MS Windows
briani 27239
Slette gamle systemgendannelsesfiler fra w~
Fra : Frodo Nifinger

Dato : 07-06-05 12:54

Jeg har skiftet min stationære maskine ud med en bærbar. I den forbindelse
har jeg smidt en harddisk fra den stationære i et USB2 kabinet og bruger den
nu som ekstern harddisk til mine data.

I roden af denne harddisk ligger der 5 mapper fra Winupdate i forbindelse
med opdateringer fra Microsoft.
De har alle lange filnavne bestående af tal og bogstaver.

Det er jo gamle filer uden betydning for den nuværende konstallation, og
helt ærligt, så er de en torn i øjet på mig der i roden af min harddisk.
Allerværst er det, at der er en risiko for ved flytning af mapper at tabe en
mappe eller fil ned i en af disse mapper. (Er sket en gang for mig)
De er simpelthen som et sort hul. filerne forsvinder derned og kan ikke
hentes frem igen.
Man kan ikke få lov til at slette de famøse mapper, heller ike selv om man
først højreklikker og vælger egenskaber og fjerner markeringen for
skrivebeskyttet.

Hvordan kan jeg sllippe af med disse famøse gamle mapper?
Altså ud over at kopiere alle mine data over på et andet drev, formattere
det omtalte drev og flytte dataene tilbage igen.

Der burde være en metode til at slippe af med dem på relativt nemt.
Men hvordan?

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Henning

Dato : 07-06-05 13:40

>Der burde være en metode til at slippe af med dem på relativt nemt.
>Men hvordan?

Formater disken?

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : John

Dato : 07-06-05 14:00

"Frodo Nifinger" skrev i en meddelelse

> Hvordan kan jeg sllippe af med disse famøse gamle mapper?

Måske kan du finde noget her:
http://www.snapfiles.com/downloadfind.php?st=delete+files&search=Search&lc=1&action=s

Delete Doctor:
http://majorgeeks.com/download.php?det=4473

Mvh John

Fra : Benny Andersen

Dato : 07-06-05 14:33

On Tue, 7 Jun 2005 13:53:31 +0200, "Frodo Nifinger"
<jni@GIRAFtdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>Man kan ikke få lov til at slette de famøse mapper, heller ike selv om man
>først højreklikker og vælger egenskaber og fjerner markeringen for
Hvad går fejlmeddelelsen på når du forsøger?

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 08-06-05 12:13

"Benny Andersen" <be9@worldoffline.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad går fejlmeddelelsen på når du forsøger?

Når jeg går ind og fjerner markeringen på "skrivebeskyttet" først og
derefter forsøger at slette mapperne får jeg flg. fejlmeddelelse:
"Det er ikke muligt at slette SP1: Adgang nægtet.

Kontroller at disken ikke er fuld eller skrivebeskyttet, og at filen ikke er
i brug."

Jeg skylder lige at nævne, at i alle mapperne befinder der sig en
undermappe, der hedder sp1.
I de sp1-mapper, jeg kan åbne, ligger der typisk en "dll-fil" Selv disse
filer kan jeg ikke få lov til at fjerne eller slette.

Jeg bruger Win-xp home på den nye bærbar og den kører NTFS. Den gamle
stationære kørte Win XP Pro og NTFS, men selv på den gamle maskine kunne jeg
ikke få lov til at fjerne disse mapper. Det var også på den, jeg ved et
uheld tabte en 25 gb stor mappe ned i et af disse mapper og ikke ku få fat
på den igen.
Resultatet dengang blev en formattering for at få hele min disk igen.

M$ har en irriterende mani med, at de skal lægge disse systemmapper direkte
i roden på andre selvstændige drev end C-drevet. Det er bestemt ikke
hensigsmæssigt.

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Benny Andersen

Dato : 08-06-05 13:24

[KLIP]
>Når jeg går ind og fjerner markeringen på "skrivebeskyttet" først og
>derefter forsøger at slette mapperne får jeg flg. fejlmeddelelse:
>"Det er ikke muligt at slette SP1: Adgang nægtet.
Lyder som et tilgangsrettighedsproblem. I egenskaber->fanebladet
security->advanced står hvem der er ejer af mappen. Man burde kunne
logge ind som denne ejer og få lov til at slette.
Det er almindelig NTFS funktionalitet, som jeg kender det fra W2k pro.

Men jeg kender ikke XP home og dens muligheder overfor en XP pro NTFS
patition.

Har du et security faneblad i egenskaber for mappen under XP home?

Har du en administrator profil på XP home? (eller kører du som
administrator?)

--
Mvh Benny Andersen

Fra : Edmund

Dato : 07-06-05 14:48

Frodo Nifinger wrote:

> Der burde være en metode til at slippe af med dem på relativt nemt.
> Men hvordan?

Har du rodet med sikkerhedsindstillinger/gjort mapper private på den
stationære.

Er det samme XP, pro eller home. er det NTFS filsystem.

Prøv at overtage ejerskab af mappen. højreklik og vælg fanen sikkerhed.

Har du XP home skal du starte i fejlsikker tilstand med F8 under opstart
for at få fanen sikkerhed.

Mvh Edmund

Fra : emj

Dato : 08-06-05 22:02

Frodo Nifinger skrev:

>Man kan ikke få lov til at slette de famøse mapper

Prøv dette

Hilsen emj