Ang. bladet NewScientist
Fra : Anders K. Jacobsen

Dato : 04-06-05 09:38

Hej

Er der nogen der har læst / læser dette blad? Kan det anbefales? Går og
overvejer at føre et lidt mere videnskabeligt blad end fx Illustreret
videnskab.

Er det gode artikler? Prop fyldt med reklame eller andet man skal være
opmærksom på?

Tak for hjælpen!

Mvh
Anders

Fra : Martin Andersen

Dato : 04-06-05 10:03

Anders K. Jacobsen wrote:

> [...]
> videnskab.
>
> Er det gode artikler? Prop fyldt med reklame eller andet man skal være

Det er udmærket blad udfra de artikler jeg har læst på deres hjemmeside.
Jeg mener det koster 1400kr for 1 års abonnement (50 blade), altså 28 kr
pr blad. Det er da billigt. Deres artikler er mere dybdegående
end Illustreret Videnskab. Jeg ved ikke hvor mange reklamer der er i.

Martin.

Fra : Bo Warming

Dato : 04-06-05 13:26

"Anders K. Jacobsen" <none@at.all> wrote in message
> [...]
> videnskab.
>
> Er det gode artikler? Prop fyldt med reklame eller andet man skal være

Jeg læste det grundigt i min studietid og indtil 1990 og det var dengang
næsten glistrupsk i sin afsløring af medicinalfabrikkers og behandleres fup.

Idag er det lydigt talerør for samme magthavere der ejer TV og aviser - og
lagde fx røgslør ud om at der var tests om dioxin i Ukraine-drukkenbolden,
hvad måske er falske private undersøgelser, bestilt af USA og ikke
dobbelttjækket.

Det der står er måske altid korrekt. Men der det DET VÆSENTLIGE?

Fra : Pongo

Dato : 04-06-05 17:13

Anders K. Jacobsen wrote:
> [...]
> Illustreret videnskab.
>
> Er det gode artikler? Prop fyldt med reklame eller andet man skal være

Jeg sidder med det seneste i hånden (4.juni 2005). Da det er et ugeblad,
er
det som oftest meget aktuelt, med en masse små artikler om det aller
nyeste.
Endvidere er der som regel nogle tema-artikler, som ikke altid falder
indenfor ens personlige interesse område. Af de 80 nummerede sider er ca
50%
annoncer og reklamer.
Hvis man gerne vil læse super-aktuelle artikler er NewScientist et
udemærket
valg. Vil man hellere læse længere og dybere artikler med gode
illustrationer, er f.eks månedsmagasinet ScientificAmerican nok bedre. Det
sidste kan man abonnere på elektronisk, men det er ikke helt det samme at
læse pdf-filer som det er at læse i et rigtigt trykt blad.
/Klaus

Fra : Sven Nielsen

Dato : 07-06-05 14:11

In article <42a16868$0$73184$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, none@at.all
says...

> [...]
> videnskab.
>
> Er det gode artikler? Prop fyldt med reklame eller andet man skal være

Det er en skøn blanding af artikler, større temaer, små notitser,
politiske indlæg, boganmeldelser, spørgsmål og svar på
hverdagsfænomener. Kig på deres hjemmeside. Desværre er der stakkevis af
jobannoncer i bladet, som kun er relevante, hvis du vil arbejde som
forsker i UK.

Som abonnent har du adgang til alle artikler fra mere end 15 år via
hjemmesiden. På deres hjemmeside kan du også med lidt behændighed klikke
dig frem til 40% rabat, dvs. et år koster 868 kr. Jeg har været
abonnent, og selv om jeg godt kan lide at læse bladet, var jeg noget
utilfreds med leveringen. Du kan aldrig regne med, hvornår du får
bladet. Det burde komme lørdag, men kommer fredag-onsdag. Et par gange
kom det en helt uge for sent, og et nummer kom aldrig. Da jeg klagede,
fik jeg at vide, at det var ikke deres skyld, men at de ville eftersende
det manglende nummer. Jeg modtog det dog aldrig. Men jeg har efterhånden
vænnet mig til at læse bladet på hjemmesiden. Det kan man allerede om
torsdagen.

Med venlig hilsen Sven.

Fra : Anders K. Jacobsen

Dato : 07-06-05 15:47

Tak for svarene. Kan du give et link til de 40% rabat. Kan sgu ikke finde
det. Under subscribe kan jeg ikke finde det.

Mvh
Anders

Fra : Anders K. Jacobsen

Dato : 07-06-05 15:51

> Som abonnent har du adgang til alle artikler fra mere end 15 år via
> hjemmesiden. På deres hjemmeside kan du også med lidt behændighed klikke
> dig frem til 40% rabat, dvs. et år koster 868 kr.

Jeg fandt disse; http://www.magazine-group.co.uk/magazines.php?id=320 og
http://www.isubscribe.co.uk/title_info.cfm?prodid=427 men for bege tilbud
gælder det at man skal være bosidende i england

Var det dem du mente ?

Anders

Fra : Sven Nielsen

Dato : 09-06-05 15:34

In article <42a5b472$0$73286$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, none@at.all
says...

> [...]
> http://www.isubscribe.co.uk/title_info.cfm?prodid=427 men for bege tilbud
> gælder det at man skal være bosidende i england

Nej. Jeg surfer bare rundt på www.newscientist.com, og så sker det
engang imellem, at der kommer et pop-up vindue, hvor der tilbydes 40%
rabat på et årsabonnement. Jeg har ikke fundet en sikker metode til at
få det frem (men du skal nok slå din pop-up blocker fra). Dog er der
også en kasse på siden, der tilbyder gaveabonnement med 40% rabat. Måske
kunne man give en "gave" til et andet medlem af husstanden, eller
overtale dem til at give gaven til een selv.

Med venlig hilsen Sven.

Fra : Anders K. Jacobsen

Dato : 09-06-05 21:57

> Nej. Jeg surfer bare rundt på www.newscientist.com, og så sker det
> engang imellem, at der kommer et pop-up vindue, hvor der tilbydes 40%
> rabat på et årsabonnement.

Perfekt! Blokkeren skulle bare fra. Så er det bestilt.

Mvh
Anders

Fra : Tomas Pedersen

Dato : 08-06-05 16:27

On Sat, 04 Jun 2005 10:37:58 +0200, Anders K. Jacobsen wrote:

> [...]
> videnskab.
>
> Er det gode artikler? Prop fyldt med reklame eller andet man skal være

Mange offentlige biblioteker har det.

Tomas