Blodpenge på bordet
Fra : G B

Dato : 07-06-05 02:03

Af Lars Hedegaard

Enkelte medlemmer af de modnere årgange vil fra deres barndoms
undervisning i Danmarkshistorie huske, at vi i middelalderen opgav
forestillingen om, at drab og andre forbrydelser kunne sones ved, at
drabsmandens slægt betalte bod til den dræbtes slægt. Således bestemmer
Jyske Lov fra 1241, at drab straffes af kongen. Forbrydelser er ikke
længere et anliggende mellem indbyggerne indbyrdes men mellem den enkelte
og staten. Slægten, storfamilien eller klanen har således ingen rolle i
retshåndhævelsen.

Men nu er slægtsskyld og soning gennem blodpenge på vej tilbage i dansk
retsopfattelse efter en episode på Nørrebro i København, hvor en dørmand
nedskød et medlem af en af bydelens mest magtfulde forbryderfamilier, den
berømte Hxxxxx-klan. Siden har dørmanden og hans familie været fredløse,
og politiet har derfor udtalt sin påskønnelse af det initiativ, som imam
Ahmad Abu Laban har taget til at mægle mellem klanerne. Heri indgår også
et forslag om, at dørmandens klan betaler blodpenge til H-klanen, for det
er et godt gammelt muslimsk retsprincip, forklarer den feterede
bønneleder på engelsk. Abu Laban er naturligvis henrykt over chancen for
at indføre islamiske retsprincipper i Danmarks hovedstad.

Når politiet i København således blåstempler retshåndhævelse via mægling
mellem slægter, må Groft sagt gå ud fra, at der er indhentet
ekstraordinær accept hos justitsministeren, da vi ikke kan finde tanken
om slægtsskyld og soning gennem blodpenge nedskrevet i Grundloven.

Anerkendelsen af slægten eller klanen som juridisk person kan ikke undgå
at styrke de politiske kræfter, der har taget til orde for kollektiv
udvisning af forbryderklaner. Det er hidtil blevet afvist med henvisning
til, at vi som civiliseret land ikke anerkender kollektiv skyld, men det
gør vi altså nu. Således skulle der være åbnet mulighed for, at staten
kan leve op til kravet i fortalen til Jyske Lov om 'ikke (at) lade slette
mennesker, der ikke vil forbedre sig, leve i sit land'.

GB

Fra : Bo Warming

Dato : 07-06-05 03:10

"G B" <nonono@nospam.invalid> wrote in message
> [...]
> ekstraordinær accept hos justitsministeren, da vi ikke kan finde tanken
> om slægtsskyld og soning gennem blodpenge nedskrevet i Grundloven.

Politiet flader sig ud og søger at komme voldsmænd imøde med fadergrupper og
nu mægling.
Politiet har lokalkendskab og bør lyttes til.
Fængsler er luksushoteller, der ikke er afskrækkende, så politiet bør lægge
pres på politikerne, om at de skal kunne foreslå kæmpebøder som supplement,
og straks konfiskere voldsmændenes hurtigtkørende biler og lignende, hvis
det er det der kan forebygge kriminalitet.
Dommere skal have flere tangenter at spille på, og være "kaptajn på skuden"
der i samråd med erfarent politi, kan stoppe voldsspiraler lidt mere
føleligt end Lene Espersens "ånden dem i nakken". At få miste fast ejendom,
alt andet inventar fra hjemmet end seng, bord , stol, er måske hvad de har
respekt for.Allerede i opklaringsfasen skal foreløbig konfiskation kunne
ske. Ikke afventning fra to familier studehandler sig frem til.
Centraliseret lighed for loven er et vigtigt ideal (selvom Japan har
fremragende erfaringer med mægling, men de har homogen befolkning og
traditioner, som DK ikke har). .
Man skal ikke kunne købe sig fra et mord, og hvis blodhævn/vendetta
eskalerer mellem slægter, og disse ikke har danske rødder igennem virkelig
mange generationer, så bør udvisning kunne ske, evt af begge slægter.

Jeg ville gerne vide, HVOR direkte Københavns Politi er gået ind for
mægling.

Jeg ville også gerne vide hvor længe og hvor dyrt politiet beskytter en
hævntruet familie. Man skal beskytte vidner, der er i risiko. Men en morders
familie ligger som de har redt.Politiet bør tvinges til detaljeret at gøre
rede for den slags spild af skatteydernes penge, i et regnskab der lægges
åbent på internettet, ligesom de omsider er begyndt at lægge døgnrapport på
nettet.

Fra : NoTrabajo

Dato : 07-06-05 05:50

> [...]
> åbent på internettet, ligesom de omsider er begyndt at lægge døgnrapport på

Ja, det er egentligt utroligt: Truede vidner kan sjældent få politibeskyttelse,
men en morders familie kan. I Danmark har man altid leflet for forbrydere.
--
NoTrabajo

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 07-06-05 06:24

"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Ja, det er egentligt utroligt: Truede vidner kan sjældent få
politibeskyttelse,
> men en morders familie kan. I Danmark har man altid leflet for forbrydere.

akkurat som man lefter for bevidst arbejdssky elementer som dig fx?
I gamle dage var du blevet sendt på tvangsarbejde.
--
ahw

Fra : Tim

Dato : 07-06-05 15:32

"Arne H. Wilstrup" <detfaarduejatvide@invalid.dk> wrote in message

> "NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> politibeskyttelse,
>
> akkurat som man lefter for bevidst arbejdssky elementer som dig fx?
> I gamle dage var du blevet sendt på tvangsarbejde.

Og du var blevet sendt i koncentrationslejr.

Er det de tider du savner?

Tim

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 07-06-05 19:01

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Arne H. Wilstrup" <detfaarduejatvide@invalid.dk> wrote in message

> Og du var blevet sendt i koncentrationslejr.
>
> Er det de tider du savner?

Næ, men det gør du åbenbart - engang hitlerapologet altid hitlerapologet.

--
ahw

Fra : Henri Gath

Dato : 07-06-05 21:09

"Arne H. Wilstrup" <detfaarduejatvide@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> Næ, men det gør du åbenbart - engang hitlerapologet altid hitlerapologet.

Sagde stalinisten........en tilhænger af det uden sammenligning største
massemord i menneskehedens historie......Arne, søg professionel hjælp!

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 08-06-05 05:54

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Arne H. Wilstrup" <detfaarduejatvide@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> Sagde stalinisten........en tilhænger af det uden sammenligning største
> massemord i menneskehedens historie......Arne, søg professionel hjælp!

Du har igen kikket for dybt i snapseflasken - har du hørt om antabus? Og
husk at det varer ikke ved når du blander antipsykotika med spiritus.

---
ahw

Fra : Tim

Dato : 07-06-05 23:17

"Arne H. Wilstrup" <detfaarduejatvide@invalid.dk> wrote in message

> "Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Det _er_ jo åbenbart de tider du savner.

> Næ, men det gør du åbenbart

Næh... link.

Og her løb Arne igen tør. Vi ser __ikke__ noget link fra ham, der giver ham
ret!!!

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 08-06-05 05:58

> Det _er_ jo åbenbart de tider du savner.

Næ, gør du? Men i NoTrabajos tilfælde ville det være stærkt påkrævet.

> Næh... link.

> Og her løb Arne igen tør. Vi ser __ikke__ noget link fra ham, der giver
> ham ret!!!

små slag, bitte knøw - jeg må jo lige se, hvad du skriver.

Men jeg forstår nu din debatteknik (selvom debat vel er lidt for vovet et
ord): du skriver en eller anden påstand og i et og samme indlæg harcellerer
du over at jeg ikke straks reagerer.

Lad mig prøve ifald du ikke skulle kunne forstå det:

> Næh... link.

Bevis at jeg er stalinist - link.

> Og her løb Arne igen tør. Vi ser __ikke__ noget link fra ham, der giver
> ham ret!!!

Bevis at du ikke er en nar
Nå, det kan du ikke - og her løb den infantile Tim igen tør - Vi ser _ikke_
noget fra ham, der modsiger dette budskab.

--
ahw

Fra : Tim

Dato : 08-06-05 06:59

> "Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Næ, gør du? Men i NoTrabajos tilfælde ville det være stærkt påkrævet.

> små slag, bitte knøw - jeg må jo lige se, hvad du skriver.

Så du kunne altså ikke supplere et link, der der støtter din påstand Arne?

[snip udenomsnakken]

Tim

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 08-06-05 15:57

> [snip udenomsnakken]
Du kunne altså ikke supplere med et link, der støtter din påstand, Tim?

--
ahw

Fra : Poul Nielsen

Dato : 07-06-05 12:21

> [...]

politibeskyttelse,
> men en morders familie kan. I Danmark har man altid leflet for forbrydere.

Ja i Danmark har man altid leflet for forbrydere og perverse udskud som alle
børns gode ven Arne Wilstrup

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 07-06-05 19:00

"Poul Nielsen" <ikke@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> politibeskyttelse,
>>

> Ja i Danmark har man altid leflet for forbrydere og perverse udskud som
> alle
> børns gode ven Arne Wilstrup

Eller den voldelige ex-fange Poul Nielsen - fup-analytikeren.

--
ahw

Fra : NoTrabajo

Dato : 07-06-05 05:47

"G B" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> ekstraordinær accept hos justitsministeren, da vi ikke kan finde tanken
> om slægtsskyld og soning gennem blodpenge nedskrevet i Grundloven.

Jeg ser et stort problem, hvis man mener at "retshåndhævelse via mægling mellem
slægter" skal træde i stedet for dansk rettergang, for så er vi ved at indrette
vort retssystem efter muhamedansk ønske. Hvis det derimod handler om at
muhamedanerne parallelt med det danske retssystem privat holder forsoningsmøder
mellem slægterne ser jeg ikke noget ekstra problem i det. Denne måde at supplere
retshåndhævelsen på, skal blot ignoreres af myndighederne.

Halalhippie, sæt dig ned og gnub din fisse. Du må da få udløsning over at
samfundet udvikler sig i den retning som du altid har ønsket.
--
NoTrabajo

Fra : morten sorensen

Dato : 07-06-05 06:41

NoTrabajo wrote:

> [...]
> mellem slægterne ser jeg ikke noget ekstra problem i det. Denne måde at supplere
> retshåndhævelsen på, skal blot ignoreres af myndighederne.

Og det er jo det der er tale om - at det køer parallelt. Blodpenge
bliver der ingen af og alle skal stadig i retten. Forslaget om blodpenge
blev jo øjeblikkeligt forkastet som heltog aldeles uacceptabelt.

--

morten sorensen

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 07-06-05 18:31

NoTrabajo skrev:

> Jeg ser et stort problem, hvis man mener at "retshåndhævelse via mægling
> mellem slægter" skal træde i stedet for dansk rettergang,

Det er der jo tradition for. Det var det samme man gjorde med Hells Angel og
Bandidos, selvom det mere er en slags stammer end slægter.

--
Niels Elgaard Larsen
http://www.agol.dk/elgaard

Fra : morten sorensen

Dato : 07-06-05 06:39

G B wrote:

> [...]
> ekstraordinær accept hos justitsministeren, da vi ikke kan finde tanken
> om slægtsskyld og soning gennem blodpenge nedskrevet i Grundloven.

Hvem siger at politiet blåstempler Abu-Labans mægling som retshåndhævelse?

Der er da netop tale om en total og umisforståelig afstandtagen til hans
forslag om blodpenge.

Politiet sætter nok bare pris på at hans mægling måske kan dæmpe
gemytterne så man ikke får endnu en rockerkrig.

--

morten sorensen