Carl Pedersen, Ritt Bjerregaard og Svend A~
Fra : G B

Dato : 08-06-05 00:11

Søndagens Europa ligenu på P1 havde ikke overraskende afstemningerne i
Frankrig og Holland som emne. I P1s optik kræves der naturligvis først en
hård motivationsanalyse af USA begået af ingen ringere end SDUs Carl
Pedersen, der som vanligt udspyede sin foragt for Bush og de ‘neo-
konservative’ - denne gang baseret på det faktum at Bush-administrationen
slet ikke har kommenteret udviklingen. Anti-amerikanisme fra det
lektorale overdrev har man efterhånden vænnet sig til, og langt værre var
det at høre Ritt Bjerregaards analyse af EU ligenu.
“Det er sjuskeri fra politikernes side…”

“Det er da klart det ikke er egnet til folkeafstemning…”

“Vi kommer igen til at høre diskussionerne om Europa i to hastigheder…”
(underforstået Frankrig/Holland bag Danmark)

“Jeg tror det er en advarsel til politikerne…”
I dagens 18-Radioavisen supplerede Svend Auken analysen med en bemærkning
om at:
“… Vi må prøve at takle denne situation sammen med vore europæiske
partner, og prøve at få noget ud der er et værdigt svar i forhold til de
befolkninger der er, desværre, kommet dybt i tvivl om det europæiske
projekt.”
Et nej ved en folkeafstemning giver ikke et gult kort, men et
postkasserødt ditto. Hverken hollænderne eller franskmændene var i tvivl
- den rubrik fandtes ikke, men et stort flertal i begge lande afviste
forfatningstraktaten. De EUforiske borgerlige politikere gjorde det ikke
stort bedre i dagens forespørgselsdebat i Folketinget, og det er svært
ikke at føle en dyb foragt for professor Jørn Henrik Petersen der vil
løse problemet ved slet ikke at lade danskerne stemme om emnet.

England har nu udsat sin folkeafstemning, og det ser ud til at Anders
Fogh Rasmussen og de øvrige regeringschefer håber på et mirakel under EU-
topmødet i næste uge - så nej’erne blot bliver historiske parenteser. Det
skal nok fjerne politikerleden…

GB

Fra : NoTrabajo

Dato : 08-06-05 07:21

"G B" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke at føle en dyb foragt for professor Jørn Henrik Petersen der vil
> løse problemet ved slet ikke at lade danskerne stemme om emnet.

Es lebe die Deutsche Demokratische Republik - "elitens" store forbillede.
--
NoTrabajo