Afskærmning af computerskærm
Fra : Philips

Dato : 28-05-05 12:48

Når jeg sidder på terrassen med min bærbare computer er det pænt svært at se
noget.

Nogen der har nogle ideer til, hvordan den kan afskærmes, så man alligevel
får noget ud af det?

Jeg tænker at man med pap vel kunne lave en OK afskærmning så man stadig har
fri adgang til tastaturet, men måske der findes bedre løsninger?

I mangel af en dk.teknik spørger jeg her

Fra : Torben Ruby

Dato : 29-05-05 09:27

"Philips" <a@b.c> skrev i en meddelelse
> [...]
> noget.
>
> Nogen der har nogle ideer til, hvordan den kan afskærmes, så man alligevel

Overdæk terrassen )

Iøvrigt sidder lidt med samme problem - men hvor går grænsen mellem at have
det mageligt og så være funktionelt........
en stor afskærmning = man kan lige så godt sidde under et halvtag........ et
lille afskræmning har hidtil ikke været effektivt her...

Ruby

Fra : Philips

Dato : 29-05-05 10:50

"Torben Ruby" <Rubyto_Fjerndette_@image.dk> wrote in message

> Iøvrigt sidder lidt med samme problem - men hvor går grænsen mellem at
have
> det mageligt og så være funktionelt........

Jo det er jo det.
Jeg har fundet en papkasse, hvor de tre af de fire flapper bruges til
afskærmning. To i siden, og den ene i toppen sat fast emd tape, så den buer
opad.
Det giver en del, men ikke helt nok.

Det kunne være nogen vidste *hvorfor* det er et problem med sollys, når det
kommer bagfra, så man kunne tænke sig til en bedre løsning?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-05-05 13:07

Den 29-05-05 11.49 skrev Philips følgende:

> Det kunne være nogen vidste *hvorfor* det er et problem med sollys, når det
> kommer bagfra, så man kunne tænke sig til en bedre løsning?

Bag fra dig eller bag fra skærmen? Uden at kunne underbygge
videnskabeligt, så er problemet vel i førstnævnte tilfælde, at lyset fra
solen "overdøver" lyset fra skærmen. I sidstnævnte tilfælde vel at dine
øjne indstilles til det skarpe lys fra solen, og at du derfor har
sværere ved at se lyset fra skærmen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om nyhedsgrupperne, hvordan de opstod, hvordan de bruges, og læs