Opdateringer til Qtek 9090!
Fra : Christian Ree

Dato : 04-06-05 18:45

Er der nogen der ligger inde med firmwareopdateringer til en Qtek9090?

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-05 13:55

"Christian Ree" <ree@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der ligger inde med firmwareopdateringer til en Qtek9090?

Prøv at spørge i news:dk.edb.system.lomme-pc der har det tidligere været
oppe, og vende.

--
Mvh.
Dannie

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 05-06-05 23:24

lø 04 jun 2005 07:45:18p satte Christian Ree sig på en taburet og skrev
følgende på et stykke vådt franskbrød:

> Er der nogen der ligger inde med firmwareopdateringer til en Qtek9090?

Ja nu løber du sku ind i store problemer.

9090 er markedsført herhjemme af Damgaard telecom. Nok eet af de firmaer
der har den ringeste kundeservice af dem alle. Det måtte min ven sande
(ham og jeg ejer hver en 2020 som er markedsført af Sonofon) da han
skulle hjælpe sin ven som har 9090. Een af mange grunde til at jeg
fraråder at man køber 9090 frem for nogle af de andre Qtek-modeller er at
Damgaard ikke er villige til på nogen måde at være behjælpelige med noget
som helst andet end at kræve penge af folk for en knalddyr telefon. De
var slet ikke til at danse med.

Jeg ved ikke hvilken software du har men på www.qtek.nu er der en
1.22.169 til download. Hvis den er nyere end den du har. Problemet er at
den nok skal kodes om så den kommer til at stå til Damgaard. Du kan hente
den her men du skal kode den om selv: http://www.qtek.nu/default.asp?nc=
5106&id=110&element=0

Men måske du kan finde noget på www.xda-developers.com som er en
reverseingeneeringsside for alle de bedre Qtekmodeller. Den har
kodenavnet Blueangel og bliver solgt i det store udland som XDA III.
Rommerne du finder derinde til disse modeller vil køre fuldt ud lige så
godt som det du får vristet ud af Damgaard da det er præcist samme
maskine. Måske det vil kunne hjælpe dig. Du skal kigge efter noget fra
Damgaard telecom da du ellers vil løbe ind i en country error når du
flasher den hvis du da ikke har kodet rommen om med det værktøj du også
finder hos XDA-developers. Læs lidt om det dér. Der står meget mere om
det.

Ikke for at slå dit humør ned men ham vi prøvede at hjælpe endte med at
sælge den. Han fik den aldrig flashet med den nye firmware men fik den
vidst på rette køl med en gammel version af firmwaren. Heldigvis er det
svært at gøre det forkert da disse telefoner har en smart bootloader der
forhundre at du ikke kan komme i kontakt med telefonen hvis flash
mislykkedes.

Steven

Fra : BJ

Dato : 06-06-05 01:04

"Steven Nybo Andersen" <ingen@mail.tak> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja nu løber du sku ind i store problemer.
>
> 9090 er markedsført herhjemme af Damgaard telecom. Nok eet af de firmaer
> der har den ringeste kundeservice af dem alle.

Prøv at send Jan Christensen en mail med opgivelse af PDA'ens serienummer
mv.

jsc AT dangaard DOT dk

Er den leveret via Dangaard Telecom, er jeg sikker på, du får hjælp.

Den seneste Dangaard-version hedder: 1.40.147 og kører o.k. på min.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 07-06-05 00:46

ma 06 jun 2005 02:03:51a satte BJ sig på en taburet og skrev følgende på
et stykke vådt franskbrød:

> Er den leveret via Dangaard Telecom, er jeg sikker på, du får hjælp.

Jeg håber da at du har ret og at Christian har mere held i sprøjten end min
ven for over for ham var de ragende ligeglade og var i det hele taget ikke
servicemindede på nogen måder.

Bare ufatteligt at padderne ikke har fundet ud af at smide rommen op på
hjemmesiden så folk kan hente dem uden at man skal have fat i dem og bede
om nåde og bamhjertighed. Hvor mange er det lige der ikke har købt en Qtek
9090 som kan bruge de rommer til noget som helst???

Steven

Fra : BJ

Dato : 07-06-05 01:00

"Steven Nybo Andersen" <ingen@mail.tak> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> min
> ven for over for ham var de ragende ligeglade og var i det hele taget ikke

Min henvendelse gik glat igennem og jeg fik opdateringen udleveret.

> Bare ufatteligt at padderne ikke har fundet ud af at smide rommen op på
> hjemmesiden så folk kan hente dem uden at man skal have fat i dem og bede
> om nåde og bamhjertighed.

Jeg kender ikke grunden og kan derfor kun gætte....

> Hvor mange er det lige der ikke har købt en Qtek
> 9090 som kan bruge de rommer til noget som helst???

Hvis du ikke har en 9090, kan du naturligvis ikke bruge opdateringen til en
pind.

Har du derimod en parallelimporteret, kan jeg ikke se, hvorfor en anden skal
yde service på et produkt vedkommende ikke har solgt og dermed tjent avance
på.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 07-06-05 21:08

ti 07 jun 2005 02:00:01a satte BJ sig på en taburet og skrev følgende på
et stykke vådt franskbrød:

> Har du derimod en parallelimporteret, kan jeg ikke se, hvorfor en
> anden skal yde service på et produkt vedkommende ikke har solgt og
> dermed tjent avance på.

Tja den skal kodes om før den kan bruges på en paralelimportet telefon.
Rommen er kodet efter hvilken operatør der har leveret telefonen eller hvis
man koder rommen er det den tidligere opdatering der bestemmer.

Hvis ikke man foretager sig nnoget og finder det værktøj der kan kode
rommen om kan man slet ikke lægge den på telefonen.

Steven