/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Ny navnelov
Fra : Per Rønne


Dato : 07-06-05 10:02

Som bekendt vil regering og folketing nu ophæve beskyttelsen af sjældne
slægtsnavne, hvilket kun kan opfattes som en hån mod bærere af disse
navne.

Jeg skal derfor opfordre folk til at protestere mod regeringens forslag
på følgende hjemmeside, hvor man også kan se hvilke navne der er i
farezonen:

http://www.mitfamilienavn.dk/

FUT dk.politik.
--
Per Erik Rønne

 
 
JJ (07-06-2005)
Kommentar
Fra : JJ


Dato : 07-06-05 10:18

On Tue, 7 Jun 2005 11:02:07 +0200, spam@husumtoften.invalid (Per
Rønne) wrote:

>Som bekendt vil regering og folketing nu ophæve beskyttelsen af sjældne
>slægtsnavne, hvilket kun kan opfattes som en hån mod bærere af disse
>navne.
>
>Jeg skal derfor opfordre folk til at protestere mod regeringens forslag
>på følgende hjemmeside, hvor man også kan se hvilke navne der er i
>farezonen:


Hvorfor i alverden skal de navne beskyttes?'

   
Kristiansen
Kristoffersen
Nedergaard


Ganske almindelige navne flyder på den liste. Det virker da absurd at
de skulle have speciel beskyttelse ?

Per Rønne (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 07-06-05 11:23

JJ <Jsins@hotmail.com> wrote:

> On Tue, 7 Jun 2005 11:02:07 +0200, spam@husumtoften.invalid (Per
> Rønne) wrote:
>
> >Som bekendt vil regering og folketing nu ophæve beskyttelsen af sjældne
> >slægtsnavne, hvilket kun kan opfattes som en hån mod bærere af disse
> >navne.
> >
> >Jeg skal derfor opfordre folk til at protestere mod regeringens forslag
> >på følgende hjemmeside, hvor man også kan se hvilke navne der er i
> >farezonen:
>
>
> Hvorfor i alverden skal de navne beskyttes?'
>
>
> Kristiansen
> Kristoffersen
> Nedergaard
>
>
> Ganske almindelige navne flyder på den liste. Det virker da absurd at
> de skulle have speciel beskyttelse ?

Hvad med Rahbæk, Rask og Rømer? Navne der flyder af dansk historie.

Også mit slægtsnavn er på listen, dog foreløbig kun »i farezonen« fordi
der er mellem 500-999 der i dag bærer navnet. Vi har brugt det siden
1600-tallet.
--
Per Erik Rønne

Jesper (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 07-06-05 14:38

JJ <Jsins@hotmail.com> wrote:

> On Tue, 7 Jun 2005 11:02:07 +0200, spam@husumtoften.invalid (Per
> Rønne) wrote:
>
> >Som bekendt vil regering og folketing nu ophæve beskyttelsen af sjældne
> >slægtsnavne, hvilket kun kan opfattes som en hån mod bærere af disse
> >navne.
> >
> >Jeg skal derfor opfordre folk til at protestere mod regeringens forslag
> >på følgende hjemmeside, hvor man også kan se hvilke navne der er i
> >farezonen:
>
>
> Hvorfor i alverden skal de navne beskyttes?'
>
>
> Kristiansen
> Kristoffersen
> Nedergaard
>
>
> Ganske almindelige navne flyder på den liste. Det virker da absurd at
> de skulle have speciel beskyttelse ?

Nedergaard er ikke noget særligt almindligt navn, men de fleste -sen
navne som mange tusinder mennekser hedder bør frigives og grænsen bør
sættes ved 5.000-10.000
--
Three things are certain: Death, taxes and lost data.
Guess which has occurred. -- David Dixon
http://www.intervocative.com/DVDCollection.aspx/extract

Per Rønne (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 07-06-05 15:07

Jesper <spambuster@users.toughguy.net> wrote:

> Nedergaard er ikke noget særligt almindligt navn, men de fleste -sen
> navne som mange tusinder mennekser hedder bør frigives og grænsen bør
> sættes ved 5.000-10.000

Og dit navn er tilsyneladende endnu mindre i farezonen end mit, idet
under 500 har det.
--
Per Erik Rønne

Jesper (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 07-06-05 15:52

Per Rønne <spam@husumtoften.invalid> wrote:

> Jesper <spambuster@users.toughguy.net> wrote:
>
> > Nedergaard er ikke noget særligt almindligt navn, men de fleste -sen
> > navne som mange tusinder mennekser hedder bør frigives og grænsen bør
> > sættes ved 5.000-10.000
>
> Og dit navn er tilsyneladende endnu mindre i farezonen end mit, idet
> under 500 har det.

Ja...men hvad er din pointe?
--
Three things are certain: Death, taxes and lost data.
Guess which has occurred. -- David Dixon
http://www.intervocative.com/DVDCollection.aspx/extract

Per Rønne (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 07-06-05 16:22

Jesper <spambuster@users.toughguy.net> wrote:

> Per Rønne <spam@husumtoften.invalid> wrote:
>
> > Jesper <spambuster@users.toughguy.net> wrote:
> >
> > > Nedergaard er ikke noget særligt almindligt navn, men de fleste -sen
> > > navne som mange tusinder mennekser hedder bør frigives og grænsen bør
> > > sættes ved 5.000-10.000
> >
> > Og dit navn er tilsyneladende endnu mindre i farezonen end mit, idet
> > under 500 har det.
>
> Ja...men hvad er din pointe?

Min pointe? Er vi ikke enige i dette spørgsmål?
--
Per Erik Rønne

Jesper (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 07-06-05 16:45

Per Rønne <spam@husumtoften.invalid> wrote:

> Jesper <spambuster@users.toughguy.net> wrote:
>
> > Per Rønne <spam@husumtoften.invalid> wrote:
> >
> > > Jesper <spambuster@users.toughguy.net> wrote:
> > >
> > > > Nedergaard er ikke noget særligt almindligt navn, men de fleste -sen
> > > > navne som mange tusinder mennekser hedder bør frigives og grænsen bør
> > > > sættes ved 5.000-10.000
> > >
> > > Og dit navn er tilsyneladende endnu mindre i farezonen end mit, idet
> > > under 500 har det.
> >
> > Ja...men hvad er din pointe?
>
> Min pointe? Er vi ikke enige i dette spørgsmål?

I højeste grad!
--
Three things are certain: Death, taxes and lost data.
Guess which has occurred. -- David Dixon
http://www.intervocative.com/DVDCollection.aspx/extract

Morten V. Christians~ (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Morten V. Christians~


Dato : 07-06-05 12:14

Per Rønne wrote:

> Som bekendt vil regering og folketing nu ophæve beskyttelsen af sjældne
> slægtsnavne, hvilket kun kan opfattes som en hån mod bærere af disse
> navne.
>
> Jeg skal derfor opfordre folk til at protestere mod regeringens forslag
> på følgende hjemmeside, hvor man også kan se hvilke navne der er i
> farezonen:
>
> http://www.mitfamilienavn.dk/
>
> FUT dk.politik.

Mit navn er et af dem det "går ud over".

Hvis der er nogen som gerne vil hedde "Christiansen", så er de for min
skyld velkomne til det.

Jo før vi får gjort op med adel, kongehus, kirke og andre overflødige
levn fra den formørkede fortid, jo før kan vi skabe en moderne
civilisation. Så ændringen af navneloven har min fulde støtte.


Kim Larsen (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 07-06-05 18:09

"Morten V. Christiansen" <voet@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:42a58156$0$300$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Per Rønne wrote:
>
>> Som bekendt vil regering og folketing nu ophæve beskyttelsen af sjældne
>> slægtsnavne, hvilket kun kan opfattes som en hån mod bærere af disse
>> navne.
>>
>> Jeg skal derfor opfordre folk til at protestere mod regeringens forslag
>> på følgende hjemmeside, hvor man også kan se hvilke navne der er i
>> farezonen:
>>
>> http://www.mitfamilienavn.dk/
>>
>> FUT dk.politik.
>
> Mit navn er et af dem det "går ud over".
>
> Hvis der er nogen som gerne vil hedde "Christiansen", så er de for min
> skyld velkomne til det.
>
> Jo før vi får gjort op med adel, kongehus, kirke og andre overflødige levn
> fra den formørkede fortid, jo før kan vi skabe en moderne civilisation. Så
> ændringen af navneloven har min fulde støtte.

Her er du en lille smule dum for det er netop lige præcis dem som IKKE
bliver berørt af den nye navnelov.

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)




Morten V. Christians~ (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Morten V. Christians~


Dato : 07-06-05 18:24

Kim Larsen wrote:

>
> Her er du en lille smule dum for det er netop lige præcis dem som IKKE
> bliver berørt af den nye navnelov.
>

"Christiansen" står netop på listen af de 315 navne som _bliver_ berørt
fordi det dels er beskyttet og dels bæres af mere end 1000 personer.

De som piber har mest navne "i farezonen", altså navne som _ikke_
umiddelbart påvirkes af loven, men hvor der ikke skal ret mange flere
navnefæller til for at ramme de magiske 1000.

"Christiansen" er derimod direkte i skudlinien - og det er helt fint.

Poul Erik Jørgensen (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Poul Erik Jørgensen


Dato : 07-06-05 20:19

"Morten V. Christiansen" <voet@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:42a58156$0$300$edfadb0f@dread12.news.tele.dk
> Jo før vi får gjort op med adel, kongehus, kirke og andre overflødige
> levn fra den formørkede fortid, jo før kan vi skabe en moderne
> civilisation. Så ændringen af navneloven har min fulde støtte.

Ja, jeg har aldrig set mage til hysteri. Vi har set i TV fedtegrever og
gullaschbaroner beklage sig, som var de truet af al landsens ulykker. Anne
Baastrup (SF) sagde da også i en udsendelse meget fornuftigt, at hun ikke
fattede hvad de var de fablede om.

Poul Erik von Jørgensen
--
Remove NNN from my e-mail address when replying.
Enlevez NNN de mon adresse électronique pour me répondre.



Henry Vest (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Henry Vest


Dato : 07-06-05 12:42

Per Rønne wrote:

> Som bekendt vil regering og folketing nu ophæve beskyttelsen af sjældne
> slægtsnavne,

Så vidt jeg har forstået, er navne der bruges af mindre end 1000 personer,
stadig beskyttede.

> hvilket kun kan opfattes som en hån mod bærere af disse
> navne.

Hvori ligger hånen?




--
Henry Vest


Per Rønne (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 07-06-05 14:21

Henry Vest <henry_vest@FJERNget2net.dk> wrote:

> Per Rønne wrote:
>
> > Som bekendt vil regering og folketing nu ophæve beskyttelsen af sjældne
> > slægtsnavne,
>
> Så vidt jeg har forstået, er navne der bruges af mindre end 1000 personer,
> stadig beskyttede.
>
> > hvilket kun kan opfattes som en hån mod bærere af disse
> > navne.
>
> Hvori ligger hånen?

Hvorfor skal Legos navn være beskyttet, og ikke gamle slægtsnavne?
--
Per Erik Rønne

Henry Vest (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Henry Vest


Dato : 07-06-05 14:54

Per Rønne wrote:

> Hvorfor skal Legos navn være beskyttet, og ikke gamle slægtsnavne?

Skulle det være et svar på mit spørgsmål?



--
Henry Vest


Per Rønne (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 07-06-05 15:14

Henry Vest <henry_vest@FJERNget2net.dk> wrote:

> Per Rønne wrote:
>
> > Hvorfor skal Legos navn være beskyttet, og ikke gamle slægtsnavne?
>
> Skulle det være et svar på mit spørgsmål?

Ja, for slægtsnavne er mere centrale for bærerne af dem end et
tilfældigt firmas navn.
--
Per Erik Rønne

Henry Vest (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Henry Vest


Dato : 07-06-05 15:47

Per Rønne wrote:

> Ja, for slægtsnavne er mere centrale for bærerne af dem end et
> tilfældigt firmas navn.

Du forklarer stadig ikke hvori hånen skulle ligge.

--
Henry Vest


Per Rønne (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 07-06-05 16:22

Henry Vest <henry_vest@FJERNget2net.dk> wrote:

> Per Rønne wrote:
>
> > Ja, for slægtsnavne er mere centrale for bærerne af dem end et
> > tilfældigt firmas navn.
>
> Du forklarer stadig ikke hvori hånen skulle ligge.

Er der ikke tale om hån når man sådan vil tillade tyveri af sjældne
slægtsnavne?

Men du kan jo også være ligeglad; dit slægtsnavn vil jo også efter en
sådan lovændring være beskyttet, endda lige så godt som Jespers, men
ikke lige så godt som mit, idet der er 704 med mit efternavn, mens du
deler efternavn med under 500.
--
Per Erik Rønne

Henry Vest (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Henry Vest


Dato : 07-06-05 16:48

Per Rønne wrote:

> Er der ikke tale om hån når man sådan vil tillade tyveri af sjældne
> slægtsnavne?

Næ. Der må da nærmest være tale om det modsatte. Folk vælger næppe et navn
for at håne dem der bærer det.

> Men du kan jo også være ligeglad; dit slægtsnavn vil jo også efter en
> sådan lovændring være beskyttet, endda lige så godt som Jespers, men
> ikke lige så godt som mit, idet der er 704 med mit efternavn, mens du
> deler efternavn med under 500.

Jeg er da bedøvende ligeglad med hvor mange der hedder Vest.


--
Henry Vest


Per Rønne (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 07-06-05 19:11

Henry Vest <henry_vest@FJERNget2net.dk> wrote:

> Per Rønne wrote:
>
> > Er der ikke tale om hån når man sådan vil tillade tyveri af sjældne
> > slægtsnavne?
>
> Næ. Der må da nærmest være tale om det modsatte. Folk vælger næppe et navn
> for at håne dem der bærer det.
>
> > Men du kan jo også være ligeglad; dit slægtsnavn vil jo også efter en
> > sådan lovændring være beskyttet, endda lige så godt som Jespers, men
> > ikke lige så godt som mit, idet der er 704 med mit efternavn, mens du
> > deler efternavn med under 500.
>
> Jeg er da bedøvende ligeglad med hvor mange der hedder Vest.

Ja, jeg foretrækker altså som i dag at have en navn, der er lige så
unikt som mit cpr-nummer.
--
Per Erik Rønne

Poul Erik Jørgensen (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Poul Erik Jørgensen


Dato : 07-06-05 20:20

"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse
news:1gxsxpn.1pr6dr11yuvadcN%spam@husumtoften.invalid
>> Ja, jeg foretrækker altså som i dag at have en navn, der er lige så
> unikt som mit cpr-nummer.

Har du ikke væsentligere ting at gå op i?

PEJ
--
Remove NNN from my e-mail address when replying.
Enlevez NNN de mon adresse électronique pour me répondre.



John Vedsegaard (07-06-2005)
Kommentar
Fra : John Vedsegaard


Dato : 07-06-05 17:19


""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse
news:1gxs8zx.y0vmp11mmctovN%spam@husumtoften.invalid...
> Som bekendt vil regering og folketing nu ophæve beskyttelsen af sjældne
> slægtsnavne, hvilket kun kan opfattes som en hån mod bærere af disse
> navne.
>
> Jeg skal derfor opfordre folk til at protestere mod regeringens forslag
> på følgende hjemmeside, hvor man også kan se hvilke navne der er i
> farezonen:
>
> http://www.mitfamilienavn.dk/
>
> FUT dk.politik.
> --
> Per Erik Rønne

Har allerede afleveret min klage.

John Vedsegaard

www.taform.dk



Kim Larsen (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 07-06-05 18:06

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse
news:1gxs8zx.y0vmp11mmctovN%spam@husumtoften.invalid...
> Som bekendt vil regering og folketing nu ophæve beskyttelsen af sjældne
> slægtsnavne, hvilket kun kan opfattes som en hån mod bærere af disse
> navne.
>
> Jeg skal derfor opfordre folk til at protestere mod regeringens forslag
> på følgende hjemmeside, hvor man også kan se hvilke navne der er i
> farezonen:
>
> http://www.mitfamilienavn.dk/

Til Per og IKKE et indlæg til diskussion:

Da jeg for ikke så længe siden selv har bragt et indlæg i dk.politik hvor
jeg gik imod den her vanvittige navnelov, så har jeg i sagens natur
protesteret over det via den hjemmeside som du har angivet. Jeg håber
inderligt at den enten bliver stoppet eller bliver stærkt reduceret i sit
indhold hvad angår forandringer af den nuværende navnelov.

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)




Poul Erik Jørgensen (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Poul Erik Jørgensen


Dato : 07-06-05 19:36

"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse
news:1gxs8zx.y0vmp11mmctovN%spam@husumtoften.invalid
> Som bekendt vil regering og folketing nu ophæve beskyttelsen af
> sjældne slægtsnavne, hvilket kun kan opfattes som en hån mod bærere
> af disse navne.

En hån? Sikke dog noget gas.

PEJ
--
Remove NNN from my e-mail address when replying.
Enlevez NNN de mon adresse électronique pour me répondre.



Konrad (08-06-2005)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 08-06-05 10:35

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse
news:1gxs8zx.y0vmp11mmctovN%spam@husumtoften.invalid...
> Som bekendt vil regering og folketing nu ophæve beskyttelsen af sjældne
> slægtsnavne, hvilket kun kan opfattes som en hån mod bærere af disse
> navne.
>
> Jeg skal derfor opfordre folk til at protestere mod regeringens forslag
> på følgende hjemmeside, hvor man også kan se hvilke navne der er i
> farezonen:

Hehe,. Jeg kan ærlig talt ikke se problemet, men jeg er jo heller ikke i
risikogruppen. Det bedste argument jeg har hørt var noget med
slægtsforskningsmuligheder efter et teoretisk totalt samfundskollaps om 500
år, men så kan det alligevel sikkert være lige meget. På sin vis er jeg i
bakspejlet glad for den gamle ordning - jeg fisker meget, og i min grønne
ungdom ansøgte jeg om at hedde D. FISKER A.D.K i stedet for DADK - men det
måtte jeg ikke, da Fisker var beskyttet - kunne kun ansøge Dronningen om
det. I dag er jeg sgu egentlig meget glad for at det ikke lykkedes



N/A (12-06-2005)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 12-06-05 08:09



N/A (12-06-2005)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 12-06-05 08:09



N/A (12-06-2005)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 12-06-05 08:09



N/A (12-06-2005)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 12-06-05 08:09



N/A (12-06-2005)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 12-06-05 08:09



N/A (12-06-2005)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 12-06-05 08:09



N/A (12-06-2005)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 12-06-05 08:09



N/A (12-06-2005)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 12-06-05 08:09



N/A (12-06-2005)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 12-06-05 08:09



N/A (12-06-2005)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 12-06-05 08:09



N/A (12-06-2005)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 12-06-05 08:09



N/A (12-06-2005)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 12-06-05 08:09



N/A (12-06-2005)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 12-06-05 08:09



N/A (12-06-2005)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 12-06-05 08:09



N/A (12-06-2005)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 12-06-05 08:09



Bo Warming (12-06-2005)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 12-06-05 08:09

"Bjarne Nielsen (Mozilla)" <netmolotow@varmpost.com> wrote in message
news:42ab3f9d$0$171$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Per Rønne wrote:
>> Bjarne Karloman.
>>
>> Alle gode slægtsnavne af stor ælde som frankiske kongenavne. Men du vil
>> måske hellere hedde Wedelsborg? Eller Hvide eller Tordenskjold {de to
>> sidste ser nu heller ikke ud til at være optaget}. Men til gengæld er
>> der 118 Brahe'r. Og 704 Rønne'r.
>
> Hvis jeg kunne tænke mig at skifte navn, ville jeg nok gerne selv have lov
> at vælge.
> Hvorfor skulle jeg ikke have lov at hedde Wielopolska eller Wilhelm, hvis
> jeg f.eks. ville det?

Og hvorfor skal Morgenavisen Danske Tidende ikke have lov at hedde det.
Jyllandsposten står for censur og fik udslettet Erik Haast avisen der havde
trykt "de formerer sig som rotter" i 1979, for de havde monopol på at hedde
"Morgenavisen".

Copyright lov er ond ond ond - man kan ikke eje ´ånd - men netop vedr
adelige navne og lignende er det berettiget som PRAKTISK FUNKTIONEL
VAREDEKLARATION, at du ikke må kalde dig DanneskjoldSamsø når dette i
århundreder har været forbeholdt nogle særlinge med habsbursk underbid
Jeg er dog ligeglad, når Kamel Qureshi i paki-tøj vil lade sine sønner kalde
sig Warming, for at nasse på respekten om denne professorslægt.

Da jeg havde revolutioneret gynækologien i Skandinavien ved mit
privatiserede sæddonorformidling, som fik statsmafiaen til at nedsætte
ventetid fra 3 år til 3 mdr pga min fair play konkurrence, så søgte
slægtninge at få mig til at skifte efternavn for ikke at plette familieæren.
Disse aparte-skal-kanøfles fascister tilbød dog ikke at påtage sig
bureaukrati-besvær og det meget praktiske besvær, så livet var for kort til
sådant dinosaur-pjat.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177520
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408661
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste