/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
Club blah blah eller Telmore!
Fra : Per


Dato : 03-06-05 10:04

Hej NG!

Hvilken af ovennævnte udbyder er bedst (kvalitet) - jeg kan se at priserne
stort set er ens - det er vist kun nogle ører der skiller dem fra hinanden.

Men hvad med dækningen - er det også stort set det samme?

Jeg kan huske fra før i tiden, at Sonofons net ikke var helt så udbygget som
TDC´s - er det udlignet nu?

--
Med venlig hilsen Per!




 
 
A (03-06-2005)
Kommentar
Fra : A


Dato : 03-06-05 10:58

Forskellen er meget lille. Minutprisen hos CBB er lidt mindre end hos
Telmore....

Jeg kender ikke CBB særligt godt, men Telmore bruger jeg selv, og der har
i
de 3 år, jeg været kunde hos dem aldrig været nogen problemer....

Du kan jo selv sammenligne deres udvalg via deres hjemmeside på nettet...

/A
"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:42a01c46$0$63695$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej NG!
>
> Hvilken af ovennævnte udbyder er bedst (kvalitet) - jeg kan se at
priserne
> stort set er ens - det er vist kun nogle ører der skiller dem fra
> hinanden.
>
> Men hvad med dækningen - er det også stort set det samme?
>
> Jeg kan huske fra før i tiden, at Sonofons net ikke var helt så udbygget
> som TDC´s - er det udlignet nu?
>
> --
> Med venlig hilsen Per!
>
>
>


--
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 10 spam-mails.
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent den gratis her: www.spamfighter.dk



Telemand (03-06-2005)
Kommentar
Fra : Telemand


Dato : 03-06-05 12:03

Ja, da Telmore kører på TDC's net, ville jeg helt sikkert vælge dem.
Sonofon's net er stadig ikke helt pålideligt, men hvis de alligevel
overvejer at slå sig sammen med tiden, kan det jo være underordnet, men
ingen ved endnu hvornår eller om det overhovedet bliver til.
Så indtil videre er TDC's net det bedste.
Telemand

--
Fjern "nospam"
"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:42a01c46$0$63695$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej NG!
>
> Hvilken af ovennævnte udbyder er bedst (kvalitet) - jeg kan se at
priserne
> stort set er ens - det er vist kun nogle ører der skiller dem fra
> hinanden.
>
> Men hvad med dækningen - er det også stort set det samme?
>
> Jeg kan huske fra før i tiden, at Sonofons net ikke var helt så udbygget
> som TDC´s - er det udlignet nu?
>
> --
> Med venlig hilsen Per!
>
>
>


--
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 1865 spam-mails.
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent den gratis her: www.spamfighter.dk



Jeppe Vestergaard (03-06-2005)
Kommentar
Fra : Jeppe Vestergaard


Dato : 03-06-05 12:26

> Sonofon's net er stadig ikke helt pålideligt, men hvis de alligevel
> overvejer at slå sig sammen med tiden, kan det jo være underordnet

Hvor har du hørt at de overvejer at slå sig sammen?

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg
Email: Jeppe at dailyrush denmark - omskriv selv.



Flemming Lynggaard (03-06-2005)
Kommentar
Fra : Flemming Lynggaard


Dato : 03-06-05 12:46


"Telemand" <skipper@nospamit.dk> wrote in message
news:42a03902$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Ja, da Telmore kører på TDC's net, ville jeg helt sikkert vælge dem.
> Sonofon's net er stadig ikke helt pålideligt, men hvis de alligevel
> overvejer at slå sig sammen med tiden, kan det jo være underordnet, men
> ingen ved endnu hvornår eller om det overhovedet bliver til.
> Så indtil videre er TDC's net det bedste.
> Telemand
>

Hvilket de ikke gør, telenord der ejer Sonofon og Cybercity blandt andet har
vidst ikke lige den slags planer..Er også et noget større firma end TDC..

F



A (03-06-2005)
Kommentar
Fra : A


Dato : 03-06-05 12:53

Siden hvornår er Telenord blevet større end TDC ?

Så vidt jeg ved sidder TDC på hver 4 internet forbindelse i DK.

Så mange kunder har CC on Son. ikke

/A

"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:42a04370$0$201$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Telemand" <skipper@nospamit.dk> wrote in message
> news:42a03902$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>> Ja, da Telmore kører på TDC's net, ville jeg helt sikkert vælge dem.
>> Sonofon's net er stadig ikke helt pålideligt, men hvis de alligevel
>> overvejer at slå sig sammen med tiden, kan det jo være underordnet, men
>> ingen ved endnu hvornår eller om det overhovedet bliver til.
>> Så indtil videre er TDC's net det bedste.
>> Telemand
>>
>
> Hvilket de ikke gør, telenord der ejer Sonofon og Cybercity blandt andet
> har vidst ikke lige den slags planer..Er også et noget større firma end
> TDC..
>
> F
>



Niels Dybdahl (03-06-2005)
Kommentar
Fra : Niels Dybdahl


Dato : 03-06-05 13:36

> Så vidt jeg ved sidder TDC på hver 4 internet forbindelse i DK.
>
> Så mange kunder har CC on Son. ikke

Både Telenor og TDC har de fleste af deres kunder i udlandet.

Niels Dybdahl



Jesper (03-06-2005)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 03-06-05 19:47

On Fri, 03 Jun 2005 13:03:27 +0200, Telemand wrote:

> Ja, da Telmore kører på TDC's net, ville jeg helt sikkert vælge dem.
> Sonofon's net er stadig ikke helt pålideligt...

Æhh, der er vist nogen som har taget strøm på dig.

Der er ingen forskel i oppetiden (pålideligheden) mellem de to net, og
dækningen er også lige stor. Naturligvis er det sådan, at hvis man bor
lige ved en TDC-sender så går TDC bedst igennem, og bor man ved en
Sonofon-sender så går Sonofon bedst igennem. Begge udbydere har også
"sorte huller" i tyndt befolkede egne.

I praksis er det hip som hap hvilket net man kører på. Valget af
udbyder bør alene afhænge af, hvem som har det bedste tilbud. Rent
teknisk er begge net ok.

hilsen
Jesper

Rainer Schöbe (04-06-2005)
Kommentar
Fra : Rainer Schöbe


Dato : 04-06-05 10:26

Hej.

Jesper wrote:
> Der er ingen forskel i oppetiden (pålideligheden) mellem de to net, og
> dækningen er også lige stor. Naturligvis er det sådan, at hvis man bor
> lige ved en TDC-sender så går TDC bedst igennem, og bor man ved en
> Sonofon-sender så går Sonofon bedst igennem. Begge udbydere har også
> "sorte huller" i tyndt befolkede egne.

Men sandsynligheden for at bo lige ved en TDC-mast er højere, hvis TDC har
flere master end Sonofon - og jeg er ret sikker på at TDC har.


Mvh.

--
Rainer Schöbe (Germany)
http://www.rainerschoebe.de
Nur E-Mails mit "RE:" in "subject" werden gelesen.
Der læses kun e-mails med "RE:" i "subject".
Roaming in Dänemark - dänische Prepaid-Karte
http://www.prepaid-dk.de



Bertel Lund Hansen (04-06-2005)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 04-06-05 12:00

Rainer Schöbe skrev:

>Men sandsynligheden for at bo lige ved en TDC-mast er højere, hvis TDC har
>flere master end Sonofon - og jeg er ret sikker på at TDC har.

Hvorfor al den teori? Jeg har brugt begge net og bemærkede ikke
nogen forskel i kvalitet eller dækning. Men bevares, jeg farter
ikke landet tyndt med min mobil.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Rainer Schöbe (04-06-2005)
Kommentar
Fra : Rainer Schöbe


Dato : 04-06-05 12:11

Hej.

Bertel Lund Hansen wrote:
> Rainer Schöbe skrev:
>
>>Men sandsynligheden for at bo lige ved en TDC-mast er højere, hvis TDC har
>>flere master end Sonofon - og jeg er ret sikker på at TDC har.
>
> Hvorfor al den teori? Jeg har brugt begge net og bemærkede ikke
> nogen forskel i kvalitet eller dækning. Men bevares, jeg farter
> ikke landet tyndt med min mobil.

Det gør jeg heller ikke - hverken i DK eller herhjemme i Tyskland, men her i
Tyskland er der et net hvor teorien bliver for alvor praksis. Mastantallet
er på kun 70% af det som de "store" har - og så kun 1800 MHz endda:
dårligere end Telia før orange-opsugningen.


Mvh.

--
Rainer Schöbe (Germany)
http://www.rainerschoebe.de
Nur E-Mails mit "RE:" in "subject" werden gelesen.
Der læses kun e-mails med "RE:" i "subject".
Roaming in Dänemark - dänische Prepaid-Karte
http://www.prepaid-dk.de



Bertel Lund Hansen (04-06-2005)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 04-06-05 13:12

Rainer Schöbe skrev:

>Det gør jeg heller ikke - hverken i DK eller herhjemme i Tyskland, men her i
>Tyskland er der et net hvor teorien bliver for alvor praksis.

Jo, men nu er det TDC og Sonofon vi diskuterer, og der er ingen
forskel.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Steven Nybo Andersen (06-06-2005)
Kommentar
Fra : Steven Nybo Andersen


Dato : 06-06-05 01:04

lø 04 jun 2005 02:12:25p satte Bertel Lund Hansen sig på en taburet og
skrev følgende på et stykke vådt franskbrød:


> Jo, men nu er det TDC og Sonofon vi diskuterer, og der er ingen
> forskel.

Jo der er stor forskel Bertel

Steven


Jesper (04-06-2005)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 04-06-05 13:31

On Sat, 04 Jun 2005 13:00:27 +0200, Bertel Lund Hansen wrote:

> Rainer Schöbe skrev:
>
> Hvorfor al den teori? Jeg har brugt begge net og bemærkede ikke
> nogen forskel i kvalitet eller dækning. Men bevares, jeg farter
> ikke landet tyndt med min mobil.

Det er netop min pointe. Teknisk er der ingen praktisk forskel på de to
net, så det er udelukkende prisen og ydelserne man bør gå efter i sit
valgt af udbyder. Begge net er lige gode, og jeg forstår ikke hvorfra det
underlige rygte stammer, at TDC's net skulle være overlegent. Det har
intet på sig.

I øvrigt bør vi alle glæde os over at vi har to store og ligeværdige
net som konkurrerer på markedet. Alle vi som havde fastnet-telefon for
10-15 år siden ved af smertelig erfaring hvad et firma som TDC er i stand
til hvis det har monopol.

hilsen
Jesper

Steven Nybo Andersen (06-06-2005)
Kommentar
Fra : Steven Nybo Andersen


Dato : 06-06-05 01:13

lø 04 jun 2005 02:31:20p satte Jesper sig på en taburet og skrev
følgende på et stykke vådt franskbrød:


> Det er netop min pointe. Teknisk er der ingen praktisk forskel på de
> to net,

Nej nu må al den uvidenhed høre op. Der ER stor forskel på de to net.
Det ene (TDC) dækker LANGT bedre end det andet (Skodafon)

> så det er udelukkende prisen og ydelserne man bør gå efter i sit
> valgt af udbyder. Begge net er lige gode, og jeg forstår ikke hvorfra
> det underlige rygte stammer, at TDC's net skulle være overlegent. Det
> har intet på sig.

Har du nogen sinde overvejet at det faktisk VAR en mulighed at det havde
noget på sig når nu så mange siger det?

> I øvrigt bør vi alle glæde os over at vi har to store og ligeværdige
> net

De er ikke ligeværdige. Selv hvis vi ser bort fra dækningen så er TDC,
Skodafon mange gange overlegen på teknik og oppetid. Sonofon har store
problemer med deres teknikske bagland.

>som konkurrerer på markedet. Alle vi som havde fastnet-telefon for
> 10-15 år siden ved af smertelig erfaring hvad et firma som TDC er i
> stand til hvis det har monopol.

Må den bedste service vinde. Har været kunde hos Andre fastnetselskab
(Tele2) og det var bestemt ikke nogen success men det kan du læse
andesteds på Usenet hvor også andre har haft bitre erfaringer med Tele2.
Er nu skiftet tilbage hos TDC hvorefter alle problemer er ophørt. Så
fordi man er størst betyder det ikke altid at men er dårligst. Jeg synes
ar mange har et problem med at svine de store selskaber til bare fordi
de er store. Selvfølgelig er monopol noget skidt men hvis de andre
selskaber er nogle bovlamme spader så kan monopol være fint hvis det er
valgene man har.

Steven


Steven Nybo Andersen (06-06-2005)
Kommentar
Fra : Steven Nybo Andersen


Dato : 06-06-05 01:03

lø 04 jun 2005 01:00:27p satte Bertel Lund Hansen sig på en taburet og
skrev følgende på et stykke vådt franskbrød:


> Hvorfor al den teori? Jeg har brugt begge net og bemærkede ikke
> nogen forskel i kvalitet eller dækning. Men bevares, jeg farter
> ikke landet tyndt med min mobil.

Tja en helt almindelig dag med toget fra Roskilde til København (eller var
det omvendt?) havde jeg et opkald da jeg var Skodafonkunde og det blev
afbrudt 6-7 gange på de 30 minutter det tog at køre ffra A til B med toget.
Det er da til at blive idiot af.

Hos Telmore / TDC blver jeg da også en sjælden gang afbrudt (det sker på
alle net) men slet ikke som da jeg var Skodafonkunde. Det kan JEG tydeligt
mærke forskel på.

Steven

Bertel Lund Hansen (04-06-2005)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 04-06-05 11:50

Jesper skrev:

>I praksis er det hip som hap hvilket net man kører på. Valget af
>udbyder bør alene afhænge af, hvem som har det bedste tilbud.

.... eller hvilket af nettene der dækker bedst i et kritisk område. Men jeg er
enig i at de to net er lige gode.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Bjarke Hansen (04-06-2005)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 04-06-05 14:46

"Jesper" <no@spam.dk> wrote in message
news:pan.2005.06.03.18.46.49.838171@spam.dk...
> On Fri, 03 Jun 2005 13:03:27 +0200, Telemand wrote:
>
>> Ja, da Telmore kører på TDC's net, ville jeg helt sikkert vælge dem.
>> Sonofon's net er stadig ikke helt pålideligt...
>
> Æhh, der er vist nogen som har taget strøm på dig.
>
> Der er ingen forskel i oppetiden (pålideligheden) mellem de to net, og
> dækningen er også lige stor. Naturligvis er det sådan, at hvis man bor
> lige ved en TDC-sender så går TDC bedst igennem, og bor man ved en
> Sonofon-sender så går Sonofon bedst igennem. Begge udbydere har også
> "sorte huller" i tyndt befolkede egne.

Hmm, det heder da vist cut elly hvis strømmen ryger på en Sonofonmast.. og
sonofon har vist rimelig udbredt trådløst backbone net, hvilket vel er mere
ustabilt end at have et fibernet til udbredelse af nettet.

TDC har vist også den bedste planlækning med at få udbredt sit net... sker
der noget nyt nye byggerier osv er TDC der med det samme.. mens sonofon
først finder ud af det flere år senere at der mangler dækning.



Rainer Schöbe (04-06-2005)
Kommentar
Fra : Rainer Schöbe


Dato : 04-06-05 15:12

Hej.

Bjarke Hansen wrote:
> TDC har vist også den bedste planlækning med at få udbredt sit net... sker
> der noget nyt nye byggerier osv er TDC der med det samme.. mens sonofon
> først finder ud af det flere år senere at der mangler dækning.

Dér hvor jeg færdes: Nemlig!


Mvh.

--
Rainer Schöbe (Germany)
http://www.rainerschoebe.de
Nur E-Mails mit "RE:" in "subject" werden gelesen.
Der læses kun e-mails med "RE:" i "subject".
Roaming in Dänemark - dänische Prepaid-Karte
http://www.prepaid-dk.de



Steven Nybo Andersen (06-06-2005)
Kommentar
Fra : Steven Nybo Andersen


Dato : 06-06-05 01:21

lø 04 jun 2005 03:45:57p satte Bjarke Hansen sig på en taburet og skrev
følgende på et stykke vådt franskbrød:


> Hmm, det heder da vist cut elly hvis strømmen ryger på en
> Sonofonmast.. og sonofon har vist rimelig udbredt trådløst backbone
> net, hvilket vel er mere ustabilt end at have et fibernet til
> udbredelse af nettet.
>
> TDC har vist også den bedste planlækning med at få udbredt sit net...
> sker der noget nyt nye byggerier osv er TDC der med det samme.. mens
> sonofon først finder ud af det flere år senere at der mangler dækning.

Ja korrekt.

Det er nemlig så som så med den teknisken baggrundsviden for flertallet
af denne tråds skribenter er jeg bange for. Kan kun nikke genkendede til
dit indlæg Bjarke. Hvor mange gange har jeg ikke lige stået og ikke kunne
sende SMS på Skodafons net - MANGE gange fordi deres SMSC var gået ned -
var ved at blive opdateret eller hvad de nu kunne finde på af dårlige
undskyldninger. Sonofon har absolut ikke styr på noget som helst andet
end de dårlige undskyldninger for nedbrud og så at betjene computeren der
printer regninger ud sådan at regningerne kommer når folk har ferie og
løbetiden lige præcis er indrettet således at folk lige akurat kommer
hjem tidsnok til at det er for sent at betale dem så man lige kan knalde
100 kr rykkergebyr oven i hatten på folk. Flot Skodafon.

Jeg har også været Skodafonkunde og har fandme mange gange bandet over
alt muligt der bare ikke fungerede hos dem. Det er sku for langt ude at
tage penge for sådan et skodnet.

Steven


Jesper (06-06-2005)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 06-06-05 02:05

lø 04 jun 2005 03:45:57 Bjarke Hansen wrote:


> Hmm, det heder da vist cut elly hvis strømmen ryger på en
> Sonofonmast.. og sonofon har vist rimelig udbredt trådløst backbone
> net, hvilket vel er mere ustabilt end at have et fibernet til
> udbredelse af nettet.

I princippet nej. Et mikrobølgelink er afhængigt af strøm, men det er en
fiber-forbindelse også. Ryger strømmen er begge systemer lige døde.
Mikrobølgelinks har så den fordel at de aldrig bliver gravet over af
kommunale og private rendegravere betjent af folk som har glemt at checke
kabelføringen i undergrunden inde de trykkede på startknappen.
Til gengæld kan mikrobølgelinket påvirkes af visse vejrtyper. Dog
afbrydes det ikke - hastigheden går bare lidt ned på grund af
re-tramsmitteringer.


hilsen
Jesper

Steven Nybo Andersen (06-06-2005)
Kommentar
Fra : Steven Nybo Andersen


Dato : 06-06-05 00:59

fr 03 jun 2005 08:46:50p satte Jesper sig på en taburet og skrev følgende
på et stykke vådt franskbrød:



> Der er ingen forskel i oppetiden (pålideligheden) mellem de to net,

Vrøvl

> og
> dækningen er også lige stor.

Lige så mneget vrøvl

> Naturligvis er det sådan, at hvis man bor
> lige ved en TDC-sender så går TDC bedst igennem, og bor man ved en
> Sonofon-sender så går Sonofon bedst igennem. Begge udbydere har også
> "sorte huller" i tyndt befolkede egne.

Korrekt. Sonofon har bare flere af dem end TDC


> I praksis er det hip som hap hvilket net man kører på.

Du aner da ikke hvad du snakker om. Det er da noget fordrukkent sludder
det dér!!!


> Valget af
> udbyder bør alene afhænge af, hvem som har det bedste tilbud. Rent
> teknisk er begge net ok.

Det er da uhyggeligt som du kan vrøvle og vildlede. JEG har selv været
Skodafonkunde. Mage til talentløse røvhuller skal man da lede længe
efter.

Der var ikke dage hvor det bare kørte. AEvig og altid var der problemer
med det ene og det andet.

Og så tager Sonofon sig øvenikøbet betalt for smser man IKKE har sendt.
De har ikke styr på noget som helst.

Steven

Jesper (06-06-2005)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 06-06-05 01:44

On Sun, 05 Jun 2005 23:59:27 +0000, Steven Nybo Andersen wrote:


>> I praksis er det hip som hap hvilket net man kører på.
>
> Du aner da ikke hvad du snakker om. Det er da noget fordrukkent sludder
> det dér!!!

Jo det gør jeg faktisk - jeg er bare ikke enig med dig.

Baggrunden for mine udtalelser er, at jeg har en af hver - firmatelefonen
kører på Sonofons net og privaten kører på TDCs. Jeg har altid begge
telefoner på mig, så det er nemt at sammenligne.

Jeg tager aldrig toget mellem København og Roskilde så det skal jeg ikke
kunne udtale mig om, men på Kystbanen mellem København og Helsingør er
der steder hvor begge netværk er svage og man risikerer at blive afbrudt.
På den strækning er ingen af de to net perfekt.


Jeg kan forstå, at du har haft en dårlig oplevelse med Sonofon hvilket
er beklageligt, men så er det jo godt at vi har to landsdækkende
netværk, så du bare kan vælge et andet. Men pas nu på ikke at blive
uvenner med TDC også, for så begynder du at løbe tør for muligheder

Med hensyn til CBB så kan jeg forøvrigt heller ikke lige genkende dem ud
fra din negative bekrivelse. Jeg har haft ungernes telefoner hos CBB i
flere år, og der har aldrig været slinger i valsen. Deres support tager
tid at komme igennem til, men når man endelig får fat i dem, er de
flinke og professionelle. CBB reklamerer med gennemsigtige priser og
"no-nonsense", og det koncept synes jeg de lever fint op til.


hilsen
Jesper

Steven Nybo Andersen (06-06-2005)
Kommentar
Fra : Steven Nybo Andersen


Dato : 06-06-05 20:08

ma 06 jun 2005 02:43:45a satte Jesper sig på en taburet og skrev
følgende på et stykke vådt franskbrød:


> Jo det gør jeg faktisk - jeg er bare ikke enig med dig.

Ja undskyld mig men det lyder ærligt talt ikke sådan.

> Baggrunden for mine udtalelser er, at jeg har en af hver -
> firmatelefonen kører på Sonofons net og privaten kører på TDCs. Jeg
> har altid begge telefoner på mig, så det er nemt at sammenligne.

Du ved vel at du ikke kan regne en pind med signalstyrken på telefonen i
denne forbindelse. Man skal SNAKKE i dem for at finde ud af om
forbindelsen er brugbar.

> Jeg tager aldrig toget mellem København og Roskilde så det skal jeg
> ikke kunne udtale mig om, men på Kystbanen mellem København og
> Helsingør er der steder hvor begge netværk er svage og man risikerer
> at blive afbrudt. På den strækning er ingen af de to net perfekt.

Det er de ingen steder.

>
> Jeg kan forstå, at du har haft en dårlig oplevelse med Sonofon hvilket
> er beklageligt, men så er det jo godt at vi har to landsdækkende
> netværk, så du bare kan vælge et andet. Men pas nu på ikke at blive
> uvenner med TDC også, for så begynder du at løbe tør for muligheder
>

Det vil så blive med Telmore jeg skal være uvenner i denne sammenhæng


> Med hensyn til CBB så kan jeg forøvrigt heller ikke lige genkende dem
> ud fra din negative bekrivelse. Jeg har haft ungernes telefoner hos
> CBB i flere år, og der har aldrig været slinger i valsen. Deres
> support tager tid at komme igennem til, men når man endelig får fat i
> dem, er de flinke og professionelle. CBB reklamerer med gennemsigtige
> priser og "no-nonsense", og det koncept synes jeg de lever fint op
> til.

Så følger du ikke nok med på bl.a. News hvor det ofte bliver nævnt
iøvrigt af forskellige mennesker. Det er meget useriøse for at sige det
mildt. Det har intet med at de er på Sonofons net med alene deres
amatøragtige hovsaløsninger vil jeg hjertens gerne være foruden. De har
fandme lavet rigtigt meget dumt det firma.

Steven

Jesper (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 07-06-05 00:04

On Mon, 06 Jun 2005 19:08:00 +0000, Steven Nybo Andersen wrote:


>
> Du ved vel at du ikke kan regne en pind med signalstyrken på telefonen i
> denne forbindelse. Man skal SNAKKE i dem for at finde ud af om
> forbindelsen er brugbar.
>

Det er skam ikke Rx-Qual'en jeg baserer min bedømmelse på -
jeg snakker faktisk i telefonerne. Undtagen når det er min ex-kone... så
lytter jeg for det meste bare...


> Så følger du ikke nok med på bl.a. News hvor det ofte bliver nævnt
> iøvrigt af forskellige mennesker. Det er meget useriøse for at sige det
> mildt...

Tjah, indtil nu har jeg i hvertfald ikke haft noget at klage over hos
CBB, men det kan selvfølgelig altid ændre sig. Skulle det ske, flytter
jeg bare telefonerne over til Telmore. Det er det fede ved at have et
liberaliseret marked med mange aktører...

hilsen
Jesper

Steven Nybo Andersen (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Steven Nybo Andersen


Dato : 07-06-05 00:53

ti 07 jun 2005 01:04:11a satte Jesper sig på en taburet og skrev
følgende på et stykke vådt franskbrød:


> Det er skam ikke Rx-Qual'en jeg baserer min bedømmelse på -
> jeg snakker faktisk i telefonerne. Undtagen når det er min ex-kone...
> så lytter jeg for det meste bare...

Ja ok LOL men så bliver det vel også nogle lange enetaler hun får holdt
sig, lyder det som

Ang TX så ER det nemlig kun TX der bliver målt og IKKE RX som er lige så
vigtig


> Tjah, indtil nu har jeg i hvertfald ikke haft noget at klage over hos
> CBB,

Se DET er jo noget GANSKE andet. Det er der så mange andre herinde fra
der har.

> men det kan selvfølgelig altid ændre sig. Skulle det ske, flytter
> jeg bare telefonerne over til Telmore. Det er det fede ved at have et
> liberaliseret marked med mange aktører...

Fair nok Jesper. Vi ses hos Telmore


Steven

Henrik Stidsen (06-06-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 06-06-05 23:10

On Mon, 06 Jun 2005 02:43:45 +0200, Jesper wrote:

> men så er det jo godt at vi har to landsdækkende
> netværk, så du bare kan vælge et andet. Men pas nu på ikke at blive
> uvenner med TDC også, for så begynder du at løbe tør for muligheder

Der er da faktisk 3 landsdækkende net, Telia har også et (faktisk to...)

--
mvh Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/

Niels Dybdahl (03-06-2005)
Kommentar
Fra : Niels Dybdahl


Dato : 03-06-05 13:42

> Hvilken af ovennævnte udbyder er bedst (kvalitet) - jeg kan se at priserne
> stort set er ens - det er vist kun nogle ører der skiller dem fra
hinanden.

Der er en stor forskel på hvordan de opkræver deres minimumsgebyr.

Telmore opkræver 7,50 kr per måned hvis man ikke har brugt for mindst 50 kr
i løbet af 3 måneder. Dvs at man skal betale mindst 90 kr/år.

CBB kræver vist nok at man indbetaler 199 kr mindst hver 8. måned (man
behøves ikke at bruge af pengene). Dvs at man skal betale mindst 300 kr/år.
CBB skriver ikke dette i deres betingelser, så de står frit til at ændre
beløb og periode nårsomhelst. Hvis man ikke får betalt så lukkes ens nummer
og man kan ikke få samme nummer igen.

Niels Dybdahl



mullerman (03-06-2005)
Kommentar
Fra : mullerman


Dato : 03-06-05 15:00


"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:42a01c46$0$63695$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej NG!
>
> Hvilken af ovennævnte udbyder er bedst (kvalitet) - jeg kan se at priserne
> stort set er ens - det er vist kun nogle ører der skiller dem fra
> hinanden.
>
>

Hvorfor ikke vælge UnoTel? De benytter sig også af TDC's net og er pt. DK
billigste. Pr 1/7 er minutprisen 63 øre og 16 øre pr sms

Martin



Niels Dybdahl (03-06-2005)
Kommentar
Fra : Niels Dybdahl


Dato : 03-06-05 14:22

> > Hvilken af ovennævnte udbyder er bedst (kvalitet) - jeg kan se at
priserne
> > stort set er ens - det er vist kun nogle ører der skiller dem fra
> > hinanden.
> >
> >
>
> Hvorfor ikke vælge UnoTel? De benytter sig også af TDC's net og er pt. DK
> billigste. Pr 1/7 er minutprisen 63 øre og 16 øre pr sms

Er der ikke noget med opkaldsgebyr på 1 kr ?

Niels Dybdahl



Mogens Nielsen (03-06-2005)
Kommentar
Fra : Mogens Nielsen


Dato : 03-06-05 14:37


"Niels Dybdahl" <ndy@esko-graphics.com> wrote in message
news:42a0595f$0$346$4d4eb98e@news.dk.uu.net...
>> > Hvilken af ovennævnte udbyder er bedst (kvalitet) - jeg kan se at
> priserne
>> > stort set er ens - det er vist kun nogle ører der skiller dem fra
>> > hinanden.
>> >
>> >
>>
>> Hvorfor ikke vælge UnoTel? De benytter sig også af TDC's net og er pt. DK
>> billigste. Pr 1/7 er minutprisen 63 øre og 16 øre pr sms
>
> Er der ikke noget med opkaldsgebyr på 1 kr ?
>
Nej.

Mogens



A (03-06-2005)
Kommentar
Fra : A


Dato : 03-06-05 16:24

Opkalds gebyret er sat op til1,-

/A
"Mogens Nielsen" <willemoesgadeFJERNDETTE@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:42a05cfd$0$78282$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> "Niels Dybdahl" <ndy@esko-graphics.com> wrote in message
> news:42a0595f$0$346$4d4eb98e@news.dk.uu.net...
>>> > Hvilken af ovennævnte udbyder er bedst (kvalitet) - jeg kan se at
>> priserne
>>> > stort set er ens - det er vist kun nogle ører der skiller dem fra
>>> > hinanden.
>>> >
>>> >
>>>
>>> Hvorfor ikke vælge UnoTel? De benytter sig også af TDC's net og er pt.
>>> DK
>>> billigste. Pr 1/7 er minutprisen 63 øre og 16 øre pr sms
>>
>> Er der ikke noget med opkaldsgebyr på 1 kr ?
>>
> Nej.
>
> Mogens
>


--
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 10 spam-mails.
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent den gratis her: www.spamfighter.dk



Anja Nielsen (03-06-2005)
Kommentar
Fra : Anja Nielsen


Dato : 03-06-05 18:36


"A" <2662070m001@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:42a075fe$0$25005$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Opkalds gebyret er sat op til1,-
Nej, det er det ikke. Pr. 1.7. bliver det sat op til en kr., men det er kun
for gratis samtaler. Alle andre samtaler koster stadig 25 øre i
opkaldsafgift (også efter 1.7.)
Læs evt. selv her
http://www.unotel.dk/priser/mobil_010705.asp?kunde_type=privat

Anja
> "Mogens Nielsen" <willemoesgadeFJERNDETTE@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:42a05cfd$0$78282$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>
>> "Niels Dybdahl" <ndy@esko-graphics.com> wrote in message
>> news:42a0595f$0$346$4d4eb98e@news.dk.uu.net...
>>>> > Hvilken af ovennævnte udbyder er bedst (kvalitet) - jeg kan se at
>>> priserne
>>>> > stort set er ens - det er vist kun nogle ører der skiller dem fra
>>>> > hinanden.
>>>> >
>>>> >
>>>>
>>>> Hvorfor ikke vælge UnoTel? De benytter sig også af TDC's net og er pt.
>>>> DK
>>>> billigste. Pr 1/7 er minutprisen 63 øre og 16 øre pr sms
>>>
>>> Er der ikke noget med opkaldsgebyr på 1 kr ?
>>>
>> Nej.
>>
>> Mogens
>>
>
>
> --
> Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
> Den har indtil videre sparet mig for at få 10 spam-mails.
> Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
> Hent den gratis her: www.spamfighter.dk
>
>



Mogens Nielsen (03-06-2005)
Kommentar
Fra : Mogens Nielsen


Dato : 03-06-05 21:10


"A" <2662070m001@stofanet.dk> wrote in message
news:42a075fe$0$25005$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Opkalds gebyret er sat op til1,-
>
Nej.

Mogens



Henrik \(Silkeborg\) (04-06-2005)
Kommentar
Fra : Henrik \(Silkeborg\)


Dato : 04-06-05 00:02

>>
>> Er der ikke noget med opkaldsgebyr på 1 kr ?
>>
> Nej.
>
> Mogens

JO det bliver der pr 1/7....

Men kun til dem der er på samme login...

Mvh Henrik



Mogens Nielsen (04-06-2005)
Kommentar
Fra : Mogens Nielsen


Dato : 04-06-05 09:56


"Henrik (Silkeborg)" <henrik_newsNOSPAMHERE@yahoo.dk> wrote in message
news:42a0e1b2$0$18637$14726298@news.sunsite.dk...
>>>
>>> Er der ikke noget med opkaldsgebyr på 1 kr ?
>>>
>> Nej.
>>
>> Mogens
>
> JO det bliver der pr 1/7....
>
> Men kun til dem der er på samme login...
>
Og det var jo heller ikke nævnt i tråden.

Så det er nej.

Mogens



Henrik \(Silkeborg\) (04-06-2005)
Kommentar
Fra : Henrik \(Silkeborg\)


Dato : 04-06-05 14:15


"Mogens Nielsen" <willemoesgadeFJERNDETTE@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:42a16cb3$0$67255$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> "Henrik (Silkeborg)" <henrik_newsNOSPAMHERE@yahoo.dk> wrote in message
> news:42a0e1b2$0$18637$14726298@news.sunsite.dk...
>>>>
>>>> Er der ikke noget med opkaldsgebyr på 1 kr ?
>>>>
>>> Nej.
>>>
>>> Mogens
>>
>> JO det bliver der pr 1/7....
>>
>> Men kun til dem der er på samme login...
>>
> Og det var jo heller ikke nævnt i tråden.
>
> Så det er nej.
>
> Mogens

Ikke forstået...

Henrik



Jante (03-06-2005)
Kommentar
Fra : Jante


Dato : 03-06-05 17:07


"Niels Dybdahl" skrev:
>
> >
> > Hvorfor ikke vælge UnoTel? De benytter sig også af TDC's net og er pt. DK
> > billigste. Pr 1/7 er minutprisen 63 øre og 16 øre pr sms
> >
>
> Er der ikke noget med opkaldsgebyr på 1 kr ?
>

Kun for gratissamtaler, dvs. indbyrdes samtaler mellem
telefoner, der er tilmeldt på samme husstand. Er netop
indført, åbenbart for at begrænse et tiltagende misbrug.


/J


Henrik \(Silkeborg\) (04-06-2005)
Kommentar
Fra : Henrik \(Silkeborg\)


Dato : 04-06-05 00:03


"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:42a01c46$0$63695$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej NG!
>
> Hvilken af ovennævnte udbyder er bedst (kvalitet) - jeg kan se at priserne
> stort set er ens - det er vist kun nogle ører der skiller dem fra
> hinanden.
>
> Men hvad med dækningen - er det også stort set det samme?
>
> Jeg kan huske fra før i tiden, at Sonofons net ikke var helt så udbygget
> som TDC´s - er det udlignet nu?
>
> --
> Med venlig hilsen Per!
>
>

CBB Har klart det ringeste net, Sonofons, men til gengæld har de en endnu
ringere service....

Telmore spiller 110% med service og stabilitet og dækning...

Mvh Henrik



Steven Nybo Andersen (06-06-2005)
Kommentar
Fra : Steven Nybo Andersen


Dato : 06-06-05 00:53

fr 03 jun 2005 11:03:34a satte Per sig på en taburet og skrev følgende
på et stykke vådt franskbrød:

> Hej NG!
>
> Hvilken af ovennævnte udbyder er bedst (kvalitet) - jeg kan se at
> priserne stort set er ens - det er vist kun nogle ører der skiller dem
> fra hinanden.

Telmore - til enhver tid.

> Men hvad med dækningen - er det også stort set det samme?

Telmore igen

> Jeg kan huske fra før i tiden, at Sonofons net ikke var helt så
> udbygget som TDC´s - er det udlignet nu?

Nej det er stadig noget skrammel.

Kig lidt ned i gruppen. Telmore er klart det bedste valg hvis det bare
skal virke uden pis.

Vil du derimod spare et par håndøre og til gengæld trækkes med et firma
der er en flok amatører og bl.a.. tror at man kan basere sine aftaler på
mundtlige aftaler, afkræver urimelige udlandspriser og generelt er nogle
fjolser tja så skal du have CBB men så skal du heller ikke komme og sige
at du IKKE var blevet advaret herfra.

Hold dig LANGT væk fra CBB

Steven.


Henrik \(Silkeborg\) (06-06-2005)
Kommentar
Fra : Henrik \(Silkeborg\)


Dato : 06-06-05 18:41


"Steven Nybo Andersen" <ingen@mail.tak> skrev i en meddelelse
news:42a39069$0$729$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> fr 03 jun 2005 11:03:34a satte Per sig på en taburet og skrev følgende
> på et stykke vådt franskbrød:
>
>> Hej NG!
>>
>> Hvilken af ovennævnte udbyder er bedst (kvalitet) - jeg kan se at
>> priserne stort set er ens - det er vist kun nogle ører der skiller dem
>> fra hinanden.
>
> Telmore - til enhver tid.
>
>> Men hvad med dækningen - er det også stort set det samme?
>
> Telmore igen
>
>> Jeg kan huske fra før i tiden, at Sonofons net ikke var helt så
>> udbygget som TDC´s - er det udlignet nu?
>
> Nej det er stadig noget skrammel.
>
> Kig lidt ned i gruppen. Telmore er klart det bedste valg hvis det bare
> skal virke uden pis.
>
> Vil du derimod spare et par håndøre og til gengæld trækkes med et firma
> der er en flok amatører og bl.a.. tror at man kan basere sine aftaler på
> mundtlige aftaler, afkræver urimelige udlandspriser og generelt er nogle
> fjolser tja så skal du have CBB men så skal du heller ikke komme og sige
> at du IKKE var blevet advaret herfra.
>
> Hold dig LANGT væk fra CBB
>
> Steven.
>


110% enig og jeg har været der....

Henrik



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177502
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408538
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste