnok døbt Ovesen.

Mine oplysninger om min nære slægt har jeg fra en opgørelse over et dødsbo
fra Johanne Barslund Ovesen, som er gift med Jens Senius Ovesen, en bror til
Dorthea (Ovesen) Hestbech.

Venlig hilsen
Henrik H

Fra : John Drage Thomsen

Dato : 13-06-05 00:01

On Wed, 8 Jun 2005 11:00:09 +0200, "HMH" <hhestbechrouladea@oohay.dk>
wrote:

> [...]
>finde nogen af mine kendte aner i den - hvis der er nogen der forsker i
>Hestbech-navnet vil jeg gerne lave opslag eller på anden måde hjælpe til.

Jeg går ud fra, du har dine egne fundne aner i et
slægtsforskningsprogram....?

Og så vil jeg foreslå dig, at indtaste indholdet af denne Hestbech-bog
enten heri eller som et separat datasæt.

For så siden at indsende en GEDCOM-fil til GEDCOMP
Lars Kr.Lundin <gedcomp@lklundin.dk>
hvorfra du siden pr. e-mail modtager sammenligninger med andre
indsendte datasæt og evt. personsammenfald.

Venligst
John

Fra : HMH

Dato : 13-06-05 01:39

"John Drage Thomsen" <sir_john@REMOVEvip.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
> Lars Kr.Lundin <gedcomp@lklundin.dk>
> hvorfra du siden pr. e-mail modtager sammenligninger med andre
> indsendte datasæt og evt. personsammenfald.

det har jeg gjort

men jeg tror, jeg skal på arkivet og tjekke - faktisk er der allerede en
venlig sjæl der har tilkendegivet, at jeg få hjælp med et opslag i Viborg :)

MVH Henrik H