Gitter til døre og trapper
Fra : Thomas Larsen

Dato : 07-06-05 21:02

Hejsa alle glade hundeejere....

Her kommer et godt sparetip..

Jeg har for nyligt købt mig en golden retriever hvalp, den er nu 13 uger
gammel, sund og rask og rigtig fræk, desværre er det til tider lidt for
meget... Men det er jo tegn på den har det godt...

Nå men vi fleste af os kender problemet, vi vil ikke have hunden ind i stuen
efter den har været ude og grave i en gang pladder, eller hunden skal ikke
på førstesalen hvor børnenes legetøj ligger. kan osse være hunden bare skal
blive indendøre fordi den måske er en anelse for vild over for børnene. Så
vi går på jagt efter nogle af de sikkerhedsgitter til børn og opdager til
vores rædsel at sikkerheds gitter nemt koster 500,- JAMEN jeg skal bruge 3-4
stykker....... Hurtigt har man brugt 2000 :-| Og det er jeg for nærig til at
spendere.. Så sad og tænkte lidt over situationen, og fik tilfældigt lige
kigget i en ikea reklame, på en af siderne stod der:

Baby tremmeseng, alle opfylder alle sikkerhedskrav 269,- Fedt tænkte jeg
der er ihvertfald 2 af de gitter jeg skulle bruge. Kørte ind og hentede
sådan en babyseng kom hjem og pakkede den ud, og fandt ud af at der var 5
gitter i den. Ikke at jeg skal bures totalt inde men alle 4 sider kunne
bruges + der var en lamelbund som osse kunne bruges.. Jeg begyndte at save
den til så den passe ind i dør karmene og da jeg havde gjordt det, kørte jeg
en tur på det lokale byggemarked og invisterede i nogle små hængsler ok
kørte hjem ok skruede det op.... Jeg har ialt givet for 5 tremmegitter + div
hængsler og skruer givet 310,- det er en besparelse på omkring 1700,- de
penge kan jo bruges til 2 moduler hos den lokale hundetræner og 1 vaccine +
10 kg hvalpefoder..

Syntes lige jeg ville dele det med jer..

og jo jeg træner osse bliv kommando med hunden, meeeen det er jo kun en
hvalp og det er jo relative hurtige sekvenser man træner den i

her er et par link til billeder så i kan se resultat på en trappe og stuen

http://www.pcemde.dk/~medieburner/DSC00512.JPG
http://www.pcemde.dk/~medieburner/DSC00513.JPG
http://www.pcemde.dk/~medieburner/DSC00514.JPG

og et link til den berømte ikea seng
http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10101&storeId=14&productId=14819&langId=-12&parentCats=10103*10144

Mvh Thomas L.

Fra : Heidi Jensen

Dato : 07-06-05 21:11

Hej

Den idé har vi selv brugt længe, dog har vi købt sengene på loppemarkeder
til, ja sidst købt iv 2 hele senge for 50 kr. Billigere kan det vist ikke
gøres... Og så gør det heller ikke noget, om den ene skulle blive bidt lidt
i, for vi laver da bare en ny - hængslerne kan jo genbruges...

Heidi

Fra : Thomas Larsen

Dato : 07-06-05 21:13

"Heidi Jensen" <heidijensen@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gøres... Og så gør det heller ikke noget, om den ene skulle blive bidt
> lidt i, for vi laver da bare en ny - hængslerne kan jo genbruges...

Dejlig at høre der er nogle spare "nørder" tilbage

Mvh Thomas

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 07-06-05 21:12

"Thomas Larsen" <tlarsen@pc-dk.dk> writes:

> Her kommer et godt sparetip..

Det har du godt nok lavet pænt. Så er det bare med at komme i gang med
at seriefremstille og sælge. Så ved du hvad du skal bruge sommerferien
til. :)

Mvh Trine

--
Hyggelig lejlighed med plads til fire personer udlejes i Nordjylland.
Butik med udendørs-keramik, hundekurve, kattehuler, kurve, juleting mm.

Fra : Thomas Larsen

Dato : 07-06-05 21:17

> Det har du godt nok lavet pænt. Så er det bare med at komme i gang med
> at seriefremstille og sælge. Så ved du hvad du skal bruge sommerferien
> til. :)
>
> Mvh Trine

Haha jeg har jo ikke tid til at begynde og serieproducere, skal jo træne min
lille "huskey" golden hvalp..

her er lidt billeder af ham er godt nok glad for ham
http://www.pcemde.dk/~medieburner/gallery/thumbnails.php?album=8&page=1

Fra : Sanne

Dato : 08-06-05 07:27

"Thomas Larsen" <tlarsen@pc-dk.dk> skrev i en meddelelse

> her er lidt billeder af ham er godt nok glad for ham
> http://www.pcemde.dk/~medieburner/gallery/thumbnails.php?album=8&page=1

Hej Thomas.

Ja ham har du ski også fået lavet pænt *ssssssssssssssss*
Nej spøg til side..det ser bare rigtig godt ud.
Jeg tror dog ikke, jeg selv kan finde ud af at lave det med
brugsanvisningen.
Kan du ikke fortælle lidt mere om hvordan hængslerne sidder på og hvordan du
holder den lukket..det er vel ikke bare skubbet i, eller ???

Men mange gange tak for at du gad tage billeder og sætte i NGén til os...jeg
kan i hvert tilfælde sagtens bruge ideen....håber på jeg får en kuld hvalpe
til at rende rundt her om nogle måneder :c)

Mvh
Sanne

Fra : Thomas Larsen

Dato : 08-06-05 13:22

> [...]
> os...jeg kan i hvert tilfælde sagtens bruge ideen....håber på jeg får en
> kuld hvalpe til at rende rundt her om nogle måneder :c)

Du kan bruge alm små vinkel hængsler dem som man kender fra døre, man kan
osse bruge øksner og nogle kroge, det var det jeg brugte, det virker lige
som dørhængsler.

Fra : H.M.

Dato : 12-06-05 17:51

thomas skrev:
Du kan bruge alm små vinkel hængsler dem som man kender fra døre, man kan
osse bruge øksner og nogle kroge, det var det jeg brugte, det virker lige
som dørhængsler.

Hej Thomas
tak for dit gode tip, lige hvad jeg kan bruge, det ser rigtigt flot / proff.
ud, jeg var også lidt i tvivl og fastgørelsen, skal det forståes således: at
du løfter gittert op når du åbner??
venligst hanne

Fra : Sanne

Dato : 12-07-05 20:47

> [...]
> gammel, sund og rask og rigtig fræk, desværre er det til tider lidt for
> meget... Men det er jo tegn på den har det godt...

Hej igen Thomas.

Vil lige atter en gang sige tak for ideen..det er bare for genialt!!
Har selv fået hentet en sådan seng ( har langt til en Ikea så det tog tid)
Og har nu fået sat den ene side op.
Den passer dog til 3 af vores døre, så den kan jo bare flyttes efter behov.

Vores tæve er lige blevet parret, så de skal forhåbentlig snart bruges til
hvalpene.
Men jeg kan da sagtens bruge den selv når der ikke er hvalpe. Til feks at
skille løbsk tæve fra vores to hanhunde.
Og er du gal for en billig løsning!!!!!!!!!!!!!!!

Tak for du gad bruge tid på at vise os det....
Opfordring til os alle...: husk at dele de gode ideer med vores
medhundemennesker

Mvh
Sanne