Hvordan lægger man en mobil død (rent send~
Fra : Finn

Dato : 01-06-05 19:57

Hvilket metal (eller andet) afskærmer bedst for signaler til/fra
mobiltelefoni?

Nu ikke noget eksotisk som NASA har fundet på, men et ganske almindeligt
produkt.

Mvh
Finn

Fra : Thomas G

Dato : 01-06-05 20:33

> Hvilket metal (eller andet) afskærmer bedst for signaler til/fra
> mobiltelefoni?

Put den i et glas vand

mvh Thomas G

Fra : Iddqd

Dato : 01-06-05 22:36

Thomas G wrote:

> Put den i et glas vand
>
> mvh Thomas G

LOL

Et primitivt Faraday bur burde kunne gøre det.

Mvh

Bruno

Fra : Jakob

Dato : 01-06-05 22:33

> Hvilket metal (eller andet) afskærmer bedst for signaler til/fra
> mobiltelefoni?

Hvorfor hvis jeg må spørge? Hvad med bare at slukke den?!

--
Hilsen Jakob

Fra : Andreas Skjæmt Ander~

Dato : 02-06-05 11:44

> Hvorfor hvis jeg må spørge? Hvad med bare at slukke den?!

Ofte er mobiltelefoner p**** irriterende, så jeg forstår godt de
forretningsdrivende der ønsker at mørklægge deres cafeer,
venteværelser, institutioner osv.

Personligt så jeg gerne DSB fik tilladelse til at mørklægge samtlige
tog pånær midtersektionerne (der hvor toiletterne er og man stiger på
toget).

Venlig hilsen
AndreasDK

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-06-05 15:27

On Thu, 02 Jun 2005 12:44:04 +0200, Andreas Skjæmt Andersen wrote:

> Personligt så jeg gerne DSB fik tilladelse til at mørklægge samtlige
> tog pånær midtersektionerne (der hvor toiletterne er og man stiger på
> toget).

Du har godt hørt om hvilepladser ikke ?

--
mvh Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/

Fra : Jesper

Dato : 01-06-05 23:30

On Wed, 01 Jun 2005 20:56:59 +0200, Finn wrote:

> [...]
> mobiltelefoni?
>
> Nu ikke noget eksotisk som NASA har fundet på, men et ganske almindeligt

DanBit i Køge forhandlede på et tidspunkt en mobiltelefon-støjsender
til brug i teatre og biografer og lignende steder hvor man måtte ønske
at have fred. Hvis de stadig fører dem, sælges de næppe til private uden
særlig tilladelse. Dette kan du evt. komme udenom ved at købe via
internettet fra lande med en mere liberal telelov - dog vil de stadig
være ulovlige at bruge...

hilsen
Jesper

Fra : RpR

Dato : 03-06-05 09:34

> [...]
> særlig tilladelse. Dette kan du evt. komme udenom ved at købe via
> internettet fra lande med en mere liberal telelov - dog vil de stadig

Hm, er det ulovligt at sende støj ud på det frekvens område mobiltelefoner
bruger da?

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~

Fra : Jante

Dato : 03-06-05 16:58

"RpR" skrev:

> Hm, er det ulovligt at sende støj ud på det frekvens område mobiltelefoner
> bruger da?

Ja, det er det nemlig.
Faktisk er det ulovligt at sende støj ud - punktum.

/J

Fra : Tommy S.

Dato : 03-06-05 08:47

On Wed, 1 Jun 2005 20:56:59 +0200, "Finn" <formel1@email.dk> wrote:

>Hvilket metal (eller andet) afskærmer bedst for signaler til/fra
>mobiltelefoni?
>
>Nu ikke noget eksotisk som NASA har fundet på, men et ganske almindeligt
>produkt.

Jeg mener det var et sted i England man er begyndt at producere noget
"tapet" lignende noget med metaltråde i. Det vil sige beklæder du
loft, vægge og gulv med samme vil du få lavet et faraday bur og dermed
effektivt lukke for signalerne til og fra mobilen.

Jeg kan desværre ikke lige finde noget på nettet om det, men måske du
har bedre held! :)
--
Tommy
http://www.hadereklamer.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-06-05 09:55

Tommy S. skrev:

> [...]
>loft, vægge og gulv med samme vil du få lavet et faraday bur og dermed
>effektivt lukke for signalerne til og fra mobilen.

Det vil mig bekendt bevirke at mobilerne kører på fuld
sendestyrke hele tiden med de konsekvenser det har for
strømforbrug og (de endnu ikke tilbunds undersøgte) stråleskader.

--
Bertel

Fra : Tommy S.

Dato : 06-06-05 11:42

On Fri, 03 Jun 2005 10:54:34 +0200, Bertel Lund Hansen
<nospamfilius@lundhansen.dk> wrote:

>Det vil mig bekendt bevirke at mobilerne kører på fuld
>sendestyrke hele tiden med de konsekvenser det har for
>strømforbrug og (de endnu ikke tilbunds undersøgte) stråleskader.

Sikkert nok ja. Mht. stråleskader er det vist mest i forbindelse med,
at man har den klasket op til hovedet, at der er bekymringer og man
har kunnet måle temperatur-forøgelse i dem omgivne hjernevæv. Men der
er stadig ikke nogen konklusioner på skader .. tror jeg da!

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 08-06-05 22:06

fr 03 jun 2005 10:54:34a satte Bertel Lund Hansen sig på en taburet og
skrev følgende på et stykke vådt franskbrød:

> Det vil mig bekendt bevirke at mobilerne kører på fuld
> sendestyrke hele tiden med de konsekvenser det har for
> strømforbrug og (de endnu ikke tilbunds undersøgte) stråleskader.

Du mener vel ikke eksisterende stråleskader. Hver gang de har fundet ud af
at det kunne skade er det blevet manet til jorden igen kort tid efter af en
anden undersøgelse. Mobiltelefoni er ikke farligt er min klare holdning.

Steven

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-06-05 22:42

Steven Nybo Andersen skrev:

>Du mener vel ikke eksisterende stråleskader.

Næ. Jeg mente hvad jeg skrev. Det er sådan en vane jeg har.

--
Bertel

Fra : Morten S Hansen

Dato : 03-06-05 22:55

"Finn" <formel1@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mobiltelefoni?
>
> Nu ikke noget eksotisk som NASA har fundet på, men et ganske almindeligt

Ved ikke om det virker med mobiltelefoner - men Storebæltsbroen anbefaler at
hvis man har to BroBizzer liggende i bilen mens man kører igennem anlæget så
lægges den ene i en chips-pose (folieforet) for at undgå dobbeltbetaling.
Så prøv evt. det...

/morten

Fra : *XxX*

Dato : 04-06-05 10:14

"Finn" <formel1@email.dk> wrote in message
> Hvilket metal (eller andet) afskærmer bedst for signaler til/fra
> mobiltelefoni?

Finmasket kobbernet, eller andet magnetisk materiale.

> Nu ikke noget eksotisk som NASA har fundet på, men et ganske almindeligt
> produkt.

Der er et firma der har lavet noget maling, som skulle stoppe ens Trådløse
netværk fra at slippe ud fra huset tror også det vil virke med en mobil.

Fra : Per Thomsen

Dato : 06-06-05 07:38

> Finmasket kobbernet, eller andet magnetisk materiale.

Hvornår er kobber blevet magnetisk? :)

Per

Fra : *XxX*

Dato : 06-06-05 17:54

"Per Thomsen" <PerThomsenNews@hotmail.com> wrote in message

> Hvornår er kobber blevet magnetisk? :)

Det ved jeg ikke, så bare noget andet, som rustfrit stål eller alu. Det
betyder ikke så meget.<IRONI>

Lille fejl, stor undskyld

Fra : Per Thomsen

Dato : 07-06-05 07:24

> Det ved jeg ikke, så bare noget andet, som rustfrit stål eller alu. Det
> betyder ikke så meget.<IRONI>
>
> Lille fejl, stor undskyld

Du behøver skam ikke undskylde. Jeg kunne bare ikke lade være :)

Per