Underligt margin-problem
Fra : Brian Søgaard

Dato : 01-06-01 18:54

Hej NG.

Jeg har fået et meget mærkeligt problem med min højremargin på en hjemmeside
jeg er ved at lave.
Problemet består i, at browseren (uden grund) pludselig viser en margin på
omkring 10 pixels (min vurdering) i højre side, på trods af at jeg har
nulstillet alle side-margins.

Problemet kan ses på http://www.cerw.dk/margin.html. Linket "Link 1" peger
på siden selv. Bemærk, at første gang man går ind på siden, strækker
tabellen sig fra kant til kant. Når man så trykker på linket, og siden i
teorien bare burde refreshes, fremkommer der en margin i højre side. Brug
Refresh for at få tabellen 100% bred igen!(?)

Jeg har "kogt" koden med problemet ned til følgende:

<HTML>
<HEAD></HEAD>
<BODY LEFTMARGIN="0" TOPMARGIN="0" MARGINHEIGHT="0" MARGINWIDTH="0">
<TABLE WIDTH="100%" BORDER="1" CELLPADDING="0" CELLSPACING="0">
<TR><TD WIDTH="100%">
<CENTER>
<A HREF="margin.html">Link1</A>
</CENTER>
</TD></TR>
</TABLE>
</BODY>
</HTML>

Er der en der kan give en (logisk) forklaring på dette? Koden er testet i
MSIE5.5, NN47 og NN6. Problemet er åbenbart browser-afhængig, for der er
f.eks. konstant en margin i højre side, i NN47, selvom jeg har sat
MARGINWIDTH="0" i BODY, som det ses ovenfor.

--
Hilsen
Brian Søgaard

Fra : Ronni

Dato : 01-06-01 23:52

> [...]
> teorien bare burde refreshes, fremkommer der en margin i højre side. Brug
> Refresh for at få tabellen 100% bred igen!(?)

Næ! Det virker som det skal! =)
i hver fald i min browser IE 5 (måske på tide at finde en ny?)

/Ronni
ronni1@ofir.dk

Fra : Claus Christensen

Dato : 02-06-01 00:46

"Ronni" <ronni1@ofir.dk> wrote in message
Brug

> Næ! Det virker som det skal! =)
> i hver fald i min browser IE 5 (måske på tide at finde en ny?)
>
> /Ronni
> ronni1@ofir.dk

Jeg har problemet i IE6 beta - og det er et konstant (også ved første load)
problemer i Opera 5.1 og netscape 4.7
Claus

Fra : Asbjørn Sloth Tønnes~

Dato : 04-06-01 20:30

problemmet er også i IE 5.5

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 02-06-01 12:03

On Fri, 1 Jun 2001 19:54:17 +0200, "Brian Søgaard" <cerw@cerw.dk>
wrote:

> [...]
><BODY LEFTMARGIN="0" TOPMARGIN="0" MARGINHEIGHT="0" MARGINWIDTH="0">
><TABLE WIDTH="100%" BORDER="1" CELLPADDING="0" CELLSPACING="0">

Der står altså ikke noget i din kode om, at højremargin skal være 0

Du angiver leftmargin, topmargin, marginheight - og så marginwidth
(hvad menes der med det i denne her forbindelse?)

> [...]
>f.eks. konstant en margin i højre side, i NN47, selvom jeg har sat
>MARGINWIDTH="0" i BODY, som det ses ovenfor.

Jeg bruger IE 5.5 og ser også en margin på et eller andet i højre
side.
--
Venlig hilsen Kirsten

Fra : Brian Søgaard

Dato : 02-06-01 21:29

"Kirsten Bjorneboe" <kirstenb@image.dk> wrote in message

> Der står altså ikke noget i din kode om, at højremargin skal være 0
Jo. LEFTMARGIN="0" fortolker IE som sidemargings skal være 0. - Samme margin
kalder Netscape dog MARGINWIDTH. Derfor skal de begge være der.
Det samme gælder TOPMARGIN (IE) og MARGINHEIGHT (NN).

> Du angiver leftmargin, topmargin, marginheight - og så marginwidth
> (hvad menes der med det i denne her forbindelse?)
De 4 forskellige marginangivelser er medtaget for både at dække IE- og
NN-behov.

> Jeg bruger IE 5.5 og ser også en margin på et eller andet i højre
> side.
Tak for dit svar.

--
Hilsen