Gelbatterier
Fra : Chris Lytken

Dato : 01-06-01 18:11

Er der nogen i gruppen som har erfaring med gelbatterier, og om saa, er det
isaer langtidserfaring der menes. jeg har hoert at gelbatterierne er
ubrugelige noget foer de almindelige forbrugsbatterier. Er der noget om det
etc...

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 02-06-01 18:23

Jeg har ingen erfaring med Gel batterier, men i forbindelse med at jeg har
talt med nogle virksomheder om ladere, fik jeg den besked at Gel batterierne
er for nye og ikke afprøvet nok (evt. børnesygdomme) hvorfor jeg blev rådet
til at købe alm. marine batterier. men jeg har ikke selv noget at have det
i, så betragt det som en videre formidling af en besked.

De bedste hilsner
Jan Rasmussen

Fra : Jens Juul

Dato : 02-06-01 19:06

vikingexplorer@newmail.dk,Ny-Internet writes:
> [...]
>isaer langtidserfaring der menes. jeg har hoert at gelbatterierne er
>ubrugelige noget foer de almindelige forbrugsbatterier. Er der noget om

Hej

Jeg har ikke langtidserfaring med gelbatterier som sådan men har kørt med
to stks i 2 sæsonner uden problemer. Jeg har ikke indenbordsmotor og
benytter dem derfor kun som forbrugsbatterier. Indtil videre må jeg
konstatere at de hverken er værre eller bedre end almindelige nye og
velholdte batterier. Ved starten på denne sæson (deres tredie) virker de
nøjagtig som da de var nye.

MVH JENS