IP telefoni adapter virker ikke ?
Fra : Jakob M

Dato : 07-06-05 12:05

Jeg var lidt i tvivl om det er den rigtige gruppe at poste i, men jeg tror
det hører mest hjemme her, da det er netværksdelen der svigter.

Jeg har købt en Grandstream Handytone 486 IP telefonadapter og bestilt en
nummerportering hos Telefin. Porteringen er ikke gennemført endnu, men jeg
ville gerne teste at computeren i det mindste virkede med adapteren. Jeg har
Tiscali bredbånd (Cisco 677), og har sat adapteren ind i mellem router og PC
nøjagtig som den medleverede vejledning beskriver. Med adapteren sat til er
der ikke hul i gennem til noget som helst fra PCen, jeg kan end ikke pinge
routeren (192.168.1.1). Min egen PCs IP er sat til 192.168.1.2, som Tiscalis
vejledning anbefaler.
Det er som om det medleverede kabel ikke duer. Kan de have givet mig et
forkert kabel ?. Det ligner umiddelbart et almindeligt Ethernetkabel ?.
Routeren kører med en standardopsætning, jeg har slet ikke pillet ved den.

Jeg har spurgt Telefin, men der support er vist ikke for hurtig. Alle
forslag er velkomne.

Mvh
Jakob

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 07-06-05 12:29

On Tue, 7 Jun 2005 13:04:36 +0200, "Jakob M" <smoelf@gmail.com> wrote:

> [...]
> routeren (192.168.1.1). Min egen PCs IP er sat til 192.168.1.2, som Tiscalis

En HT-486 er selv en router, så hvis du vil have den mellem din 677'er
og din pc, så kommer din pc på et andet net end Tiscalis default,
nemlig 192.168.2.0/24, der er default på HT'en.

Du kunne overveje at køre DHCP på pc'en i stedet for en statisk
konfigureret adresse.

-A

Fra : Jakob M

Dato : 07-06-05 12:41

> [...]
> nemlig 192.168.2.0/24, der er default på HT'en.
>
> Du kunne overveje at køre DHCP på pc'en i stedet for en statisk

OK, skal jeg så sætte flueben i "Hent automatisk en IP adresse" under
"Egenskaber for internetprotokol (TCP/IP)" i Win XP Pro SP2 DK ?.
Eller skal jeg sætte PC til at bruge HT 486 som standardgateway -
192.168.2.0 ? ?.
Jeg er ikke nogen haj i netværk, kan du nok forstå .

Mvh
Jakob

Fra : Jakob M

Dato : 07-06-05 13:03

> OK, skal jeg så sætte flueben i "Hent automatisk en IP adresse" under
> "Egenskaber for internetprotokol (TCP/IP)" i Win XP Pro SP2 DK ?.

Det var det der skulle til, nu virker det. Jeg kan se at Tiscali har ændret
deres vejledning siden dengang jeg først fik ADSL, nu anbefaler de også
"Hent automatisk en IP adresse"
http://www.tiscali.dk/help/adslplus/connection/article.jsp?content=104680
Tak for hjælpen.

Mvh
Jakob

Fra : Jakob M

Dato : 07-06-05 13:19

> Det var det der skulle til, nu virker det.

Og nu virker det så ikke mere . Gode råd er stadigvæk velkomne.

Mvh
Jakob

Fra : RaZoR

Dato : 07-06-05 13:53

On Tue, 7 Jun 2005 14:19:18 +0200, "Jakob M" <smoelf@gmail.com> wrote:

>Og nu virker det så ikke mere . Gode råd er stadigvæk velkomne.
>
>Mvh
>Jakob

ok .... prøv at stille din spørgemål ovre i

dk.teknik.telefoni.ip ..... :)

..... ang dit problem ...... Telefin og Grandstream er den mest
udskældte kombination som findes ..... i den anden nyhedsgruppe sidder
"nørderne" og der en mange som har de samme problemer som du beskriver
:)

..... hej selv kører Sipura SPA2100 (Router med VoIP) og Musimi ... har
har haft problemer 1 gang på 3 måneder .....

..... jeg siger ikke at Grandstream og Telefin ikke kan virke ... men
det er bare de to "produkter" som folk er mest utilfredse med :)

..... held og lykke :)

RaZoR :)

Fra : Jakob M

Dato : 08-06-05 16:10

> ok .... prøv at stille din spørgemål ovre i
>
> dk.teknik.telefoni.ip ..... :)

Det prøver jeg, tak.

Mvh
Jakob

Fra : RaZoR

Dato : 07-06-05 13:10

On Tue, 07 Jun 2005 13:29:22 +0200, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

> [...]
>nemlig 192.168.2.0/24, der er default på HT'en.
>
>Du kunne overveje at køre DHCP på pc'en i stedet for en statisk

jeps ... det er en route .... du skulle ha købt HT-286 i stedet for
.... som kun en en VoIP-adapter .... kan du ikke leverer den tilbage ?
.... og få en ´286 i stedet for ......

ELLER .....

..... køb en Sipura SPA-1001 i stedet .... der er formange problemer
med Grandstream ! .... nogle på dk.teknik.telefoni.ip har endda kaldt
den for en "Handikap-Tone" !! ... :)

En HT-486 bruges kun hvis man har en ethernet snitflade fx TDC eller
kabelmodem :)

Fra : Jakob M

Dato : 07-06-05 13:17

> [...]
> ... og få en ´286 i stedet for ......
> En HT-486 bruges kun hvis man har en ethernet snitflade fx TDC eller

Jeg flytter om 2 måneder, og skal have TDC Webnet på den nye adresse, så der
kommer den vel til sin ret ?.

Mvh
Jakob

Fra : RaZoR

Dato : 07-06-05 13:55

On Tue, 7 Jun 2005 14:17:24 +0200, "Jakob M" <smoelf@gmail.com> wrote:

>Jeg flytter om 2 måneder, og skal have TDC Webnet på den nye adresse, så der
>kommer den vel til sin ret ?.
>
>Mvh
>Jakob

jo det gør den ...... men .... hvis du kan ..... få penge tilbage om
køb en sipura SPA2100 (849,-) .... det er et bedre produkt .... :)