Hallo?
Fra : Jens M Andreasen

Dato : 31-05-05 18:20

Hej Alle (?)

Efter att ha satt min båt i sjön här i Stockholm, titter jag på den
danska "news.group" som handler om segling, och då hitter jag ...

Ingenting? Absolut ingenting?

Jamen ... Men hva' i alverden? ...

Hvad er der sket?

Jag titter misstroget på sjökortet, jominnsann, Bornholm finns kvar ..
Men vart tog Danmark vägen?

Fra : Ole Pagh

Dato : 31-05-05 19:44

Jens M Andreasen wrote:
> [...]
>
> Efter att ha satt min båt i sjön här i Stockholm, titter jag på den
> danska "news.group" som handler om segling, och då hitter jag ...

Er der nogen der ved hvor Stockholm ligger ??...
Er det hovedstaden i Finland eller ...

--
hilsen Ole

Fra : Steffen Skov

Dato : 31-05-05 20:04

"Jens M Andreasen" <ja@linux.nu> skrev i en meddelelse
> Hej Alle (?)
>
> Efter att ha satt min båt i sjön här i Stockholm, titter jag på den
> danska "news.group" som handler om segling, och då hitter jag ...
>
> Ingenting? Absolut ingenting?

Tja - det kan der jo skrives mange indlæg om.

> Jamen ... Men hva' i alverden? ...

Prøv den finske (det er også nærmere Stockholm)

> Hvad er der sket?

Nogle danske og svenske konger kunne ikke enes om ejendomsretten til Skåne,
Halland og Blekinge og de svenske konger havde allieret sig mere fornuftigt
end de danske, så de annekterede området (dog holdt bornholmerne stand).

> Jag titter misstroget på sjökortet, jominnsann, Bornholm finns kvar ..

Syd for Sverige. Tag hurtigfærgen fra Ystad til Rønne og du finder øen.

> Men vart tog Danmark vägen?

Jylland er da stadig selvstændigt.

Håber du får en god tur til sommer og vinden er med dig.

Hilsen
Steffen