Det Levende Søkort 2 og kortrettelser...
Fra : Keld Rosenberg

Dato : 26-05-05 10:17

Hej Ng

Jeg kan se på Dk Sejlunions hjemmeside at man kan opdatere søkortene i DLSK2
via korttjenesten.

Betyder det at de kort der ligger i korttjenesten er totalt up-to-date ?
Således at hvis jeg downloader/opdaterer mine elektroniske kort, så er der
ingen udestående rettelser ?

Mvh Keld
(knap 900 kr er stadig mange penge...)

Fra : Ole Pagh

Dato : 26-05-05 15:54

Keld Rosenberg wrote:
> Hej Ng
>
> Jeg kan se på Dk Sejlunions hjemmeside at man kan opdatere søkortene
> i DLSK2 via korttjenesten.

Så vidt fra DLSK2's hjemmeside:
http://soecd.kms.dk/geoservice2/opdate.htm

er der endnu ikke 2005 opdateringer. Den seneste opdatering er juni 2004.

Der er lidt sørgeligt at man ikke har fået fingeren ud... hos KMS endnu.
(jvf. nyhedsbrev fra DS)
http://www.sejlsport.dk/sw12272.asp

Det er især bøvlet for os der sejler i Roskilde Fjord, hvor der er vist
omkring 30 sømærker der er flyttet / ændret oprettet / nedlagt

Men det er måske fordi det er en gratis opdatering (den sidste gratis !),
det tager tid, eller prioriteres lavt.

> Betyder det at de kort der ligger i korttjenesten er totalt
> up-to-date ? Således at hvis jeg downloader/opdaterer mine
> elektroniske kort, så er der ingen udestående rettelser ?

De vil kun være 'up to date' til den dato/søkortrettelses nr. der er trykt
på kortet.
Senere rettelser skal / bør hentes og manuelt indføres via Søkortrettelser,
som udkommer svjh. månedligt.
(Hmmm... Jeg får det heller aldrig gjort...)

--
hilsen Ole

Fra : Keld Rosenberg

Dato : 26-05-05 16:43

"Ole Pagh" <olepagh[fjern_dette_og sæt_et .efter_ole]@mail.tele.dk> skrev i
en meddelelse news:4295e31f$0$158$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
Søkortrettelser,
> som udkommer svjh. månedligt.
> (Hmmm... Jeg får det heller aldrig gjort...)

Nej, det er jo lige det der med at få tid......

Synes ellers det måtte være oplagt at lave sådan en service..

Hilsen Keld

Fra : Madsen

Dato : 26-05-05 18:26

Ole Pagh wrote:
> De vil kun være 'up to date' til den dato/søkortrettelses nr. der er
> trykt på kortet.
> Senere rettelser skal / bør hentes og manuelt indføres via
> Søkortrettelser, som udkommer svjh. månedligt.

De kommer en gang om ugen.
Så opgaven er stor, og den tid går jo fra den tid der er til at sejle

> (Hmmm... Jeg får det heller aldrig gjort...)
--
Madsen

Fra : Ole Pagh

Dato : 26-05-05 20:42

Madsen wrote:

> De kommer en gang om ugen.
> Så opgaven er stor, og den tid går jo fra den tid der er til at
> sejle

OK, Jeg er heller ikke helt sikker på hvor tit 'Ugeskrift for Læger'
udkommer...

I øvrigt er nok 90 % eller mere af søkortrettelserne uden betydning for os
fritidssejlere.

--
hilsen Ole

Fra : Carsten Holck

Dato : 26-05-05 21:17

Ole Pagh said the following on 26-05-2005 21:42:

> OK, Jeg er heller ikke helt sikker på hvor tit 'Ugeskrift for Læger'
> udkommer...
>
> I øvrigt er nok 90 % eller mere af søkortrettelserne uden betydning for os
> fritidssejlere.

Det er derfor at proceduren er at man skriver rettelsesnummeret i
kortkanten, streger den ud når den er indført, og hvis man vurderer at
den er uinteressant sætter men den i parantes, så ved man hele tiden om
der er noget man skal kigge efter inden man tager på havet

/carsten