Opkaldsafgift hos UnoTel sættes op
Fra : Hans Paulin

Dato : 02-06-05 17:11

Fik en mail fra UnoTel i dag:

"Vi sætter prisen ned for Solomobil kunder pr. 01.07.2005.

Fra og med 1. juli 2005 sænkes UnoTel prisen for enkeltstående mobiler,
Solo-mobil kunder, marginalt med 2 øre til 63 øre og lægger derved igen
afstand til de øvrige konkurrenter. Det er UnoTels erklærede mål, at være
prisledende på mobilmarkedet med enkle produkter. Sænkningen kommer samtidig
med, at mere end 15.000 mobilkunder allerede har tilmeldt sig UnoTels
løsninger og mere end 2.000 nye kommer til hver måned.

Nyt erhvervskoncept skal give virksomhederne samme muligheder som private.
Samtidigt med nedsættelse af taleprisen for privatkunder, lancerer UnoTel et
helt nyt erhvervskoncept, hvor virksomhederne får samme adgangsmuligheder,
som privatkunder har i dag. Nyt for erhverv bliver muligheden for at styre
hele virksomhedens telefoni fra en brugerflade. Her kan forbruget overvåges,
nye produkter bestilles og andre rettes til. Som Erhvervskunde ved UnoTel er
taleprisen altid i bund og med 52 øre ex. moms i minuttet, markerer vi os
med landets absolut billigste priser fra start.

Koncepttilpasning for "gratissamtaler".
For at UnoTel også i fremtiden kan imødekomme kundernes interesse for
samling af husstandens mobiltelefoner under samme løsning og for at
imødekomme forsøg på misbrug, ændres opkaldsafgiften på gratissamtaler pr.
samme dato fra 0,25 kr. til 1,00 kr. ved opnået forbindelse. Ordningen er
fremover valgfri og ikke en naturlig del af løsningerne. Nye begreber, som
familie og storfamilie bliver indført, hvor storfamilieløsningen træder i
kraft ved mere end 10 mobiler samlet under samme kunde."
Hans

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 02-06-05 17:20

Hans Paulin skrev:

> ændres opkaldsafgiften på
> gratissamtaler pr. samme dato fra 0,25 kr. til 1,00 kr. ved opnået
> forbindelse.

dvs. at man skal være sikker på at man vil snakke mere end 1 minut (og
nogle sekunder) ad gangen, når man ringer mellem ens egne mobiler,
ellers er det dyrere end at ringe til andre mobiler

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : dennis

Dato : 02-06-05 19:50

On Thu, 02 Jun 2005 16:20:29 +0000, Ivan V. Klattrup wrote:

> dvs. at man skal være sikker på at man vil snakke mere end 1 minut (og
> nogle sekunder) ad gangen, når man ringer mellem ens egne mobiler,
> ellers er det dyrere end at ringe til andre mobiler

Synes det er træls at de satte prisen så højt op.
Det er vel nødvendigt siden manger misbruger det og slet ikke er i
familie. Bare en skam.. Kunne de ikke bare tjekke bedre efter hvem der
"snyder" og hvem ikke gør?

1kr.. helt ærligt!

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 02-06-05 19:54

dennis skrev:

> Det er vel nødvendigt siden manger misbruger det og slet ikke er i
> familie. Bare en skam.. Kunne de ikke bare tjekke bedre efter hvem der
> "snyder" og hvem ikke gør?

Hvordan vil du have at de skal tjekke det, skal man sende dåbsattest og
stamtavle derind til dem eller hvad ?

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : dennis

Dato : 02-06-05 21:51

On Thu, 02 Jun 2005 18:53:30 +0000, Ivan V. Klattrup wrote:

> Hvordan vil du have at de skal tjekke det, skal man sende dåbsattest og
> stamtavle derind til dem eller hvad ?

Med det mere åbenlyse øje.
Når der er 15 samlet, med forskellige efternavne er der måske noget
sjusk.
Hvis de ikke inden ville med hård hånd have fjernet disse, så vidste de
også at prisen ville stige og med andre ord så kommer den jo til at
stige igen.
Det er stadig billigt og kan betale sig for min famillie, men når den
stiger til 5kr. om 3 måneder hvad så?

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 02-06-05 22:03

dennis skrev:

> Når der er 15 samlet, med forskellige efternavne er der måske noget
> sjusk.

forskellige efternavne ... altså alle telefonerne kan tilknyttes samme
navn, så det kun er nummeret der er forskelligt, hvordan vil du så
afgøre hvem der bruger telefonerne

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Kim Kristensen

Dato : 02-06-05 20:12

"dennis" <ingen@mail.tak> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er vel nødvendigt siden manger misbruger det og slet ikke er i
> familie. Bare en skam.. Kunne de ikke bare tjekke bedre efter hvem der

Den tanke har jeg også tænkt, at det er de brugere der benytter sig af
systemet på den måde det oprindeligt var meningen der bliver straffet fordi
andre ikke gør det.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 03-06-05 21:15

> [...]
> Det er vel nødvendigt siden manger misbruger det og slet ikke er i
> familie. Bare en skam.. Kunne de ikke bare tjekke bedre efter hvem der

Hvad er misbrug når Unotel giver grønt lys for vores 18 tilmeldte mobiler??
Som faktisk lægger mange penge til eksterne opkald, GPRS, SMS osv osv.
Det er en hård linje UnoTel lægger for dagen, den kunne sikkert være løst
lidt mere elegant, for TDC har jo samme 'Gratis' mulighed nu, for 100 kr/
mdr.
3 har haft det længe, men der skal man jo være noget hårdkogt for at holde
dette selskab ud..

/ Thomas

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 04-06-05 14:30

> [...]
> lidt mere elegant, for TDC har jo samme 'Gratis' mulighed nu, for 100 kr/

GRATIS mulighed hos TDC?
Er det på mobilos eller?

Henrik

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 05-06-05 00:51

> GRATIS mulighed hos TDC?
> Er det på mobilos eller?
>
> Henrik

Yes! Det hedder 'Fri Tale'
http://www.tdcmobil.dk/portal/privat/abonnement/rabat_moduler/fritale/index.
jsp?ComponentID=47757&SourcePageID=42051#1

/ Thomas

Fra : Hans Paulin

Dato : 05-06-05 07:08

Thomas Jacobsen skrev:

> Det hedder 'Fri Tale'
> http://www.tdcmobil.dk/portal/privat/abonnement/rabat_moduler/fritale/index.
> jsp?ComponentID=47757&SourcePageID=42051#1

"Med Fri Tale modulet ringer du for 0 kr./min. til alle mobilkunder i
Danmark, som også bruger TDC Mobils net."

Altså også Telmore og UnoTel?
Hans

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 05-06-05 18:46

Hans Paulin wrote:

> [...]
>
> "Med Fri Tale modulet ringer du for 0 kr./min. til alle mobilkunder i
> Danmark, som også bruger TDC Mobils net."

JA! har undersøgt dette sprg. idag hos TDC / tlf 80808080

/ Thomas

Fra : Hans Paulin

Dato : 05-06-05 22:42

Thomas Jacobsen skrev:

> JA! har undersøgt dette sprg. idag hos TDC / tlf 80808080

Okay - tak!
Hans

Fra : Kim Kristensen

Dato : 02-06-05 19:58

"Hans Paulin" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> familie og storfamilie bliver indført, hvor storfamilieløsningen træder i
> kraft ved mere end 10 mobiler samlet under samme kunde."

Ja sådan en mail har jeg sgu' også modtaget, spørgsmålet er så hvornår der
er "opnået forbindelse". Er det mon nå mobilen i den anden ende rent bare
bimler, nå man ryger på svaren eller er det nå den rent faktisk bliver taget
i den anden ende.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-06-05 23:00

Kim Kristensen skrev:

>er "opnået forbindelse". Er det mon nå mobilen i den anden ende rent bare
>bimler

Nej.

>nå man ryger på svaren

Ja.

>eller er det nå den rent faktisk bliver taget i den anden ende.

Ja.

--
Bertel

Fra : Johnny

Dato : 03-06-05 01:23

Jeg synes lige at i skal lægge mærke til overskriften i mailen:

Vi sætter prisen ned for Solomobil kunder pr. 01.07.2005.

Det er tilsyneladende kun for dem der KUN har tegnet et mobil abonnement, og
ikke for andre.

Johnny

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 03-06-05 01:44

Johnny skrev:

> Det er tilsyneladende kun for dem der KUN har tegnet et mobil
> abonnement, og ikke for andre.

Nå, hvad så med det som står på
http://www.unotel.dk/priser/mobil_010705.asp?kunde_type=privat

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Johnny

Dato : 03-06-05 07:07

> Nå, hvad så med det som står på
> http://www.unotel.dk/priser/mobil_010705.asp?kunde_type=privat
>

> --
> Ivan V. Klattrup
> http://klattrup.dk

På den side står der jo ret så meget. Hvad er det præcis du hentyder til?

PS. Det er jo også siden med mobil abonnementet du henviser til. Ganske som
det jeg oplyser om.

Johnny

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 03-06-05 07:36

Johnny skrev:

> På den side står der jo ret så meget. Hvad er det præcis du hentyder
> til?

Opkaldsafgift familie står under "alle abonnenter" så er det ikke kun
dem der kun har mobilabonnement (solo), desuden står den også på
prisbladet for fastnet.
--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Johnny

Dato : 03-06-05 09:48

> Opkaldsafgift familie står under "alle abonnenter" så er det ikke kun
> dem der kun har mobilabonnement (solo), desuden står den også på
> [...]

Du har ret, det havde jeg ikke set.
Det er da noget skidt.

Johnny

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 04-06-05 11:47

Hej

"Johnny" <virker@ikke.dk> wrote:

>Du har ret, det havde jeg ikke set.
>Det er da noget skidt.

Ikke for at være lyseslukker, jeg er selv tilfreds kunde hos UnoTel, men
næste punkt på dagsordenen derfra blir' nok et månedligt
minimumsforbrug :(

--
M.v.h. Ole ®

IP-Telefoni ? www.musimi.dk !