Multi kort?
Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 03-06-05 23:43

Jeg ved at sonofon på et tidspunkt havde en service hvor man
kunne ha flere kort på samme nummer....

Eks en gammel slidt, billig telefon på jobbet og en fed privat mobil...

Man slukkede den ene og tændte den anden, så virkede det som ét nummer

Har Unotel eller telmore eller??? det endnu???

Ville være fedt....

Henrik

Fra : Fischer

Dato : 04-06-05 05:05

> [...]
> Eks en gammel slidt, billig telefon på jobbet og en fed privat mobil...
> Man slukkede den ene og tændte den anden, så virkede det som ét nummer

Faktisk er det 2 forskellige numre, hvor der blot er gratis viderestilling
imellem. Så når man slukker hovedkortet går samtalerne til bikortet.
Det virker altså fint med samtaler, men IKKE med SMS.

> Har Unotel eller telmore eller??? det endnu???

Nej, det har de ikke. Og jeg tvivler på at de får det.

*Fischer

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 04-06-05 09:35

Ok, vises der så to forskellige numre når man ringer op??

Det SKAL også virke med sms!!!

Mvh Henrik

Fra : Fischer

Dato : 04-06-05 15:08

> Det SKAL også virke med sms!!!

Den løsning findes ikke.

Men visse SIM-kort kan man lave en kloning (altså exact kopi) af. Hvis du
bare sørger for at slukke mobil1 inden du tænder mobil2 (og omvendt), så vil
det jo fungere fint.
Ikke alle SIM-kort kan klones, og det er lidt besværligt/dyrt, så måske er
det lettere bare at flytte SIM-kortet mellem telefonerne.

*Fischer

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 04-06-05 07:50

> Har Unotel eller telmore eller??? det endnu???

For lige at følge trop på Fischer's svar, så er det kun SONOFON og TDC der
har den funktion. Desværre fungerer den i mine øjne ikke videre godt, da det
som nævnt er to forskellige numre, med gratis viderestilling imellem.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 04-06-05 09:37

Jo, men tit (Som med Fax og sms til tale) virker de mindre selskabers
services alt efter om de bruger Tdc's netværk eller sonofons...

Prøv blot at sende en sms til tale til en fastnet telefon hvis du bruger
TDC's netværk......

Det gøres ved at sende sms'n til fastnetnummeret med et "2" tal foran, altså
2xxxxxxxx

Mvh Henrik

Fra : LarsZK

Dato : 07-06-05 21:56

Jeg har lige fået det hos TDC. Du får et ekstra kort med et andet nummer.
Når du ikke tager din tlf. viderestilles opkaldet automatisk til dit nye
kort. Ligeledes hvis du slukker din nuværende tlf. Det koster 75kr i
kvartalet.
Mvh
LarsZK

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 08-06-05 18:13

Hvad så med sms???

Henrik

Fra : LarsZK

Dato : 08-06-05 23:13

SMS´erne bliver hængene på dit "hovednummer". Hvis du skal have SMS´er på
dit nye nummer skal de sendes direkte til det nye nummer.