Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fra : Thomas Schreiber

Dato : 08-06-05 10:12

-max- wrote:
> Det er sommer i kbh - lidt skæve vinkler -max-
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1541939
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1541941
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1541942
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1541944
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1541946
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1541984

Er det saturation og/eller curves du mener der er knald på?

Det ville i øvrigt være meget nemmere at link til
http://www.photosig.com/go/users/viewportfolio?id=140745 i stedet hvert
enkelt billede

Det er ellers nogle fine billeder. Kan godt lide "urban stilen", men
foretrækker selv at der står -(minus) foran satuation

Er du i øvrigt glad for din Nikon 17-35? Har selv tænkt på smide nogle
kroner efter et AF-S DX 17-55 mm f/2.8G, men ved ikke helt om den ekstra
"zoom" gør objektivet ringere?

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

"Shut down your computer and go out and plant a tree"

Fra : ;o\)-max-

Dato : 08-06-05 10:29

"Thomas Schreiber"

> Er det saturation og/eller curves du mener der er knald på?

Farver og kontrast jadadada )

> Det ville i øvrigt være meget nemmere at link til
> http://www.photosig.com/go/users/viewportfolio?id=140745 i stedet hvert
> enkelt billede

Du er sku smart..))

> Det er ellers nogle fine billeder. Kan godt lide "urban stilen", men
> foretrækker selv at der står -(minus) foran satuation

Øv - jeg græmmes - billeder i "urban stil" lyder ikke godt )

> Er du i øvrigt glad for din Nikon 17-35? Har selv tænkt på smide nogle
> kroner efter et AF-S DX 17-55 mm f/2.8G, men ved ikke helt om den ekstra
> "zoom" gør objektivet ringere?

Svogeren har købt 17-55'ern og han er vidst glad for den
ekstra brændvidde, han lever a det, så den må være go' nok.
Jeg syns ikke 17-35'ern er så imponerende, men finishen
er lækker lækker lækker.. Sårbar i modlys, uhadadada. -max-

Fra : Jan Bøgh

Dato : 08-06-05 12:57

Thomas Schreiber wrote:

> Det ville i øvrigt være meget nemmere at link til
> http://www.photosig.com/go/users/viewportfolio?id=140745 i stedet
> hvert enkelt billede

Nej, det vil gøre det fandes mere besværligt, hvis der skal kommenteres på
billederne. Så tka til Max, for at gøre det, som de fleste udtrykte at de
foretrak det, der der for ikke så længe siden var en tråd om dette.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 08-06-05 13:29

Jan Bøgh wrote:
> Nej, det vil gøre det fandes mere besværligt, hvis der skal kommenteres på
> billederne. Så tka til Max, for at gøre det, som de fleste udtrykte at de
> foretrak det, der der for ikke så længe siden var en tråd om dette.

Nej det er ikke. Max skriver intet om at han vil have kritik. Det er
langt nemmere at se et gallery, end trykke 4000 gange på div. links.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 08-06-05 13:36

"Thomas Schreiber"

> Nej det er ikke. Max skriver intet om at han vil have kritik. Det er
> langt nemmere at se et gallery, end trykke 4000 gange på div. links.
>
> --
> Thomas Schreiber

Et click pr link er nok Thomas - du skal passe på
med for meget kaffe - keep clicking, som en kendt
fotograf plejer at sige.. )-max-

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 08-06-05 14:00

-max- wrote:
> Et click pr link er nok Thomas - du skal passe på
> med for meget kaffe - keep clicking, som en kendt
> fotograf plejer at sige.. )-max-

I know, men i dette tilfælde ville det være meget rare at vide hvor man
ryger hen, og hvad et billede evt. ville indeholde. Imho er det nu
engang sjovere at se photoalbums der består af billeder end af links

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 08-06-05 10:33

-max- wrote:

> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1541939

Højlyset i kinden på damen i rullestolen er noget uskønt.

> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1541941

Det er hele vejem igennem et godt billede, jeg har dog ikke målt på
højlyset om det kridter.

> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1541942

Det billede bryder jeg mig ikke om.

> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1541944

Sjov ide og spændende perspektiv, jeg kan dog ikke li' de ledninger
der gror op af hans hoved, hvis det var mit billede, så ville jeg
klone alle luftledningerne og damen i baggrunden væk.

> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1541946

Den højre halvdel af billedet er meget spændende, men den venstre
kunne jeg godt undværre, og så har du vist permanente problemer med
styringen af dit højlys.

> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1541984

Spændende idé, men du skulle ha' taget hele cyklen med, og den mast
der stikker ind i venstre side ville jeg ha' fjernet...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : ;o\)-max-

Dato : 08-06-05 10:45

"Niels Riis Ebbesen"

> Højlyset i kinden på damen i rullestolen er noget uskønt.

Ja den er grim

> Det er hele vejem igennem et godt billede, jeg har dog ikke målt på
> højlyset om det kridter.

De kridter nok også her.

> Det billede bryder jeg mig ikke om.

OK.

> Sjov ide og spændende perspektiv, jeg kan dog ikke li' de ledninger
> der gror op af hans hoved, hvis det var mit billede, så ville jeg
> klone alle luftledningerne og damen i baggrunden væk.

Tanken (eftertanken) er ledningerne i forbindelse med turistguiden
og titlen "strings attached" måske kan få folk til at tænke marionet
dukke - måske ikke..

> Den højre halvdel af billedet er meget spændende, men den venstre
> kunne jeg godt undværre, og så har du vist permanente problemer med
> styringen af dit højlys.

Kan godt li linierne også dem fra højre og dybden.
Højlysende er ok i originalen, men den var for kedelig, imo.

> Spændende idé, men du skulle ha' taget hele cyklen med, og den mast
> der stikker ind i venstre side ville jeg ha' fjernet...

Ja masten kan fjernes, håber ikke lampen falder ned i hovedet
på hende - proptrækkeren er jeg vild med..

Tak for kritikken..-max-

Fra : Erik W.

Dato : 08-06-05 11:36

> Det er sommer i kbh - lidt skæve vinkler -max-
> [...]

Fine sager Max. Det er "Good times" og "One more summer" der siger mig mest.
"Red hair" kan også gå an, men resten siger mig ikke så meget.
Jeg synes det er spændende den måde du bruger tilt og lave vinkler på. De
lave vinkler giver en følelse af være meget tæt, næsten intim i situationen.
Tiltet giver som jeg ser det en diagonal i billedet som ellers ikke ville
være der. Efter min menig er en stærk diagonal noget af det der kan gøre et
billede fængende. De hårde skygger ved hjeg ikke rigtigt hvad jeg skal synes
om, - det fungerer for dig, men jeg tror ikke jeg ville kunne finde ud af at
bruge det som virkemiddel. Især den store kulsorte kile som gavlene i "Good
Times" danner, får mig til at lure lidt, men hva' faen det fungere jo, -
dety er sgu et dejligt billede af en dejlig ... cykel

Mvh Erik

Fra : ;o\)-max-

Dato : 08-06-05 14:51

"Erik W."
> [...]
> Times" danner, får mig til at lure lidt, men hva' faen det fungere jo, -
> dety er sgu et dejligt billede af en dejlig ... cykel

Hehe- ja der er lidt nostalgi over de gamle "bedstemor" cykler,
sol, blå himmel, dannebro og en ung pige. Der er masser af
detaljer i facaden i originalen, syns det ver var sjovere.
Tak for kritikken, glad for du kan li dem. -max-

Fra : Jan Bøgh

Dato : 08-06-05 13:19

-max- wrote:
> Det er sommer i kbh - lidt skæve vinkler -max-
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1541939

Synd at højlysene blokker. Trøjen generer mig ikke, men damens kind er
træls. Og så ville jeg nok have klonet den kabel væk, der går hen over den
blå himmel i højre side.
Indholdet er stærkt - omend vi nærmer os grænsen for at damen er lidt
udstillet. For mig er der en historie om en midaldrende herre, der lufter
sin gamle mor, men har glemt hende i snakken med en anden person (der
åbenbart skal til at pille hans næse ). Det fede er at der ingen
sammenhæng er mellem de to motiver.

> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1541941

Er egentligt lidt ordinært i reklamefotostil af et par storbymennesker, der
ikke rigtigt er mig vedkommende.

> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1541942

Et dejligt 'grimt' billede. Jeg har det fint med udbrændtheden. Det lille
ansigt forneden forlener det wellers næsten surrealistiske indtryk med lidt
ægte menneskelighed - noget forgrundsfiguren ikke udstråler og som
boligkarréen heller ikke gør.

> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1541944

Siger mig ikke så meget - udover at mine øjne prompte fanger de kabler, der
jo desværre ofte er en del af virkeligheden.

> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1541946

Synd med udbrændtheden igen. Et indtryk af en kvinde, der er isoleret fra
sine umiddelbare omgivelser. Jeg synes ikke jeg kan forbinde hånden med
avisen (det ligner et kæmpemenustrationsbind pga. af udbrændtheden) med
kvinden.

> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1541984

God ide. Her virker stilen rigtig godt - bortset fra kranen eller hvad det
nu er oppe i venstre side.

Alt i alt en spændende serie, hvor jeg synes at den væltede synsvinkel
generelt gør sig godt. Og en serie, hvor den store dybdeskarphed stå fint -
motivlag og baggrund begrunder hinanden (altså bortset fra hånden med
avisen).

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : ;o\)-max-

Dato : 08-06-05 14:50

"Jan Bøgh"

> [...]
> sin gamle mor, men har glemt hende i snakken med en anden person (der
> åbenbart skal til at pille hans næse ). Det fede er at der ingen

Enig kinden holder ikke rigtig, trøjen generer heller ikke mig.
Alle billederne er full frame skudt fra hoften med fill flash.
Nogen vil måske føle lidt ubehag ved at kigge på billeder af
"handikappede" imo er det på tide vi går hen og trykker dem
i hånden, den respekt fortjener de

> Er egentligt lidt ordinært i reklamefotostil af et par storbymennesker, der
> ikke rigtigt er mig vedkommende.

Jae det kan du ha' ret i.

> [...]
> ansigt forneden forlener det wellers næsten surrealistiske indtryk med lidt
> ægte menneskelighed - noget forgrundsfiguren ikke udstråler og som

- jeg fald bare for det røde hår, ved ikke om der er nogen speciel
tolkning eller surrealistisk symbolisme. Det røde og hvide mod en blå
himmel - sommer i danmark..

> Siger mig ikke så meget - udover at mine øjne prompte fanger de kabler, der
> jo desværre ofte er en del af virkeligheden.

Vel egentligt også lidt reklame agtigt..

> [...]
> sine umiddelbare omgivelser. Jeg synes ikke jeg kan forbinde hånden med
> avisen (det ligner et kæmpemenustrationsbind pga. af udbrændtheden) med

Jae hun er måske lidt isoleret, men fra hendes hænder at dømme ser hun
nu ud til at være meget afslappet og tilfreds - fri fortolkning, hehe ja fantasien
fejler ikke noget. Måske skulle jeg indkopiere noget tekst med aktuelt stof
i avisen..Hmm

> God ide. Her virker stilen rigtig godt - bortset fra kranen eller hvad det
> nu er oppe i venstre side.

Hehe - hva faen kigger allesammen efter oppe i venstre hjørne,
hovedmotivet burde holde jeres opmærksomhed. (jeg vil prøve
med klon værktøjet)..

Tak for kritikken Jan. -max-

Fra : Ole Larsen

Dato : 08-06-05 17:28

-max- skrev:
> Det er sommer i kbh - lidt skæve vinkler -max-
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1541939
Nej, at det vælter, blokker, kuller og at kvinden formentligt er
handikappet gør ikke et billede
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1541941
Nej, at det vælter, blokker, kuller og at kvinden formentligt ikke er
handikappet gør ikke et billede
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1541942
som 2
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1541944
som 3 uden blokker
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1541946
som to
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1541984
som to og meget sjovt

Hva ba- Max - har du været ude at smugskyde fra hoften?

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (11.maj.2005) design og nye billeder på:

Fra : ;o\)-max-

Dato : 08-06-05 20:01

"Ole Larsen"
> Nej, at det vælter, blokker, kuller og at kvinden formentligt er
> handikappet gør ikke et billede

Uhm - kun 4 ud af 5 fejl, billedet er klart fedt, høhø.

> Nej, at det vælter, blokker, kuller og at kvinden formentligt ikke er
> handikappet gør ikke et billede

enig

> som 2

ja hva kan jge sige - jeg syns det er sjovt

> som 3 uden blokker

whatever - du er ved at blive ireterende ensformig i din kritik..

> som to

Really..??

> som to og meget sjovt

Thank ya..)-

> Hva ba- Max - har du været ude at smugskyde fra hoften?
> --
> Med venlig hilsen, Ole Larsen.

Det har jeg ikke lagt skjul på Ole - jeg havde det sjovt og de fleste,
tror jeg, af dem jeg fotograferede, syns det var sjovt- ikke alle, men
sådan er det jo.... Tak for kritikken, hoho..-max.-

Fra : Ole Larsen

Dato : 08-06-05 23:45

-max- skrev:

> whatever - du er ved at blive ireterende ensformig i din kritik..

Så ka du bare lære det, ka du. Nu går jeg og nyder erindringen om de 3
s/h fra Indien og så kommer du og ødelægger mindet med disse
opportunist-skud
Har du ingen ansvarsfølelse........?

> Det har jeg ikke lagt skjul på Ole - jeg havde det sjovt og de fleste,
> tror jeg, af dem jeg fotograferede, syns det var sjovt- ikke alle, men
> sådan er det jo....

Og jeg som var overbevist om, at du gjorde en nød til en dyd med de
skæve vinkler.....sådan er det jo..

Fra : Hans Kruse

Dato : 08-06-05 18:29

"-max-" <ma22x3@hotmail.com> wrote in message
> Det er sommer i kbh - lidt skæve vinkler -max-

Hva med den her lille hjælper http://www.intro2020.co.uk/pages/newprod.htm?
eller http://www.skates.com/Rollerblade_Evo_pads_p/006306000.htm

Med de skæve vinkler må der vist noget ekstra udstyr til. Ellers synes jeg
dine Indien menneskebilleder er noget bedre. De skæve vinkler er da sjove
nok, men laver ikke et billede i sig selv. Hvad kastede du dit Canon udstyr
i den nærmeste sø i Indien, siden du er tilbage til din gamle D1X?
Men velkommen hjem da....Mvh, Hans

Fra : ;o\)-max-

Dato : 08-06-05 20:01

"Hans Kruse"
> [...]
> nok, men laver ikke et billede i sig selv. Hvad kastede du dit Canon udstyr
> i den nærmeste sø i Indien, siden du er tilbage til din gamle D1X?

Det er sku svært at forklare Hans - nogen gange har jeg brug for at
lave billeder på en anden måde, meget spontant, jeg har det sjovt
med det..
Min gamle d1x er en kær ven vi komunikerer godt, 30 år med nikon
og de har ikke flyttet knapperne ret meget, såe det kan jeg næsten
betjene i mørke - det er en anden måde at arbejde på - med canon
skal jeg tænke, haha... -max-