Hvis du bor geografisk elendigt, så bliver~
Fra : Carsten Overgaard

Dato : 08-06-05 07:39

Hvis man ikke vælger at sove i bussen, på busstationerne eller køre 20 km på
cykel, hvilket nok er det hurtigste, så straffes man økonomisk, selvom der
ligger skoler tættere på transportmæssigt.

http://www.dr.dk/Regioner/Regionalen/Nyheder/Kultur/2005/06/03/114618.htm

Jeg ved godt at man ikke kan tilbyde samme grad af uddannelsesmuligheder i
alle afkroge af Danmark og Ringsted er et hul i jorden, som man dårligt aner
eksistensen af mere efter at motorvejen er blevet ført uden om byen, men når
man nu har lavet en jernbane, som kan bringe eleverne hurtigt til Roskilde,
så er det næsten tåbeligt at tvinge eleverne ud til en endnu mere selvdød
landsby blot fordi at man i et anfald af vandvid er kommet til at ligge en
skole uden for bymæssig bebyggelse (Haslev). De har ikke engang et
storcenter (Ligger i Næstved.).

Det er næsten lige som i min ungdom, hvor et statsgaranteret studielån
kostede mere i rente end et forbrugslån i supermarkedet.

Carsten Overgaard

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 08-06-05 10:13

"Carsten Overgaard" skrev i en meddelelse

> [...]

ligge en
> skole uden for bymæssig bebyggelse (Haslev). De har ikke engang et

Orv, så må de have nogle hyggelige forretninger, hvor man får en god
betjening.
Det kunne være man en gang skulle køre til Haslev for at handle.

(Ligger i Næstved.).

D.v.s. det er blevet lagt i Næstved, fordi nogen har bestemt sig til at
_lægge_ det i Næstved.

Hilsen Ruth