GPRS via PC langsom
Fra : M.I

Dato : 25-05-05 13:26

Hej gruppe

Jeg har internetopkobling på min pc via gprs på min Ericsson R600 gennem et
serielt kabel. Det kører via et lille script på pc, og der skal ikke rigtig
sættes noget op på telefonen. Jeg har installeret telefonen på pcen som et
standardmodem19200 bps.
Problemet er at hastigheden er meget langsom. Helt nede på 1.9 KB/sek. Jeg
har skiftet min bærbare ud, og bilder mig ind, det er blevet langsommere
herefter. Burde hastigheden ikke være omkring som et modem i omegnen af 5
KB/sek? Jeg har prøvet at installere telefon som standardmodem 56000 bps,
men så virker skidtet ikke. Derudover har jeg ændret comporthastigheden fra
9600 til 57600 også uden resultat. Har nogen et tip eller lidt vejledning?

Takker

M.I

Fra : Foged.net

Dato : 25-05-05 13:58

M.I wrote:
> [...]
> har skiftet min bærbare ud, og bilder mig ind, det er blevet langsommere

Den hastighed du skriver er 1.9 kiloBYTE/sek, og dit modem er 19.2
kiloBIT. Da en byte er 8 bit, passer det meget godt sammen - da det
svarer til 15-16 kbit/s

Du skal installere den rigtige driver til din GPRS telefon - det er den
der bestemmer hastigheden, hvor mange kanaler der skal bruges samtidigt osv.

Det nytter ikke noget at ændre hastigheden på COM porten, det er
telefonen der bestemmer hastigheden (selvfølgelig skal den ikke være
langsommere end telefonen )

Håber det hjalp lidt.

Figed.net

--
Design is an attitude!

http://foged.net
http://netmedia.dk

If you write to me directly, remove [REMOVE] in my e-mail address.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-05-05 13:53

On Wed, 25 May 2005 14:57:59 +0200, Foged.net wrote:

> Den hastighed du skriver er 1.9 kiloBYTE/sek, og dit modem er 19.2
> kiloBIT. Da en byte er 8 bit, passer det meget godt sammen - da det
> svarer til 15-16 kbit/s

Og man kan opnå meget højere hastigheder over GPRS. Jeg kører det godt
nok via Bluetooth men opnår en hastighed på omkring 115kbps og det er da
noget hurtigere end hvad et standard 56K modem kan klare.

--
mvh Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/

Fra : Zulu

Dato : 26-05-05 14:34

Henrik Stidsen wrote:

> Og man kan opnå meget højere hastigheder over GPRS. Jeg kører det godt
> nok via Bluetooth men opnår en hastighed på omkring 115kbit/s og det er
> da noget hurtigere end hvad et standard 56K modem kan klare.

Nej, du kører kun 115kbps til og fra telefonen, fra telefonen.
Ud på nettet kan du ikke køre så hurtigt med GPRS.

Max up/ down for GPRS er 48 kbit/s/ 48 kbit/s (Class 12).

Læs mere her:
http://www.mobile-phones-uk.org.uk/gprs.htm

Zulu