Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lidt billeder fra Road Race og Ferrari Cha~
Fra : Thomas Pedersen

Dato : 07-06-05 00:17

Hejsa gruppe.

Hvis nogle er interesseret er her nogle billeder fra Ferrari Challenge på
Padborg Park. Sjov event, hvor der var godt med fart

http://home6.inet.tele.dk/sass/Padborg2005/Ferrari-Challenge/Padborg.htm

Thomas Pedersen

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-06-05 00:28

Thomas Pedersen skrev den 07-06-2005 01:16:
> [...]
>
> Hvis nogle er interesseret er her nogle billeder fra Ferrari Challenge på
> Padborg Park. Sjov event, hvor der var godt med fart

Mine favoritter er: 1449 og 1562

http://home6.inet.tele.dk/sass/Padborg2005/Ferrari-Challenge/DSC_1449.htm
En passende billedtekst: Ups!

http://home6.inet.tele.dk/sass/Padborg2005/Ferrari-Challenge/DSC_1562.htm
En passende billedtekst: Thansen.dk no more

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 07-06-05 18:50

"Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> http://home6.inet.tele.dk/sass/Padborg2005/Ferrari-Challenge/DSC_1562.htm
> En passende billedtekst: Thansen.dk no more

Hej Carsten.

Takker for ordene. Det er nogle gode titler du har fundet på til de to
billeder, helt klart bedre end dem de har nu Jeg synes også selv godt om
DSC_1562, selvom den måske nok skulle have været taget lidt mere fra oven,
så man virkelig fik teksten på dækket med, sådan kan man jo altid være
bagklog

MVH
Thomas

Fra : Erik W.

Dato : 07-06-05 06:38

"Thomas Pedersen" skrev i

> http://home6.inet.tele.dk/sass/Padborg2005/Ferrari-Challenge/Padborg.htm

Har du indbygget IS mode 2 Thomas? Det er virkeligt flot panning.
Skarpheden er i top, farverne er lækre. Som racerbilleder mangler de lidt
action, men hvad pokker Ferrariene er da dejlige.

Mvh Erik

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 07-06-05 18:52

"Erik W." <erik.w@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Skarpheden er i top, farverne er lækre. Som racerbilleder mangler de lidt
> action, men hvad pokker Ferrariene er da dejlige.

Hej Erik.

Takker for ordene. Nej, jeg har skam ingen IS at lege med, gid jeg havde,
for så var der blevet flere skarpe billeder end dem jeg har her. 1/50 i
lukker med en 500 er ikke meget Jeg ville også selv gerne have haft lidt
mere action, men de ville sgu ikke levere det, tingene blev på banen
desværre. Lad os få noget DTC i stedet, der er der nærmest garanti for at
der er nogle der bliver skubbet af, hehe.

MVH
Thomas

Fra : Morten Wartou

Dato : 07-06-05 07:08

Thomas Pedersen wrote:
> [...]
>
> Hvis nogle er interesseret er her nogle billeder fra Ferrari
> Challenge på Padborg Park. Sjov event, hvor der var godt med fart

Der er nogle lækre sager imellem. Generelt er de imponerende teknisk, og
hold da op hvor er du god til "panning". :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Jeg kombinerer traditionelt grafisk håndværk og moderne computer teknologi,
det giver kreative resultater, med en høj kvalitet." - Niels Riis Ebbesen

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 07-06-05 18:54

"Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> skrev i en meddelelse

> Der er nogle lækre sager imellem. Generelt er de imponerende teknisk, og
> hold da op hvor er du god til "panning". :)
>

> Med venlig hilsen,
>
> Morten Wartou

Hej Morten.

Takker for ordene. Jeg er ikke specielt god til panning, jeg har bare taget
mange billeder, hehe Der er en stor spildprocent når man skal panne med
en 500mm, det går mere galt end det går godt, men når det endelig lykkedes,
så ser det også OK ud synes jeg.

MVH
Thomas

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 07-06-05 18:02

"Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> wrote:

>Hvis nogle er interesseret er her nogle billeder fra Ferrari Challenge på
>Padborg Park. Sjov event, hvor der var godt med fart

En stak teknisk flotte aktionbilleder med nogle flotte panoreringer.

Men der er en del hvor kompositionen ikke rigtig siger mig noget:

1433, 2471 og 2760: er beskåret for tæt og køretøjet er på vej ud af billedet.

1449: er også beskåret for tæt, men her skal der vist brydes med reglen om at
bevægelsen skal være imod centrum af billedet - så lad os se lidt mere til
venstre og i bunden.

1519: har den rigtige bredde og højde, men motorcyklen er desværre på vej ud af
billedet - her er 1525 et eksempel på hvad jeg mener er aktion og komposition på
en gang.

1649: skøn aktion, men skær det halve af græsset væk og fjern højre side halvt
ind til bagskærmen.

2738: har en masse af de rigtige ting - bevægelse mod midten og venstre mod
højre, og masser af aktion, men græstrekanten i bunden skal skæres væk og så er
det en meget rodet baggrund.

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard, nospam AT privat DOT dk
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 07-06-05 19:00

"Ove Kjeldgaard" <ReadMyEmail@The.Signature> skrev i en meddelelse

> En stak teknisk flotte aktionbilleder med nogle flotte panoreringer.

Takker for ordene.

> Men der er en del hvor kompositionen ikke rigtig siger mig noget:

Er godt klar over at der er problemer med nogle af dem, kan lige give
forklaringer undervejs, ikke at det gør det bedre

> 1433, 2471 og 2760: er beskåret for tæt og køretøjet er på vej ud af
billedet.

1433 er beskåret sådan pga to ting. Den motorcykel som holder parkeret i
gruset er ligeforan i det billede. En anden grund er, at billedet er taget i
hullet mellem to afspærringshegn, hvor objektivet ikke kunne komme igennem

2471, ja, hvad kan jeg sige, det er full-frame.
2760, tanketorsk, jeg ved godt bilen helst skal køre ind i rammen.

> [...]
at
> bevægelsen skal være imod centrum af billedet - så lad os se lidt mere til

Er beskåret sådan for at undgå en kedelig baggrund, som du nævner ved nogle
af de andre billeder

> [...]
ud af
> billedet - her er 1525 et eksempel på hvad jeg mener er aktion og

1519 er beskåret sådan udfra tanken om, at jeg gerne ville beholde skyggen.

> 1649: skøn aktion, men skær det halve af græsset væk og fjern højre side
halvt
> ind til bagskærmen.

Tør jeg ikke rigtig klippe mere i, den er vist presset max her

> [...]
mod
> højre, og masser af aktion, men græstrekanten i bunden skal skæres væk og

Ja, her smutter den nok under, at det bliver en standard-størrelse jeg
plejer at bruge , kunne godt have skåret tættere med succes, du har ret

Takker for den grundige gennemgang, det får en til at se på tingene på en
helt anden måde.

MVH
Thomas

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 08-06-05 16:28

"Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> wrote:

>Takker for den grundige gennemgang, det får en til at se på tingene på en
>helt anden måde.

Jeg er glad for at kan bruge min måske lidt ligefremme kritik til noget
positivt.

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 08-06-05 19:39

> Jeg er glad for at kan bruge min måske lidt ligefremme kritik til noget
> positivt.

Al kritik kan bruges, ofte er det faktisk den ligefremme og måske hårde
kritik der er mest værd, da man der kommer til at tænke over, hvad man rent
faktisk render og laver, hehe.

MVH
Thomas