MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Windows firewall
Fra : Jan

Dato : 07-06-05 14:36

hej

Er der nogen der ved hvor i registry man kan slå windows firewallen fra
eller til. altså hvilken regestrykey står det i om firewallen er slået til
eller fra.

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 07-06-05 19:14

"Jan" <jdd@skivets.dk> skrev
> Er der nogen der ved hvor i registry man kan slå windows firewallen fra
> eller til. altså hvilken regestrykey står det i om firewallen er slået til
> eller fra.

Det er for Windows XP
'"EnableFirewall" 0 = slået fra
'"EnableFirewall" 1 = slået til

Detaljer:
'[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\SharedAccess\Parameters\F
irewallPolicy\DomainProfile]
'"EnableFirewall"=dword:00000000
'"DoNotAllowExceptions"=dword:00000000
'"DisableNotifications"=dword:00000000

mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : emj

Dato : 08-06-05 00:03

Jan skrev:

>Er der nogen der ved hvor i registry man kan slå windows firewallen fra
>eller til. altså hvilken regestrykey står det i om firewallen er slået til
>eller fra.

Kan du ikke bare slå den fra på normal måde
Klik på Start, klik på Kontrolpanel, og dobbeltklik derefter på
Sikkerhedscenter, hvis du vil åbne Sikkerhedscenter.
Klik på Anbefalinger under Firewall i sikkerhedscentret.
Marker afkrydsningsfeltet Jeg har en firewallløsning, som jeg selv vil
overvåge i dialogboksen Anbefalinger, og klik på OK.

Hilsen emj

Fra : Peter Jensen

Dato : 08-06-05 07:34

"emj" <emjnospam@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Kan du ikke bare slå den fra på normal måde

Hvis man nu har et par hundrede maskiner eller man gerne vil have det
gjort automatisk i forbindelse med en unattended installation, så er det
nu meget at der findes andre måder at gøre det på :)
--
Peter J

Fra : Jan

Dato : 08-06-05 09:48

Ja nemlig ja

Det er i forbindelse med installation af nogel programmer jeg gerne vil have
den slået fra og så instalere programmer og så slå den til igen. altsammen
automatisk.

Tak for svarene