GSM modems - anbefalinger søges
Fra : ///M

Dato : 25-05-05 19:18

Jeg håber ikke jeg er off-topic her. Mit spørgsmål drejer sig mest om
sms-hardware (?)

Jeg skal anskaffe et GSM-modem som jeg via en pc skal kunne sende sms'er
fra. Softwaren bliver formentlig noget jeg selv laver, men der må da gerne
følge noget med som evt. kan bruges i forbindelse med overvågning af servere
og derved sende alarm'er ud ved diverse hændelser.

Jeg har fundet http://www.brodersen.dk/products/modem/gsmmod/gsmmod.htm og
http://www.zonith.com/products/gsmmodem_dk.php

Har I evt. andre anbefalinger?

På forhånd tak,

--
///M

Fra : Foged.net

Dato : 25-05-05 20:00

///M wrote:
> [...]
> følge noget med som evt. kan bruges i forbindelse med overvågning af servere
> og derved sende alarm'er ud ved diverse hændelser.

Siemens og Nokia laver nogle glimrende GSM modems, som jeg selv har
været med til at udvikle software til.

Foged.net

--
Design is an attitude!

http://foged.net
http://netmedia.dk

If you write to me directly, remove [REMOVE] in my e-mail address.

Fra : ///M

Dato : 26-05-05 10:20

Foged.net" <"foged.net[REMOVE] wrote:

> Siemens og Nokia laver nogle glimrende GSM modems, som jeg selv har
> været med til at udvikle software til.

Tak for jeres input

///M

Fra : Claus Nielsen

Dato : 25-05-05 20:18

"///M" <nospam@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> følge noget med som evt. kan bruges i forbindelse med overvågning af
> servere og derved sende alarm'er ud ved diverse hændelser.

Afhængig af hvad du har brug for kan du jo bruge en billig tlf som har modem
indbygget. Evt via datakabel, IrDA eller Bluetooth. Jeg bruger det, dog kun
til hobby brug, men det virker umiddelbart fint og er stabilt

Claus

Fra : Jesper

Dato : 26-05-05 19:06

On Wed, 25 May 2005 20:17:40 +0200, ///M wrote:

> [...]
> følge noget med som evt. kan bruges i forbindelse med overvågning af servere
> og derved sende alarm'er ud ved diverse hændelser.

Hvis det skal være billigt - en brugt Nokia 6310 samt et DLR-3P datakabel. Så henter du softwaren her...

http://www.gnokii.org/

.... og så er du snart kørende for meget få penge, hvis du er lidt fiks
til Linux.

Ellers laver Nokia også udmærkede modems - f.eks. D211 til ca. 1800 kr
som passer i et PC-CARD slot.