margen i frames i opera
Fra : Alexander P.

Dato : 07-06-05 20:12

Jeg har indsat dette lille stykke kode i min menu på min
hjemmeside ( www.halsa.1go.dk ) for at fjerne margenen som
browseren automatisk laver i frames (har valgt at lave i frames
og sådan gør jeg, gider ikke høre på det er en dum idé.)

body {
   margin-top: 0px;
   margin-right: 0px;
   margin-bottom: 0px;
   margin-left: 0px;
}

det virker også fint i Mozilla og IE men så kommer turen til
opera, og der virker det ikke.. der er der margen på 10px over
det hele så der kommer scroll og alt muligt jeg ved ikke hvad og
det bliver grimt osv.

nogen der har et forslag på hvordan man evt. ka lave så det
virker i opera eller noget andet CSS?

/ap

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-06-05 20:44

Alexander P. skrev:

> [...]
>opera, og der virker det ikke.. der er der margen på 10px over
>det hele så der kommer scroll og alt muligt jeg ved ikke hvad og

Du skal også sætte padding til 0.

Iøvrigt, når alle fire sider skal have samme margin/padding, så
brug kortformen.

body {
   margin: 0px;
   padding: 0px
}
--
Knud

Fra : Alexander P.

Dato : 07-06-05 20:52

tak for det, nu virker det :) og tusind tak for det hurtige svar :)

> Iøvrigt, når alle fire sider skal have samme margin/padding, så
> brug kortformen.
- Skal jeg nok huske, er ikke så sikker i CSS endu..

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-06-05 21:07

Alexander P. skrev:

>- Skal jeg nok huske, er ikke så sikker i CSS endu..

Du må da gerne bruge alle fire (margin-right, margin-top osv),
men der er jo ingen grund til at skrive mere end nødvendigt
--
Knud

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 07-06-05 22:50

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Du må da gerne bruge alle fire (margin-right, margin-top osv),
> men der er jo ingen grund til at skrive mere end nødvendigt

I så fald kan man nøjes med følgende:

body {
margin: 0;
padding: 0