Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon RAW-format
Fra : Martin Lundme

Dato : 01-06-01 15:52

På mit Eos D30 vil jeg helst arbejde med RAW-formatet. Jeg arbejder på Mac,
og kan kun hente RAW-filerne gennem import i Photoshop, direkte fra
kameraet. Gennem Canons Imagebrowser kan jeg markere x antal billeder og
åbne dem i Photoshop, bare ikke RAW-filerne.
Er der nogen Canon-brugere som ved hvad jeg skal gøre? Jeg har netop fået en
10 Gb. Digital Wallet, og skal på 2 fotorejser i sommer, og vil helst ikke
komme hjem med 3000 billeder jeg ikke kan bruge.

Jeg håber nogen kan hjælpe mig, det vil blive værdsat.

Martin Lundme

Fra : Brian Østergård

Dato : 01-06-01 22:27

Hej

Jeg har også et Eos D30, men arbejder med zoombrowser under win98.
Når jeg har skudt en stak billeder i RAW-format, så downloader jeg til
zoombrowser, og markerer dem og vælger convert RAW-images i menuen filer. Så
får du alt efter opsætning JPG eller TIFF-billeder ud af dette. Fordelen ved
dette er blandt andet at man kan vælge Convert RAW-images with user defined
parameters, og på denne måde ændre farvebalance indstilling og lignende
efter man har taget billedet.

Jeg ved ikke om du har de samme muligheder med den udgave af programmet der
følger med til mac ?

Hvad koster den der Digital Wallet, og er det noget der dur ?

Og hvis du ikke har opdaget det, så er der kommet en mindre sw. opdatering
til EOS D30 på http://www.canon.co.jp/Imaging/D30/D30_Firm-e.html jeg har
dog ikke opdateret mit kamera endnu, da jeg ikke har haft det problem som
sw. skulle løse.

Hilsen
Brian Ø.

Martin Lundme <g-i@g-i.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:B73D78BE.59A8%g-i@g-i.dk...

Fra : F.Larsen

Dato : 02-06-01 09:12

Hej

Har et Canon S-20 + ZoomBrowser EX Version 2.1
Hvilken version benytter du ?

Der er ret mange fejl i den version jeg har - bla en alvorlig memory leak når man
uploader til cameraet - men også en meget dårlig håndtering af fejl når cameraet
slukker pga timeout. Hvis man kommer til at slette filer udenom programmet - går
det helt i spåner og re-install er ofte den eneste udvej. Jeg har installeret
programmet både i win98 og windows2000 og der er ikke den store forskel.

--
Flemming

Fra : Brian Østergård

Dato : 02-06-01 18:39

Hej

Jeg har version 2.4, og den kører næsten uden problemer. I det mindste lige
så godt som alt andet win-skidt

Men det er rigtigt at man skal lade være med at slette filer bag om
programmet, hvis man gør dette så bliver det noget negativt !

Brian Ø

F.Larsen <N0Spam@usa.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:cd1S6.16291$dS3.829353@news010.worldonline.dk...

Fra : Martin Lundme

Dato : 02-06-01 11:12

> [...]
> efter man har taget billedet.
>
> Jeg ved ikke om du har de samme muligheder med den udgave af programmet der

Det har jeg Min moderate modvilje mod consumersoftware har blindet mig i
udforskningen af programmet. Men man kan jo bare åbne øjnene Og så er den
der, lige først for. Tak.

> Hvad koster den der Digital Wallet, og er det noget der dur ?

Jeg gav 6000,- for min, et tilbud pga. en mindre fejl fra leverandøren. Den
er fin, tømmer 128 mb. CF-Card på et par minutter, og har en 3 timers
batteritid. Og så kan der jo være 3500 3.1 mp-billeder i RAW-format. Hvilket
er en anstændig løsning

> [...]
> dog ikke opdateret mit kamera endnu, da jeg ikke har haft det problem som

Jeg har nu heller ikke oplevet nogen bugs, men det kommer måske

> Hilsen
> Brian Ø.

Mvh. Martin