Kopiere filer til et MMC-kort til Nokia 62~
Fra : Søren Nielsen

Dato : 02-06-05 16:26

Hej

Jeg har lige fået et MMC-kort til min Nokia 6230, som jeg gerne vil have
fyldt noget musik på.
Men når jeg sætter kortet i kortlæseren i min bærbare og forsøger at kopiere
filerne, så kommer der en fejlmeddelse om, at kortet er skrivebeskyttet.
Kortet er formatteret i telefonen, så jeg ved ikke rigtig hvad jeg gør
forkert?
Desuden viser den at kortet kun er på 80,2MB, selvom det reelt er på 512MB.
Er det softwaren i telefonen, der har indflydelse på det?

Søren

Fra : A

Dato : 02-06-05 19:21

Det kan sagtens være softwaren der driller lidt....

/A

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:429f24ff$0$141$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : RpR

Dato : 03-06-05 09:28

> Jeg har lige fået et MMC-kort til min Nokia 6230, som jeg gerne vil have
> fyldt noget musik på.

Fulgte der ikke et datakabel med?
Mange kortlæserer kan ikke læse de nyere RS MMC og DV RS MMC kort, så der
skal bruges kabel.

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~

Fra : Søren Nielsen

Dato : 03-06-05 09:48

RpR wrote:

> Fulgte der ikke et datakabel med?
> Mange kortlæserer kan ikke læse de nyere RS MMC og DV RS MMC kort, så
> der skal bruges kabel.

Det ved jeg faktisk ikke helt, jeg har ikke fået alle tingene endnu. Men
umiddelbart ser det ud til, at man godt kan overføre filer via infrarød og
gemme dem på kortet, så du kunne være inde på noget af det rigtige.

Søren

Fra : Zulu

Dato : 03-06-05 10:20

"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> skrev i en meddelelse

> Fulgte der ikke et datakabel med?
> Mange kortlæserer kan ikke læse de nyere RS MMC og DV RS MMC kort, så der
> skal bruges kabel.

6230 bruger et standard MCC kort.

Zulu

Fra : A

Dato : 03-06-05 10:59

De hedder godt nok MMC - Zulu...

/A

Fra : Zulu

Dato : 03-06-05 13:09

"A" <2662070m001@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> De hedder godt nok MMC - Zulu...

Du har fuldstændig ret...

Kan jeg ikke få dig til at skrive svare dit svar under det du svarer på?
Det gør det lidt nemmere at overskue... :)

Zulu

Fra : A

Dato : 03-06-05 13:54

Det gør jeg sådan set allerede....

Fra : RpR

Dato : 03-06-05 15:21

> Det gør jeg sådan set allerede....

Næ, det gør du sådan set ikke

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~

Fra : Søren Nielsen

Dato : 03-06-05 11:11

Zulu wrote:
> 6230 bruger et standard MCC kort.
>
> Zulu

Ja, det burde virke i min telefon. I øvrigt er det samme problem med det
kort der sidder i som standard.

Søren

Fra : RpR

Dato : 03-06-05 13:26

> 6230 bruger et standard MCC kort.

Hm, ja det gør den da vist også

Det må være en ældgammel kortlæser han har forsøgt sig med så

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~

Fra : Søren Nielsen

Dato : 04-06-05 22:10

RpR wrote:

> Det må være en ældgammel kortlæser han har forsøgt sig med så

Hov hov :) Det er skam en kortlæser i en cirka halvt år gammel bærbar, så
den burde bestemt ikke være for gammel.

Søren

Fra : RpR

Dato : 06-06-05 15:23

> Hov hov :) Det er skam en kortlæser i en cirka halvt år gammel bærbar, så
> den burde bestemt ikke være for gammel.

Sjovt, netop min bærbar har også problemer med nyere kort i dens indbyggede
kortlæser. En HP Pavilion zt3020ea?

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~

Fra : Søren Nielsen

Dato : 06-06-05 19:45

RpR wrote:
> Sjovt, netop min bærbar har også problemer med nyere kort i dens
> indbyggede kortlæser. En HP Pavilion zt3020ea?

Nej, min er en Asus A3500L. Jeg hælder mere og mere til at prøve at købe en
billig kortlæser og prøve på den måde i stedet for.

Søren

Fra : Søren Nielsen

Dato : 03-06-05 11:20

RpR wrote:

> Fulgte der ikke et datakabel med?
> Mange kortlæserer kan ikke læse de nyere RS MMC og DV RS MMC kort, så
> der skal bruges kabel.

Lige et tillægsspørgsmål: Vil problemet kunne læses ved at købe en af de her
billige (All-in-one) kortlæsere?

Søren

Fra : RpR

Dato : 03-06-05 13:27

> Lige et tillægsspørgsmål: Vil problemet kunne læses ved at købe en af de
her
> billige (All-in-one) kortlæsere?

Teoretisk set, ja

--