Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kritik af billeder af Helle
Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 07-06-05 10:39

Hej

Kom med lidt forslag til forbedringer næste gang, fortæl mig hvor jeg har
fejlet, og hvorfor jeg egentlig bare skulle sælge mit kamera og glemme alt
om foto som hobby

http://www.fotographi.dk/modhelle1.htm
http://www.fotographi.dk/modhelle2.htm
http://www.fotographi.dk/modhelle3.htm

--
Med venlig hilsen/Best regards

René Ernst Nielsen
www.fotographi.dk

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 07-06-05 11:17

"René Ernst Nielsen" <kontakt@fotographi.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fejlet, og hvorfor jeg egentlig bare skulle sælge mit kamera og glemme alt

Min umiddelbare reaktion er, at du har taget billederne i for stærkt lys!

Helles pupiller er små, og det tager intensiteten ud af øjenene.

SH-billedet er så afgjort det bedste af de 3.
Dog bærer øjenene stadig præg af for små pupiller, mens de samtidigt mangler
lidt lys for at få liv.
Jeg har lige prøvet med levels lokalt på øjnene, men nej, det går ikke pga
de små pupiller.

Billedet synes jeg iøvrigt vinder ved en meget hård beskæring lige under
næsen og fra midt på panden, da det går blikket lidt mere intensivt. Du bør
iøvrigt overveje at softe huden en anelse (Det er jo en pige

Ellers har du da fat i noget af det rigtige.

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Peter Holm

Dato : 07-06-05 11:45

> Billedet synes jeg iøvrigt vinder ved en meget hård beskæring

jeg tror også beskæringen kan give en del liv til billedet - jeg gav det et
forsøg - håber ikke det fornærmer dig.
sletter det så snart du siger til eller det har tjent sit formål.
http://home1.stofanet.dk/phc/helle3_ph

Peter Holm
www.peterholmfoto.dk

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 07-06-05 11:48

Peter Holm wrote:
> http://home1.stofanet.dk/phc/helle3_ph

Har du tilfældigvis et link der virker lidt bedre end dette?

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

"Shut down your computer and go out and plant a tree"

Fra : Peter Holm

Dato : 07-06-05 12:59

Thomas Schreiber wrote:

> Har du tilfældigvis et link der virker lidt bedre end dette?

http://home1.stofanet.dk/phc/helle3_ph.jpeg
bedre?

Peter Holm
www.peterholmfoto.dk

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 07-06-05 12:44

"Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> skrev i en meddelelse

> jeg tror også beskæringen kan give en del liv til billedet - jeg gav det
> et forsøg - håber ikke det fornærmer dig.
> sletter det så snart du siger til eller det har tjent sit formål.
> http://home1.stofanet.dk/phc/helle3_ph

Det er godt set.
Nu er nr. 3 pludseligt det bedste
Det er en lækker alternativ beskæring.

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 07-06-05 12:52

Frodo Nifinger wrote:
> Det er godt set.
> Nu er nr. 3 pludseligt det bedste
> Det er en lækker alternativ beskæring.

Hvad kan du få ud af http://home1.stofanet.dk/phc/helle3_ph ??? Det link
virker ikke hos mig :o/

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 08-06-05 00:49

"Thomas Schreiber" <REMOVEnews@schreiber.se> skrev i en meddelelse

> Hvad kan du få ud af http://home1.stofanet.dk/phc/helle3_ph ??? Det link
> virker ikke hos mig :o/

Skægt nok virker det fint på min nye Toshiba Satellite M30X-174 med Win XP,
men det virker ikke på min gamle bærbare Toshiba Satellite 2520CDS med Win98
....:o/
Det nye link virker til gengæld fint på den gamle maskine.

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 07-06-05 16:31

> [...]
> et forsøg - håber ikke det fornærmer dig.
> sletter det så snart du siger til eller det har tjent sit formål.

Jeg har faktisk ændret mig eget billede så det nu ligner din beskæring en
hel del... Tak for den gode kommentar...

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 07-06-05 12:09

Lidt OT, men håber i bærer over med mig

Du talte om at du har en Sigma 2X converter. Har netop bestilt en Sigma
70-200 2.8 tele. Er der mulighed for at jeg må prøve den hos dig en dag?

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 07-06-05 12:20

> Lidt OT, men håber i bærer over med mig
>
> Du talte om at du har en Sigma 2X converter. Har netop bestilt en Sigma
> 70-200 2.8 tele. Er der mulighed for at jeg må prøve den hos dig en dag?

Joda, det kan da sagtens lade sig gøre

Du ringer bare og aftaler nærmere.
Du har mit nummer

Så kan du også få lov til at blære dig med dit Fuji S3pro

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 07-06-05 12:28

Frodo Nifinger wrote:
> Joda, det kan da sagtens lade sig gøre
>
> Du ringer bare og aftaler nærmere.
> Du har mit nummer
>
> Så kan du også få lov til at blære dig med dit Fuji S3pro

Takker. Ja blære og blære. Hvis vi snakker lav buffer og gigantiske raw
filer, kan jeg blære mig meget

Ses

Fra : ;o\)-max-

Dato : 07-06-05 11:19

"René Ernst Nielsen"
> [...]
> fejlet, og hvorfor jeg egentlig bare skulle sælge mit kamera og glemme alt

Hun skal værk fra væggen, du skal holde afstand, lyset er kedeligt
og /eller forkert.. Tror du skal være mere modig og experimenterende

Men det ville være meget interessant at høre dine egne tanker og over-
vejelser da du skød/planlagde denne session.. -max-

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 07-06-05 11:23

René Ernst Nielsen wrote:
> [...]
> fejlet, og hvorfor jeg egentlig bare skulle sælge mit kamera og glemme alt

Godt du selv har et løsningsforslag Jeg skal nok aftage dit isenkram
og bruge de til velgørende formål Spøg til side.

> http://www.fotographi.dk/modhelle1.htm

Uheldige skygger og den side hvor der ikke er skygge er næsten helt hvid
(overbelyst / udbrændt). Meget ambivalent ansigtudtryk. Hvordan har hun
det? Er hun glad eller sur? Desuden er hendes mascara meget klumpet,
men det er vist noget du skal tale med Helle om

> http://www.fotographi.dk/modhelle2.htm

Sorry, men meget kedelig lyssætning, uheldige skygger, ligner noget der
er taget med et gennemsnitlig PnS. Det er som om der ikke er nok
"effekter" på billeder - kald det evt. postproduction

> http://www.fotographi.dk/modhelle3.htm

Meget forstyrrende baggrund - både murstenene men også hendes trøje. Hun
ved ikke rigtig om hun skal smile eller lade være. Hun må snart til at
vælge hvad hun vil

Håber du kan bruge mit ævl til noget

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 07-06-05 16:06

In article <42a57587$0$18646$14726298@news.sunsite.dk>, Thomas Schreiber wrote:

> [...]
> det? Er hun glad eller sur? Desuden er hendes mascara meget klumpet,
> men det er vist noget du skal tale med Helle om

Den defekte makeup slog mig også med det samme. Så er det bedre
at lade være. Ansigtsudtrykker er OK synes jeg. Det ser ud som hun
er ligeved at smile, og dog ikke. Dette synes jeg er OK.
Der er hår der stikker ind over kæben der generer lidt. Synes også
der for for megen forskel mellem lys og skygge.

> Sorry, men meget kedelig lyssætning, uheldige skygger, ligner noget der
> er taget med et gennemsnitlig PnS. Det er som om der ikke er nok
> "effekter" på billeder - kald det evt. postproduction

Ja, baggrunden er alt for tydelig og kedelig - Og så den brede skygge
ned i hendes hovede. Hendes skulder er mærkelig, og hun ser deform,
grænsende til Notre Dame ud. Men skuende og interessant ansigtsudtryk.

> Meget forstyrrende baggrund - både murstenene men også hendes trøje. Hun
> ved ikke rigtig om hun skal smile eller lade være. Hun må snart til at
> vælge hvad hun vil

Jeg forstår heller ikke fotograders angs for smile og glade mennesker.
Helt enig i mursten og trøje. Trøjen kan måske clones væk, men murstene
kræver afstand til baggrund så de kan komme i bokeh.

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 07-06-05 12:17

Det s/h billede er også afgjort min egen favorit, har flere hvor lyset er
helt ens, uden skygger over ansigtet, men jeg synes det var for kedeligt, og
der manglede noget liv. Jeg synes selv godt om hendes ansigts udtryk,
kvinder er et mysterie, hvem siger man nemt skal kunne se hvad de tænker, og
om de er glade eller kede af det...

helle2 billede, er det jeg selv er mindst tilfreds med, det er teknisk set
okay, der er rimelig styr på højlys og noget tegning i skyggerne, men det
siger ikke noget

helle3 billedet var et forsøg på en lidt gammeldags farvetoning, ved ikke om
det fungerer. Jeg er selv meget imod alt for megen softning, kan godt lide
man kan se hudens struktur, hvis ikke, kunne jeg lige så godt tage billeder
af mannequin dukker...

Det var ideen med billederne...

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 07-06-05 12:30

> [...]
> fejlet, og hvorfor jeg egentlig bare skulle sælge mit kamera og glemme alt

Må jeg lige ha lov til at sige, at du lægger dine billeder ud i for høj
opløsning til kritik!

Man er nødt til at scolle ret meget for at se hele blledet, og man kan ikke
skalere.
Jeg var nødt til at kopiere billedet og åbne det i photoshop for at se
billedet i en helhed.

Nøjes med at lave billedene til web imed en højde på 650 pixels eller max
700. På den måde slipper vi for at scrolle op og ned og kan meget bedre
danne os et indtryk.

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Jan Bøgh

Dato : 07-06-05 13:31

Frodo Nifinger wrote:

> Må jeg lige ha lov til at sige, at du lægger dine billeder ud i for
> høj opløsning til kritik!

Nej, nej - det er dejligt til enkeltbilleder.

> Man er nødt til at scolle ret meget for at se hele blledet, og man
> kan ikke skalere.

Hmmm - anskaf en større skærm

vh
jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Tommy Fer

Dato : 07-06-05 13:46

Frodo Nifinger wrote:
> [...]
>
> Nøjes med at lave billedene til web imed en højde på 650 pixels eller max
> 700. På den måde slipper vi for at scrolle op og ned og kan meget bedre

Tjae, syntes det var rart med et høopløseligt billede som der fyldte
lidt på min skærm... 1800*1440....

mvh Tommy Fer

Fra : Jan Bøgh

Dato : 07-06-05 13:29

René Ernst Nielsen wrote:
> http://www.fotographi.dk/modhelle1.htm

Jeg synes du har været lidt ond ved hende. Det er jo nærmest et
dermatologisk studie. Mindre skarphed ville have gjort sig bedre. Selv om
der ikke er voldsomt meget glimt i øjet, synes jeg faktisk de virker godt.
Hendes hals er grim (jpg-artefakter?)

> http://www.fotographi.dk/modhelle2.htm

Lidt kedelig lyssætning. Måske lidt mindre af det. Og så var det dog en
utrolig grim væg, du har placeret hende lige op ad. Få den ud af
skarphedsfeltet. Og så med en ledning, der løber ud af nakken på hende!

> http://www.fotographi.dk/modhelle3.htm

Igen lidt for meget skarphed til den hud. Lidt mere lys på øjnene ville have
givet mere intensitet. Beskær tættere (de øjne, de øjne!).

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Michael Bothager

Dato : 07-06-05 16:39

René Ernst Nielsen wrote:
> [...]
> fejlet, og hvorfor jeg egentlig bare skulle sælge mit kamera og glemme alt

hejsa

sød model

det som først falder mig i øjnene, lidt neatimage eller noise ninja til
at udglatte huden er guld til denne type billeder

dernæst, helle har meget tunge øjenlåg, du må få hende til at åbne
øjnene mere op, hun har jo flotte øjne

modhelle2, her har du vist fjernet det kabel der voksede ud af hovedet
på hende??? jeg mener at jeg så det tidligere

under alle omstændigheder, modhelle2 er der ingen gnist i, ingen kontakt
eller noget udtryk, delvist pga belysningen en mere hård og direkte
belysning ville måske hjælpe. men helle skal også virke mere "væk" for
at det fungere (hvis det er det du er ude efter, som max siger, så ville
det vare rart at kende målet med billederne)

modhelle1, en tættere beskæring, halsen fungere ikke så godt, jeg syntes
at et kvadratisk billede ville være godt, og lidt mere styr på håret, og
selv om hun kigger direkte i kameratet, så er der ingen rigtig kontakt

modhelle3, lidt sovekammer over det, og god kontakt med hende, det kunne
nok være lækkert lidt softet og en lidt strammere beskæring (halsen
virker ikke), kvadritiskt igen

du skal ikke sælge dit kamera, du skal tage en masse billeder, så køb
dig fluks en 6x6 hasselblad, mørkekammer og jobo fremkalder maskine

--
Med venlig hilsen / Kindest regards
Michael Bothager

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 07-06-05 17:28

> du skal ikke sælge dit kamera, du skal tage en masse billeder, så køb dig
> fluks en 6x6 hasselblad, mørkekammer og jobo fremkalder maskine

Ville gerne, men har desværre ikke pladsen til det...

Fra : Bo Bjerre

Dato : 07-06-05 18:52

René Ernst Nielsen wrote:
> [...]
> fejlet, og hvorfor jeg egentlig bare skulle sælge mit kamera og glemme alt

Min umiddelbare kommentar: hvorfor skal hun "straffes" med mørkt tøj og
en kedelig baggrund, der er alt for skarp. Tag hende med ud i lyset og
naturen og giv hende noget mere spændende tøj på.

Bo //
-jeg er ikke portrætfotograf...

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 07-06-05 20:34

René Ernst Nielsen wrote:

> http://www.fotographi.dk/modhelle1.htm

Selv optagelsen er muligvis nogenlunde, men den efterfølgende
billedbehandling er dælme helt utrolig ringe.

> http://www.fotographi.dk/modhelle2.htm

Det er rent ud sagt noget talentløst knipseri, jeg fatter ikke at du
vil være bekendt at lægge det nettet.

> http://www.fotographi.dk/modhelle3.htm

Dette billede er fladt, kontrastløst og lyslægningen er mildt sagt
dårlig, og så er pupillerne meget små.

Så du kan roligt sælge dit kamera, det er iøvrigt årstid for at
blive pællesidder, det kræver vist ikke så meget...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jakob

Dato : 07-06-05 21:39

In article <42A5F690.5010903@niels-ebbesen.net>, info@niels-ebbesen.net
says...
> Så du kan roligt sælge dit kamera, det er iøvrigt årstid for at
> blive pællesidder, det kræver vist ikke så meget...

Fornemmer man at der skal mere og mere til provokere, jeg kan sgu mærke
at jeg er ved at blive imun YEAHHHH :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 07-06-05 21:52

Jakob wrote:

> Fornemmer man at der skal mere og mere til provokere, jeg kan sgu mærke
> at jeg er ved at blive imun YEAHHHH :0)

Hmm... René Ernst Nielsen bad selv om en vejledning omkring hans
valg af hobby...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 07-06-05 23:32

Niels Riis Ebbesen wrote:
> Hmm... René Ernst Nielsen bad selv om en vejledning omkring hans
> valg af hobby...

Uhm .. hvorfor vil René have vejledning omkring min hobby? :o/

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - Breaking the ozone-layer since 1985

Fra : ;o\)-max-

Dato : 08-06-05 05:48

"Hans Joergensen"

)

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 08-06-05 08:14

Niels Riis Ebbesen wrote:
> Så du kan roligt sælge dit kamera, det er iøvrigt årstid for at blive
> pællesidder, det kræver vist ikke så meget...

Hvad er en pælle?

Fra : Gert Medom

Dato : 08-06-05 09:18

> Hvad er en pælle?
>

> --
> Thomas Schreiber
> http://schreiber.se
>
> "Shut down your computer and go out and plant a tree"

Et kvalificeret bud er "pæle". Jeg slog ordet op på www på HDFE´s
hjemmeside, der står for Dansk forening til støtte af ordblinde.

/Gert

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Fif

Dato : 10-06-05 09:06

"Thomas Schreiber" <REMOVEnews@schreiber.se> skrev i en meddelelse

> Hvad er en pælle?
Det er en konkurrence hvor man sidder på en pæl i vandet. Der sidder man så
indtil man drætter ned... 'plump' sidste mand vinder!
De har afholdt det i b.al Karrebæksminde og tror nok at de sidste sad
omkring en uge. Sjovt sjovt og virkelig inspirerende... ;0)

-Fif

Fra : Michael Bothager

Dato : 10-06-05 14:43

Thomas Schreiber wrote:
<snip>
> Hvad er en pælle?

en slåfejl? det skulle måske ikke have været et æ, men den tast til
højre for æ ? *G* jeg laver slev masser af slåfejl, så det
nogengange bliver helt underligt det jeg skriver

sorry, kunne ikke lade være, det er weeeekend ;-P

hygge til alle