MS Windows
briani 27239
Installering af WinXP (pirat-kopi) ?
Fra : phansen

Dato : 07-06-05 13:58

Måske et lidt naivt spørgsmål. Skal installere
(har ikke den org. WinXP CDR) en lånt kopi
af en ven, som har hivet den ned fra nettet m. serienr.

Får man opdateringer på en sådan ? Eller opdager
MS at det er en kopi og dermed 0 opdateringer?

Eller kan andre problemer opstå ?

Det skal siges at den køre fint på min kammerats PC.

Fra : Laziter [9440]

Dato : 07-06-05 14:34

"phansen" <phansen@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Måske et lidt naivt spørgsmål. Skal installere
> (har ikke den org. WinXP CDR) en lånt kopi
> af en ven, som har hivet den ned fra nettet m. serienr.

Dumt sted at spørge, prøv i warez grupperne..

> Får man opdateringer på en sådan ? Eller opdager
> MS at det er en kopi og dermed 0 opdateringer?

Prøv at finde ud af det..

> Eller kan andre problemer opstå ?

Du bliver flamet, udstødt og kaldt pirat

> Det skal siges at den køre fint på min kammerats PC.

Heldigt for ham.

/Benjamin

Fra : SpookiePower

Dato : 07-06-05 15:08

> [...]
>

> Får man opdateringer på en sådan ? Eller opdager
> MS at det er en kopi og dermed 0 opdateringer?

Der er ingen opdateringer til kopi'er. Burde der heller ikke
være til din makkers computer.

Fra : ///M

Dato : 07-06-05 15:45

SpookiePower wrote:
> "phansen" <phansen@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Der er ingen opdateringer til kopi'er.

Hmmm.....definér kopi!
Er det en cd-rom der er lånt med hjem fra arbejdet med en af deres koder....
virker det fint! (Uanset om cd'en er kopieret eller ej)

I mange tilfælde vil det være serienummeret der afgør om installationen
(senere hen) betragtes som pirat-kopi eller ej. Visse numre har floreret på
nettet og bevirker at windows spærrer for opdateringer når man forsøger at
lave en opdatering. Ikke før! Downloader man opdateringerne til pc'en (altså
ikke via Windows Update) eller bestiller deres "latest security patches and
servicepacks"-cd og installerer derfra, tror jeg ikke der bliver spærret
noget.

///M

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 09-06-05 14:14

"SpookiePower" <boxjunk2600@gmail.com> wrote in message

> "phansen" <phansen@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Der er ingen opdateringer til kopi'er. Burde der heller ikke
> være til din makkers computer.

Sludder MS blokere ikke endnu for pirater - de har blacklistet nogle product
keys i sp1 og sp2 men ellers kan man hente alle sikkerheds patches
enkeltvis...

Har du nogen kilde til din udtalelse?

Fra : Claus Tersgov

Dato : 10-06-05 08:00

"phansen" <phansen@ofir.dk> skrev

> Får man opdateringer på en sådan ? Eller opdager
> MS at det er en kopi og dermed 0 opdateringer?
> Eller kan andre problemer opstå ?

Når man opdaterer tjekker de produktnøglen. Hvis nøglen så er blacklistet,
kan du ikke opdatere. Så brug en nøgle, som er rimelig ny.

Claus

Fra : Mickel Hedemand

Dato : 14-06-05 09:38

> Når man opdaterer tjekker de produktnøglen. Hvis nøglen så er blacklistet,
> kan du ikke opdatere. Så brug en nøgle, som er rimelig ny.

Som noget relativt nyt (inden for det sidste år, tror jeg) er MS begyndt at
åbne for, at også ulovlige Win-installationer kan opdatere. Det er for at
hindre den eksplosive udbredelse af vira.

Men når det er sagt, så vil jeg også lige understrege, at jeg ikke på nogen
måde påskønner ulovlig kopiering af software.

- Mickel