PDA med mobil
Fra : MGA

Dato : 29-05-05 11:49

Hej gruppe!

Jeg har købt en SE K700i fordi jeg troede jeg fik Outlook funktionalitet og
nem synkronisering - snydt!

Derfor er jeg på udkig efter en PDA med mobil. Jeg vil selvfølgelig helst
have en Qtek 9090, men den ligger nok uden for min økonomiske formåen.

Jeg har brug for at jeg nemt kan synkronisere med Outlook 2000 og 2003 da
jeg har PC både på arbejdet og hjemme. Jeg er ligeglad med handyness og
kamera og geil - den skal bruges til at tale i og holde styr på mine aftaler

Gode råd og input modtages med taknemmelighed!

Mette

Fra : BJ

Dato : 29-05-05 12:10

"MGA" <mga_ssinjin@yahoo.dk.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Gode råd og input modtages med taknemmelighed!

Her en mulighed:

http://www.qtek.nu/files/PRblad/8020se.pdf

http://www.qtek.nu/files/Produktblad%20Qtek%20S100.pdf

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 29-05-05 12:37

> Gode råd og input modtages med taknemmelighed!

Tag et kig på følgende modeller:

Qtek 8010/8020 (samme telefon, kun designet er forskelligt - 8010 svarer til
SPV C500)

Qtek 2020

Qtek S100

Motorola MPx220

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Jesper

Dato : 29-05-05 13:35

On Sun, 29 May 2005 12:49:11 +0200, MGA wrote:

> [...]
> kamera og geil - den skal bruges til at tale i og holde styr på mine aftaler
>

> Gode råd og input modtages med taknemmelighed!

Ellers er der jo også Treo 650, som er et par tusinde billigere end din
drømme-Qtek og faktisk rigtig god...

Til gengæld har den så heller ikke WLan. Desuden kører
den Palm OS, hvilket kan være en fordel eller ej, alt efter hvilket OS
man foretrækker. Personligt ser jeg det som et plus.

En anden mulighed er en Nokia 9300, som vel egentlig også er en slags
"flad" PDA...

hilsen Jesper

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 30-05-05 00:42

On Sun, 29 May 2005 14:34:44 +0200, Jesper <no@spam.dk> wrote:

>Ellers er der jo også Treo 650, som er et par tusinde billigere end din
>drømme-Qtek og faktisk rigtig god...
>
>http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=129256

.....og vil man spare yderligere et par tusinde kroner er der Palm
Tungsten W:

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 29-05-05 21:13

sø 29 maj 2005 12:49:11p satte MGA sig på en taburet og skrev følgende
på et stykke vådt franskbrød:

> Derfor er jeg på udkig efter en PDA med mobil. Jeg vil selvfølgelig
> helst have en Qtek 9090, men den ligger nok uden for min økonomiske
> formåen.

Gør dig selv den tjeneste at købe en 2020 istedet. Jeg kender til at 9090
har nogle problemer og du kan med garanti få 2020 billigere nu hvor 9090 er
kommet.

Steven.

Ejer selv en 2020

Fra : BJ

Dato : 29-05-05 21:53

"Steven Nybo Andersen" <ingen@mail.tak> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg kender til at 9090
> har nogle problemer

Hvilke problemer..?

Jeg ejer selv en 9090.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 31-05-05 00:34

sø 29 maj 2005 10:52:44p satte BJ sig på en taburet og skrev følgende på et
stykke vådt franskbrød:

> Hvilke problemer..?
> Jeg ejer selv en 9090.

Har hørt flere der har haft problemer med at BT pludselig holder op med at
virke fra den ene dag til den anden. Tastaturet er dårligt (foliekontakter)
og en lidt skarp negl kan nemt tage livet af dem. Låseanordningen som
holder tastaturet på plads er meget dårlig og efter kort tid bliver den løs
så tastaturet ikke holdes ordentligt på plads.

For at det ikke skal være løgn så har den danske importør (Fleggaard mener
jeg de hedder) den ringeste kundeservice man kan forestille sig. Min
kammeraet måtte levere sin telefon tilbage da hans BT blandt andet holdt op
med at virke og Fleggaard ville ikke give ham en ny ROM så han kunne flashe
den igen med en frisk rom (Den er ikke som med Qtek 2020 tilgængelig
direkte på nettet).

9090 var modellen der aldrig skulle have været lavet.

Steven

Fra : MGA

Dato : 30-05-05 05:58

> [...]
> aftaler
>
> Gode råd og input modtages med taknemmelighed!

Mange tak for al jeres input - jeg kigger på de muligheder i har nævnt

Mette

Fra : MGA

Dato : 30-05-05 06:28

> Mange tak for al jeres input - jeg kigger på de muligheder i har nævnt
>
> Mette
Jeg har surfet lidt rundt. Umiddelbart ser forskellen på 9090 og 2020 ikke
særlig stor ud - heller ikke i pris desværre. SE P910i vinder i test flere
steder, men det er samme pris som Qtek.
Motorola'en er nok den billigste, men jeg er ikke så vild med Motorola.

Det bedste bud er derfor nok en Qtek 8020, da den er billigst.

Men er s100 _meget_ bedre end 8020'eren? Og hvordan? Den koster cirka 1000
kroner mere, men hvad får jeg for pengene?
Jeg er så dårlig til at læse specifikationer, så hvis nogen kan oplyse mig,
vil det være rart

På forhånd tak

Mette

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 30-05-05 07:15

> [...]
> kroner mere, men hvad får jeg for pengene?
> Jeg er så dårlig til at læse specifikationer, så hvis nogen kan oplyse

S100 er en PDA med telefonfunktioner, 8020 er en telefon med
PDA-funktioner - så du skal gøre op med dig selv hvad der passer dine behov
bedst.

Fra : S.G

Dato : 30-05-05 09:52

hvad med en motorola a920?
jeg har en stort set ny liggende med 2 baser osv

Fra : MGA

Dato : 30-05-05 11:02

Ok, jeg er endt på en Qtek S100.

Sonofon vil sælge mig en for 4.999,- og med 200,- i abonnement i 6 mdr, 4
timers taletid inkl - derefter 80 øre i min, 20 for sms og 20,- pr mb - jeg
får mit nummer med over, det er vigtigt.

TDC vil sælge mig en for 3299, 50,- i abonnement for evigt, 90 øre min. 25
for sms og 15,- pr. mb. Jeg får mit nummer med, men det kan tage 2 måneder.
Den venlige dame sagde dog at hun hellere ville anbefale mig HP6340, som de
kun skal have 1.999,- for - der må være en catch - hvilken?

Mette

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 30-05-05 14:59

On Mon, 30 May 2005 12:01:46 +0200, "MGA" <jadetkuduli@etstedi.dk>
wrote:

> [...]
>Den venlige dame sagde dog at hun hellere ville anbefale mig HP6340, som de
>kun skal have 1.999,- for - der må være en catch - hvilken?

Qtek S100 kan købes for omkring 3.000 kr. i Tyskland uden abonnement -
men så er der muligvis tysk sprog i den. Det kan dog fuskes om til
engelsk ved at skifte sprogfilerne (vist ikke helt lovligt, men
hvad..)

http://www.mobilejoker.com/

Lars

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 31-05-05 10:43

"MGA" <jadetkuduli@etstedi.dk> wrote in message

> [...]
> de
> kun skal have 1.999,- for - der må være en catch - hvilken?

Nok et voldsomt abbo, jeg valgte selv S100 fra og købte en M500 fra e-ten,
men det er ikke den store forskel der er på de to, E-ten har en del mere ram
men om det er noget du vil mærke er nok tvivlsomt.. den kostede mig
4500incl... og uden abbo.

Du kan evt kigge på www.expansys.dk de sælger (næsten) alle de nævnte
telefoner, dog ikke den jeg valgte den kan findes hos www.talifon.dk der har
en super kundeservice efter de skiftede ejer fornylig (nej jeg har ikke
aktier - faktisk i noget som helst

Hygge