/ Forside / Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Fritidssejlads
#NavnPoint
dabj 9220
trimare46 2651
pallenoc 1600
BjarneD 1560
piaskov 1180
pjk 1173
Teil 1110
emesen 1090
dova 1060
10  transor 1030
Pris bestemmelse af maxi 77
Fra : Christian Gammelgaar~


Dato : 07-06-05 09:16

Hej NG

Måske I kan hjælpe mig....
Jeg ved ikke hvordan jeg skal prissætte min maxi 77 ifm. evt. salg?
Jeg har kigget på andre maxi'er til salg, men der er jo ikke nogen som
har samme "fordele" som min

Maxi 77 fra 79
Motor: Volvo Penta 2001 fra 1987 med ny Gori foldepropel fra 04
Rig: Ny rig fra 1999 - John Mast
Sejl: Storsejl fra 1999 - Neilpryde
Krydsfok med pinde og genua 1 fra 05
ældre sejl medfølger incl. stormfok.
Spiler: ældre men fin
Spilerstage: fra 99
Stor sprayhood fra 04
Ny bompressening fra 05 - samme farve som sprayhood
Gas instalation
Wallas varmer

tætte vinduer

Udstyr: GPS, Ekkolod, Log, VHF
Alt i fendere, skøder, fald incl. spilerudrustning medfølger.

Kan I give et bud på prisen?

Vh Christian

 
 
Claus Tersgov (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 07-06-05 10:36


"Christian Gammelgaard" <cgammel@gmail.com> skrev i

> Måske I kan hjælpe mig....
> Jeg ved ikke hvordan jeg skal prissætte min maxi 77 ifm. evt. salg?
> Jeg har kigget på andre maxi'er til salg, men der er jo ikke nogen som
> har samme "fordele" som min

Det er jo svært, fordi prisen er det, som andre er villige til at give.
Hverken mere eller mindre...

Men se hvad markedsprisen er for en tilsvarende båd i samme alder og stand.
Så kan du begynde at lægge til for de ting, du har købt, og så trække fra
for ælde og slidtage. Når du skal regene prisen ud på dine stumper, så skal
du bruge den pris, det koster at anskaffe tilsvarende udstyr i dag, og ikke
den pris du selv har givet.

Men det kan man altså ikke gøre med alt udstyr, og navnlig ikke det udstyr,
som er en fast del af båden, og som er en forudsætning for, at båden kan
sejle og som således findes på alle både. Det man også skal tage i
betragtning er, hvad det koster at udstyr en tilsvarende båd med det udstyr,
der er i din.

Men det er altså svært, eksempelvis med din rig. Du kan ikke bare tage
prisen for en ny rig og lægge oven i, fordi der i handel og vandel ikke er
den store forskel på en ny rig og en ældre rig, sålænge sidstnævnte er i
orden. Der vil du helt givet miste mange penge.

Elektronisk udstyr er ikke meget værd i en salgssituation, og navnlig ikke
hvis det er almindeligt standard udstyr og har nogle år på bagen. Din
indenbordsmotor er absolut et plus, men den har efterhånden nået en alder
som gør, at den ikke tilfører båden nogen nævneværdig ekstraværdi.
Ekstraværdien ligger nok i, at der er lavet indenbordsmotor installation.
Din motor er trods alt snart tyve år gammel.

De ting, som jeg vil mene er en ekstra fordel, det er din sprayhood,
bompressenning og foldepropel. Resten er almindelig udstyr, som man finder
på alle både, så længe det er vedligeholdt.

Jeg ville mene, at prisen er omkring 80 - 90.000, men som sagt, det er svært
og det afhænger af, om du kan finde den rette køber.

Claus
--
Sælges *billigt* og nyt:
Mindre blokke, bl.a O.H i aluminium samt anden i rustfrit
Låsebelag i rustfrit stål til påhængmotor inkl lås.
Se billeder her: www.myboat.dk/blok.htm



Christian Gammelgaar~ (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Christian Gammelgaar~


Dato : 07-06-05 11:03

Hej Claus


Claus Tersgov wrote:
> "Christian Gammelgaard" <cgammel@gmail.com> skrev i
>
>
>>Måske I kan hjælpe mig....
>>Jeg ved ikke hvordan jeg skal prissætte min maxi 77 ifm. evt. salg?
>>Jeg har kigget på andre maxi'er til salg, men der er jo ikke nogen som
>>har samme "fordele" som min
>
>
> Det er jo svært, fordi prisen er det, som andre er villige til at give.
> Hverken mere eller mindre...
>
> Men se hvad markedsprisen er for en tilsvarende båd i samme alder og stand.
> Så kan du begynde at lægge til for de ting, du har købt, og så trække fra
> for ælde og slidtage. Når du skal regene prisen ud på dine stumper, så skal
> du bruge den pris, det koster at anskaffe tilsvarende udstyr i dag, og ikke
> den pris du selv har givet.
>
> Men det kan man altså ikke gøre med alt udstyr, og navnlig ikke det udstyr,
> som er en fast del af båden, og som er en forudsætning for, at båden kan
> sejle og som således findes på alle både. Det man også skal tage i
> betragtning er, hvad det koster at udstyr en tilsvarende båd med det udstyr,
> der er i din.
>
> Men det er altså svært, eksempelvis med din rig. Du kan ikke bare tage
> prisen for en ny rig og lægge oven i, fordi der i handel og vandel ikke er
> den store forskel på en ny rig og en ældre rig, sålænge sidstnævnte er i
> orden. Der vil du helt givet miste mange penge.

Ja det er klart. Men på den anden side, så er det ikke noget man skal
være bange for kommer i fremtiden...

>
> Elektronisk udstyr er ikke meget værd i en salgssituation, og navnlig ikke
> hvis det er almindeligt standard udstyr og har nogle år på bagen. Din
> indenbordsmotor er absolut et plus, men den har efterhånden nået en alder
> som gør, at den ikke tilfører båden nogen nævneværdig ekstraværdi.
> Ekstraværdien ligger nok i, at der er lavet indenbordsmotor installation.
> Din motor er trods alt snart tyve år gammel.

Det er rigtigt. Men der er jo mange år tilbage i sådan en motor. Og den
er lidt større end den standardmotor der blev lagt i maxi 77.

>
> De ting, som jeg vil mene er en ekstra fordel, det er din sprayhood,
> bompressenning og foldepropel. Resten er almindelig udstyr, som man finder
> på alle både, så længe det er vedligeholdt.

Nye forsejl er vel også noget der tæller?

>
> Jeg ville mene, at prisen er omkring 80 - 90.000, men som sagt, det er svært
> og det afhænger af, om du kan finde den rette køber.

Jeg synes det er lidt i underkanten? men hvis folk er enige med Claus,
så er det jo nok bare mig:-/

Vh Christian

>
> Claus

Claus Tersgov (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 07-06-05 12:27


"Christian Gammelgaard" <cgammel@gmail.com> skrev

> Ja det er klart. Men på den anden side, så er det ikke noget man skal
> være bange for kommer i fremtiden...

Det er rigtigt, men du skal sammenligne det med tilsvarende både, hvor
riggen er i orden og godt vedligeholdt. Normalt går en rig ikke i stykker,
det er som regel kun ved uheld og meget langvarig slidtage. Så en evt køber
får dybest set ikke noget ekstra ved en ny rig i forhold til en båd, hvor
riggen er pæn og i orden. Sælger man en båd med en dårlig rig, så falder
prisen jo også tilsvarende, fordi det er en meget integreret og vigtig del
af båden. Men forskellen på en forholdsvis ny rig og en pæn rig er ikke
særlig stor i en salgssituation. Båden er jo ubrugelig uden rig, og da alle
andre både antageligvis sælges med en pæn og brugbar rig, så får du ikke det
fulde beløb for din nye rig. Jeg vil tror, at merværdien af en ny rig i
kroner og øre næppe overstiger kr 5000,-

> Det er rigtigt. Men der er jo mange år tilbage i sådan en motor. Og den
> er lidt større end den standardmotor der blev lagt i maxi 77.

Den er stadig gammel, og du kan kun sælge det du har ud fra fakta, og ikke
det, man håber på i fremtiden. Der kan trods alt ske mange ting med en tyve
år gammel motor. Jeg har f.eks. selv haft en VP 2002 som gik slemt i stykker
efter kun 7- 8 år og som havde endog meget få drifttimer..

> Nye forsejl er vel også noget der tæller?

Absolut, men de tæller ikke voldsomt meget ekstra sammenlignet med en båd,
der har 6-8 år gamle sejl og som er pæne og velholdte. Igen er det noget,
som er en væsentlig del af båden, og som man med rimelighed kan forvente er
i orden på en gennemsnitsbåd, som sælges til markedsprisen. Naturligvis er
der en merværdi, men den er begrænset.

> Jeg synes det er lidt i underkanten? men hvis folk er enige med Claus,
> så er det jo nok bare mig:-/

Jeg udelukker skam ikke, at du kan få mere, men mange af de ting du lister,
er jo udskiftet som følge af almindelig slidtage, og selv om det er nyt, så
er det stadig ting, som man finder på tilsvarende både, og som man normalt
vil forvente er i orden på en hvilken som helst båd, der er sat til
markedsprisen.

Hvis der eksempelvis er en nogenlunde tilsvarende båd til 50-60.000 i alder
og generel stand, og du forlanger f.eks. 100.000 eller mere for din, så skal
du skele til, hvor meget det vil koste at sætte de andre både i samme stand.
Man kan altså lave meget selv for 40.000-50.000, og samtidig er det man får
100% spritnyt med garanti lavet på netop den måde, man selv vil have.

Problemet er, at størstedelen af det, du har investeret går under almindelig
vedligeholdelse, og den slags investeringer kommer i reglen ikke hjem, når
man skal sælge før tid, hvis man skal se på det krone for krone.

Claus
--
OBS NY PRIS SUPER DEAL! Gør et KUP!
B&G figurer samt nogle platter.
Den perfekte svigermorgave!
www.tersgov.dk/platter.htm



Bjarke Christensen (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Bjarke Christensen


Dato : 07-06-05 23:20

Det er ikke helt ved siden af.

En Maxi 77 koster i "basis" ca 60-70.000 + 10.000 for indenbordsmotor.

Min tommelfingerregel er nogenlunde: De ting du puttede i sidste år har nu
en værdi af 50% af det du gav. Det du puttede i for 2 år siden har beholdt
25% af værdien. Det der er ældre har kun meget begrænset værdi.

Det meste af de forbedringer du nævner er flere år gamle og min erfaring er
*desværre* at det tæller forbavsende lidt i salgsprisen. "desværre" da jeg
selv putter en del i min maxi og må erkende, at jeg aldrig får det hjem ved
salg.

Jeg tror Claus' bud er meget godt; hvis du handler nu. Om 2 mdr er prisen en
anelse lavere.

/Bjarke


"Christian Gammelgaard" <cgammel@gmail.com> wrote in message
news:42a570d2$0$18638$14726298@news.sunsite.dk...
snip
>>
>> Jeg ville mene, at prisen er omkring 80 - 90.000, men som sagt, det er
>> svært
>> og det afhænger af, om du kan finde den rette køber.
>
> Jeg synes det er lidt i underkanten? men hvis folk er enige med Claus, så
> er det jo nok bare mig:-/
>
> Vh Christian
>
>>
>> Claus



Torben Bach (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Torben Bach


Dato : 07-06-05 17:17

Christian Gammelgaard wrote:
> Hej NG
>
> Måske I kan hjælpe mig....
> Jeg ved ikke hvordan jeg skal prissætte min maxi 77 ifm. evt. salg?
> Jeg har kigget på andre maxi'er til salg, men der er jo ikke nogen som
> har samme "fordele" som min
>
> Maxi 77 fra 79
> Motor: Volvo Penta 2001 fra 1987 med ny Gori foldepropel fra 04
> Rig: Ny rig fra 1999 - John Mast
> Sejl: Storsejl fra 1999 - Neilpryde
> Krydsfok med pinde og genua 1 fra 05
> ældre sejl medfølger incl. stormfok.
> Spiler: ældre men fin
> Spilerstage: fra 99
> Stor sprayhood fra 04
> Ny bompressening fra 05 - samme farve som sprayhood
> Gas instalation
> Wallas varmer
>
> tætte vinduer
>
> Udstyr: GPS, Ekkolod, Log, VHF
> Alt i fendere, skøder, fald incl. spilerudrustning medfølger.
>
> Kan I give et bud på prisen?
>
> Vh Christian

Her i Nordvestsjælland blev en efter din beskrivelse tilsvarende Maxi 77
solgt for 114 K for ganske kort tid siden, men som anført af andre, så
afhænger det jo af, om du liige falder over en køber, der *vil* have lige
netop din båd.

De 114K var i øvrigt mindst 14K for meget efter min overbevisning - sådan
generelt sammenlignet med priser for både af tilsvarende kvalitet og stand.

Mvh
Torben



Erik de Maré (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Erik de Maré


Dato : 07-06-05 21:51

Hej Christian,

jeg har netop købt følgende i Sverige for modværdien af kr. 70t:

http://www.de-mare.dk/baad.html

Min er fra 1981
Udenbordsmotor på 10 hk med generator til opladning af batterier
Rig: oprindelig Petersson
Sejl: storsejl og rullegenua
Fok
Ældre storsejl
Ingen spiler
Spilerstage
Lille sprayhood
Bompressening
Spritkøkken
Wallas varmer
Alt i elektronik: GPS, ekkolod og VHF med DSC
Alt i udrustning

Helt original om læ og i MEGET flot stand!

Og min har også helt tætte vinduer, da den er udstyret med tie-rods...

Mvh
Erik de Maré


"Christian Gammelgaard" <cgammel@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:42a557d0$0$18642$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej NG
>
> Måske I kan hjælpe mig....
> Jeg ved ikke hvordan jeg skal prissætte min maxi 77 ifm. evt. salg?
> Jeg har kigget på andre maxi'er til salg, men der er jo ikke nogen som har
> samme "fordele" som min
>
> Maxi 77 fra 79
> Motor: Volvo Penta 2001 fra 1987 med ny Gori foldepropel fra 04
> Rig: Ny rig fra 1999 - John Mast
> Sejl: Storsejl fra 1999 - Neilpryde
> Krydsfok med pinde og genua 1 fra 05
> ældre sejl medfølger incl. stormfok.
> Spiler: ældre men fin
> Spilerstage: fra 99
> Stor sprayhood fra 04
> Ny bompressening fra 05 - samme farve som sprayhood
> Gas instalation
> Wallas varmer
>
> tætte vinduer
>
> Udstyr: GPS, Ekkolod, Log, VHF
> Alt i fendere, skøder, fald incl. spilerudrustning medfølger.
>
> Kan I give et bud på prisen?
>
> Vh Christian



Christian Gammelgaar~ (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Christian Gammelgaar~


Dato : 07-06-05 21:57

Hej Erik

Det lyder jo fint.... problemet er at prissætte en båd med nogle ting
udskiftet, som f.eks. riggen, foldepropellen og med nogle andre ting.

Både i den prisklasse er lidt billigere i sverige... og så er det
besværligt at få et bådstativ med

Vh Christian

Erik de Maré wrote:
> Hej Christian,
>
> jeg har netop købt følgende i Sverige for modværdien af kr. 70t:
>
> http://www.de-mare.dk/baad.html
>
> Min er fra 1981
> Udenbordsmotor på 10 hk med generator til opladning af batterier
> Rig: oprindelig Petersson
> Sejl: storsejl og rullegenua
> Fok
> Ældre storsejl
> Ingen spiler
> Spilerstage
> Lille sprayhood
> Bompressening
> Spritkøkken
> Wallas varmer
> Alt i elektronik: GPS, ekkolod og VHF med DSC
> Alt i udrustning
>
> Helt original om læ og i MEGET flot stand!
>
> Og min har også helt tætte vinduer, da den er udstyret med tie-rods...
>
> Mvh
> Erik de Maré
>
>
> "Christian Gammelgaard" <cgammel@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:42a557d0$0$18642$14726298@news.sunsite.dk...
>
>>Hej NG
>>
>>Måske I kan hjælpe mig....
>>Jeg ved ikke hvordan jeg skal prissætte min maxi 77 ifm. evt. salg?
>>Jeg har kigget på andre maxi'er til salg, men der er jo ikke nogen som har
>>samme "fordele" som min
>>
>>Maxi 77 fra 79
>>Motor: Volvo Penta 2001 fra 1987 med ny Gori foldepropel fra 04
>>Rig: Ny rig fra 1999 - John Mast
>>Sejl: Storsejl fra 1999 - Neilpryde
>>Krydsfok med pinde og genua 1 fra 05
>>ældre sejl medfølger incl. stormfok.
>>Spiler: ældre men fin
>>Spilerstage: fra 99
>>Stor sprayhood fra 04
>>Ny bompressening fra 05 - samme farve som sprayhood
>>Gas instalation
>>Wallas varmer
>>
>>tætte vinduer
>>
>>Udstyr: GPS, Ekkolod, Log, VHF
>>Alt i fendere, skøder, fald incl. spilerudrustning medfølger.
>>
>>Kan I give et bud på prisen?
>>
>>Vh Christian
>
>
>

Erik de Maré (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Erik de Maré


Dato : 07-06-05 22:08

Jeg hentede bådstativet på en trailer i Pinsen, hvor jeg klargjorte hende
til turen hjem...

Mvh
Erik de Maré


"Christian Gammelgaard" <cgammel@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:42a60a0a$0$18643$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej Erik
>
> Det lyder jo fint.... problemet er at prissætte en båd med nogle ting
> udskiftet, som f.eks. riggen, foldepropellen og med nogle andre ting.
>
> Både i den prisklasse er lidt billigere i sverige... og så er det
> besværligt at få et bådstativ med
>
> Vh Christian
>
> Erik de Maré wrote:
>> Hej Christian,
>>
>> jeg har netop købt følgende i Sverige for modværdien af kr. 70t:
>>
>> http://www.de-mare.dk/baad.html
>>
>> Min er fra 1981
>> Udenbordsmotor på 10 hk med generator til opladning af batterier
>> Rig: oprindelig Petersson
>> Sejl: storsejl og rullegenua
>> Fok
>> Ældre storsejl
>> Ingen spiler
>> Spilerstage
>> Lille sprayhood
>> Bompressening
>> Spritkøkken
>> Wallas varmer
>> Alt i elektronik: GPS, ekkolod og VHF med DSC
>> Alt i udrustning
>>
>> Helt original om læ og i MEGET flot stand!
>>
>> Og min har også helt tætte vinduer, da den er udstyret med tie-rods...
>>
>> Mvh
>> Erik de Maré
>>
>>
>> "Christian Gammelgaard" <cgammel@gmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:42a557d0$0$18642$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>>>Hej NG
>>>
>>>Måske I kan hjælpe mig....
>>>Jeg ved ikke hvordan jeg skal prissætte min maxi 77 ifm. evt. salg?
>>>Jeg har kigget på andre maxi'er til salg, men der er jo ikke nogen som
>>>har samme "fordele" som min
>>>
>>>Maxi 77 fra 79
>>>Motor: Volvo Penta 2001 fra 1987 med ny Gori foldepropel fra 04
>>>Rig: Ny rig fra 1999 - John Mast
>>>Sejl: Storsejl fra 1999 - Neilpryde
>>>Krydsfok med pinde og genua 1 fra 05
>>>ældre sejl medfølger incl. stormfok.
>>>Spiler: ældre men fin
>>>Spilerstage: fra 99
>>>Stor sprayhood fra 04
>>>Ny bompressening fra 05 - samme farve som sprayhood
>>>Gas instalation
>>>Wallas varmer
>>>
>>>tætte vinduer
>>>
>>>Udstyr: GPS, Ekkolod, Log, VHF
>>>Alt i fendere, skøder, fald incl. spilerudrustning medfølger.
>>>
>>>Kan I give et bud på prisen?
>>>
>>>Vh Christian
>>
>>


Guran (08-06-2005)
Kommentar
Fra : Guran


Dato : 08-06-05 18:39


"Erik de Maré" <dko7113@hotmail.com> skrev i meddelandet
news:42a608b5$0$663$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej Christian,
>
> jeg har netop købt følgende i Sverige for modværdien af kr. 70t:
>
> http://www.de-mare.dk/baad.html
>
> Min er fra 1981
> Udenbordsmotor på 10 hk med generator til opladning af batterier
> Rig: oprindelig Petersson
> Sejl: storsejl og rullegenua
> Fok
> Ældre storsejl
> Ingen spiler
> Spilerstage
> Lille sprayhood
> Bompressening
> Spritkøkken
> Wallas varmer
> Alt i elektronik: GPS, ekkolod og VHF med DSC
> Alt i udrustning
>
> Helt original om læ og i MEGET flot stand!
>
> Og min har også helt tætte vinduer, da den er udstyret med tie-rods...
>
> Mvh
> Erik de Maré

Det var märkligt ! Rig: oprindelig Petersson !
Från och med mitten av 1978 upphörde tillverkningen av den oprindelig
Petersson masten (Briand från Frankrike) och Maxi 77 levererades med Selden
mast.

Rgds
Guran



Bjarke Christensen (08-06-2005)
Kommentar
Fra : Bjarke Christensen


Dato : 08-06-05 22:34

Ja, den har vel haft en skade og ejeren har været fristet af den lokale
maste producent istedet for at købe en original. John Mast laver gode
master, så det er ikke nødvendigvis et problem.

Bjarke


"Guran" <goran.andersson@XXXmbox339.swipnet.se> wrote in message
news:42a72d32$1@news.wineasy.se...
>
> "Erik de Maré" <dko7113@hotmail.com> skrev i meddelandet
> news:42a608b5$0$663$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> Hej Christian,
>>
>> jeg har netop købt følgende i Sverige for modværdien af kr. 70t:
>>
>> http://www.de-mare.dk/baad.html
>>
>> Min er fra 1981
>> Udenbordsmotor på 10 hk med generator til opladning af batterier
>> Rig: oprindelig Petersson
>> Sejl: storsejl og rullegenua
>> Fok
>> Ældre storsejl
>> Ingen spiler
>> Spilerstage
>> Lille sprayhood
>> Bompressening
>> Spritkøkken
>> Wallas varmer
>> Alt i elektronik: GPS, ekkolod og VHF med DSC
>> Alt i udrustning
>>
>> Helt original om læ og i MEGET flot stand!
>>
>> Og min har også helt tætte vinduer, da den er udstyret med tie-rods...
>>
>> Mvh
>> Erik de Maré
>
> Det var märkligt ! Rig: oprindelig Petersson !
> Från och med mitten av 1978 upphörde tillverkningen av den oprindelig
> Petersson masten (Briand från Frankrike) och Maxi 77 levererades med
> Selden mast.
>
> Rgds
> Guran
>



Claus Tersgov (09-06-2005)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 09-06-05 10:25


"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> skrev

> Ja, den har vel haft en skade og ejeren har været fristet af den lokale
> maste producent istedet for at købe en original. John Mast laver gode
> master, så det er ikke nødvendigvis et problem.

Navnlig ikke, når det ikke er den, der er tale om ...

Claus



Bjarke Christensen (09-06-2005)
Kommentar
Fra : Bjarke Christensen


Dato : 09-06-05 21:21

Respons IKKE forstået. Please "giv en vokal", så min langsomme hjerne får
lidt hjælp ...

Bjarke


"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote in message
news:42a80a7d$0$67263$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> "Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> skrev
>
>> Ja, den har vel haft en skade og ejeren har været fristet af den lokale
>> maste producent istedet for at købe en original. John Mast laver gode
>> master, så det er ikke nødvendigvis et problem.
>
> Navnlig ikke, når det ikke er den, der er tale om ...
>
> Claus
>
>



Christian Gammelgaar~ (10-06-2005)
Kommentar
Fra : Christian Gammelgaar~


Dato : 10-06-05 05:52

Guran snakkede om den maxi 77 som Erik de Maré havde købt. Hvor der stod:
>>Min er fra 1981
>> Udenbordsmotor på 10 hk med generator til opladning af batterier
>> Rig: oprindelig Petersson
Det syntes Guran var mærkeligt, da der er sat en gammel rig på en båd
fra 81. Så det var slet ikke min båd med John Mast rig:D
har desværre ikke mere pap nu, men håber det går

Vh Christian

Bjarke Christensen wrote:
> Respons IKKE forstået. Please "giv en vokal", så min langsomme hjerne får
> lidt hjælp ...
>
> Bjarke
>
>
> "Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote in message
> news:42a80a7d$0$67263$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
>>"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> skrev
>>
>>
>>>Ja, den har vel haft en skade og ejeren har været fristet af den lokale
>>>maste producent istedet for at købe en original. John Mast laver gode
>>>master, så det er ikke nødvendigvis et problem.
>>
>>Navnlig ikke, når det ikke er den, der er tale om ...
>>
>>Claus
>>
>>
>
>
>

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste