På jagt efter ny mobiltelefon - hvor skal ~
Fra : Jonas Herby

Dato : 01-06-05 17:45

Jeg er på jagt efter en ny mobiltelefon, og har visse krav, den skal
opfylde. Er der nogen, der kender en side, hvor man kan søge på funktioner?
Jeg brugte før i tiden www.hallo.dk, men det lader ikke til, at den er helt
opdateret mere.

Krav:
Tri-band
FM-radio
Bluethooth
Kalenderfunktion (der kan synkroniseres med Outlook)
og måske WiFi (til IP-telefoni)
og MegaPixel kamera.

/Jonas

Fra : A

Dato : 01-06-05 18:05

Hvor meget vil du ofre ?

En Nokia 6230i kunne være en mulighed.

/A

Fra : Jonas Herby

Dato : 01-06-05 18:57

Jeg har faktisk overvejet en 6230i - den har bare ikke WiFi. Men det er
meget muligt, at jeg ender med at vælge den...
Tak til Jeppe for linket til mobilvalg - det var lige det jeg skulle bruge!

/jonas

Fra : Jesper

Dato : 01-06-05 19:49

On Wed, 01 Jun 2005 19:57:11 +0200, Jonas Herby wrote:

> [...]
> meget muligt, at jeg ender med at vælge den...
> Tak til Jeppe for linket til mobilvalg - det var lige det jeg skulle bruge!

Du er lidt for tidligt ude med WiFi Jonas. Der findes nogle få telefoner
som har det - Nokia 9500 f.eks. - men ikke til telefoni. Det er kun til
data. Desuden er WIMAX nettene også stadig på eksperimentalstadiet.

Nyd din 6230i'er, og når du så næste gang skal have en ny mobil, så er
der sikkert telefoner på markedet som tilbyder voice via WiFi...

hilsen

Jesper

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 01-06-05 18:39

www.mobilvalg.dk.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Jonas Herby

Dato : 06-06-05 20:29

Jeg har fundet 3 telefoner på www.mobilvalg.dk, som lever meget tæt op til
mine krav. Det er 2 Sony Ericsson og Nokia 6230i (mobilvalg.dk er nede lige
pt. så jeg kan ikke lige huske, hvilke 2 det var).

Mit nye spørgsmål er nu, om Sony Ericsson har fået forbedret deres menuer?
Jeg har selv en T65, og har prøvet min storebrors T68i - begge er ret
langsomme i menuen (specielt T65), og det har altid drevet mig til vanvid.

/Jonas

Fra : Jonas Herby

Dato : 07-06-05 15:38

Det var K750 og W800

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 01-06-05 19:54

On Wed, 1 Jun 2005 18:44:45 +0200, "Jonas Herby" <jhnielsen@wisc.edu>
wrote:

> [...]
>FM-radio
>Bluethooth
>Kalenderfunktion (der kan synkroniseres med Outlook)

Der er vist ret begrænsede muligheder - hvis nogen overhovedet - for
alm. mobiltelefoner med WiFi.

Skype (og Motoula) og Vonage (US VoIP-leverrandør) hævder begge, at de
formentlig er klar med en WiFI-udstyret mobiltelefon inden årets
udgang. Andre har oplyst om ligende planer, men indtil videre er det
vist kun pda-telefoner a la Qtek S100, der har WiFI

Lars

Fra : Thomas G

Dato : 01-06-05 20:44

> [...]
> FM-radio
> Bluethooth
> Kalenderfunktion (der kan synkroniseres med Outlook)

Nokia 3230 har ovenstående minus WIFI (ligesom 6230i).

Den primære forskel er nok styre systemet ... 6230i modellen har series 40
hvor 3230 har series 60 (symbian). Symbian er sammenligneligt med Windoews
mobile, så det gør den mere flexibel ...
Yderlig har 3230 modellen en større skærm (men ikke bedre opløsning).

Ulember ved 3230 modellen er lav standby tid (100 - 150 timer).

Jeg har selv haft min 3230 i 14 dage nu (kun et lille grundlag at bedømme
på) ... og er ganske godt tilfreds.

mvh Thomas G