Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Printer
Fra : TAS

Dato : 06-06-05 23:49

Jeg står for indkøb af printer. Hvad skal jeg vælge ?
A4 printer i rimelig kvalitet, og størrer billeder hos fotohandleren eller
A3 printer i god kvalitet ?

Har kik på Hp's og Canon A4 printer og selvføling Canon i9950 og Epson 2100
i A3+ format.

Hvad kan betale sig ? A4 / A3 / antal farver / sort hvid / papir - hvad er
jeres erfaringer ?

Jeg bruger Canon 20d og har aldrig haft en printer hjemme !!! (brugt
firmaets farve laser !!!)

Thomas

Fra : condrup.net

Dato : 07-06-05 00:14

"TAS" <ts@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeres erfaringer ?
>
> Jeg bruger Canon 20d og har aldrig haft en printer hjemme !!! (brugt

Jeg kan varmt anbefale Canon PIXMA IP8500, hvis du vil have en A4 printer..

Mvh
Ole Condrup
www.condrup.net

Fra : Morten Wartou

Dato : 07-06-05 00:16

TAS wrote:
> [...]
> hvad er jeres erfaringer ?
>
> Jeg bruger Canon 20d og har aldrig haft en printer hjemme !!! (brugt

Den er svær. Jeg overvejer en A3-printer, men kan ikke bestemme mig. Jeg
finder pt HP 8750 og Epson 2400 interessante. Jeg vil ikke købe en Canon -
de skriver da meget pænt (når ikke det er S/H), men lysægtheden er alt for
ringe - rygtet siger at det ikke varer længe før de annoncerer noget med god
lysægthed. Epson 2100 er jo en ældre sag, så med mindre man finder den til
en uhyggeligt god pris, synes jeg ikke den er interessant.

Det kan desuden ikke betale sig at udskrive sine billeder selv - men det er
sjovere, og kvaliteten bliver potentielt fra en del til meget bedre i
forhold til fotohandlerens.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Jeg kombinerer traditionelt grafisk håndværk og moderne computer teknologi,
det giver kreative resultater, med en høj kvalitet." - Niels Riis Ebbesen

Fra : TAS

Dato : 07-06-05 00:38

Har lige kikket på Epson 2400, er klar over Epson's styrke på S/H området.

Kan det passe med en memory buffer på 64 Kb ???

Fra : Morten Wartou

Dato : 07-06-05 07:10

TAS wrote:
> Har lige kikket på Epson 2400, er klar over Epson's styrke på S/H
> området.
> Kan det passe med en memory buffer på 64 Kb ???

Det lyder ikke usandsynligt - mange af dagens printere har kun en meget
lille buffer, det er kun laserprintere som har et større behov, da hele
siden skal ligge i hukommelsen før den kan udskrive den.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Men jeg er ikke stupid, så jeg vil ikke mere ulejlige denne gruppe med
mine billeder og indlæg." -Niels Riis Ebbesen i dk.fritid.foto 17. april

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 07-06-05 00:47

"Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> skrev i en meddelelse
> Epson 2100 er jo en ældre sag, så med mindre man finder den til en
> uhyggeligt god pris, synes jeg ikke den er interessant.

Selv den ikke er helt ny, så laver den altså stadig et super godt print, og
med det rette papir og farver, så kan du nemt lave shv der er helt i top.
På mit job har vi en 2100 til salg, den er pakket ned da der skulle være
plads til en 7600, og den fylder jo lidt mere.

Skal man lave A4 i en udgave der er laminere fra start så den kan tåle vand
og lign, så er Kodak 8500 en mulighed. Ikke den bedste til shv, men god til
farve når den er justeret ind. Også de er pakket ned og til salg, da nye
maskiner skulle ind på pladsen. Det er sjovere at printe selv, men også
dyrere, og man får lyst til at købe ny og størrere og dyrrere printer hele
tiden...*S*

> Det kan desuden ikke betale sig at udskrive sine billeder selv - men det
> er sjovere, og kvaliteten bliver potentielt fra en del til meget bedre i
> forhold til fotohandlerens.

Kvaliteten bliver meget bedre, og det er som du selv siger en hel del
sjovere.
--
Med venlig hilsen Fotograf Thomas Lorentsen
Har komplet mørkekamre udstyr samt digitale proff printere til salg lige nu.

Fra : Ole Larsen

Dato : 07-06-05 05:59

Morten Wartou skrev:

> [...]
> lysægthed. Epson 2100 er jo en ældre sag, så med mindre man finder den til
> en uhyggeligt god pris, synes jeg ikke den er interessant.

HP 8750 kunne jeg ikke få til at skrive s/h (nærmest mørk sepia) og
HP-support kunne/gad heller ikke.
Den rakte til at foreslå hvad jeg allerede havde læst i manualen og prøvet.
Så nu står den på Epson

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (11.maj.2005) design og nye billeder på:

Fra : Morten Wartou

Dato : 07-06-05 07:04

Ole Larsen wrote:

> HP 8750 kunne jeg ikke få til at skrive s/h (nærmest mørk sepia) og
> HP-support kunne/gad heller ikke.
> Den rakte til at foreslå hvad jeg allerede havde læst i manualen og
> prøvet. Så nu står den på Epson

Trist. At dømme ud fra anmeldelserne må det have været en defekt maskine du
har haft. Du prøvede ikke en anden?

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Photo Gallery DK - har stor fordel af dot.com krisen. Hvis ideen var
lanceret før krisen, så ville der straks ha' været nogle meget store

Fra : Ole Larsen

Dato : 07-06-05 15:08

Morten Wartou skrev:

> Trist. At dømme ud fra anmeldelserne må det have været en defekt maskine du
> har haft. Du prøvede ikke en anden?

Med den "service" HP leverede havde jeg ikke lyst til at betale endnu en
gang returfragt
på knapt 200 kr (forsigtig).

Fra : Morten Wartou

Dato : 07-06-05 15:55

Ole Larsen wrote:

> Med den "service" HP leverede havde jeg ikke lyst til at betale endnu
> en gang returfragt
> på knapt 200 kr (forsigtig).

Det skulle du da heller ikke, hvis produktet var defekt. Du prøvede også
printeren på en anden computer?

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Det korte af det lange er, at jeg aldrig mere vil spilde tid på anmelde
net-kriminalitet og børneporno på nettet" - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ole Larsen

Dato : 07-06-05 18:17

Morten Wartou skrev:

> Det skulle du da heller ikke, hvis produktet var defekt. Du prøvede også
> printeren på en anden computer?

Hvis den er defekt, skal jeg jo bevise det.........
Nej, fra HPs eget prgrm og fra PS. Hvad skulle en anden PC tjene i den forb?
Når HP ikke gider gå seriøst ind i det, må der være en grund ?

Fra : Morten Wartou

Dato : 07-06-05 18:48

Ole Larsen wrote:

> Hvis den er defekt, skal jeg jo bevise det.........

Hvis S/H langt fra er S/H, er det jo ikke så svært at bevise.

> Nej, fra HPs eget prgrm og fra PS. Hvad skulle en anden PC tjene i
> den forb? Når HP ikke gider gå seriøst ind i det, må der være en
> grund ?

Hvis din maskine er underlig (det er før set med computere), kunne det jo
være forklaringen. Når anmelderne er enige om at printeren er suveræn til
S/H, må der da være en grund til det?

Men bevares, trist at HP ikke har taget det seriøst.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Tja... under normale omstændighedder ser jeg ikke Mortens sludder,
han er bare et opblæst narhoved som har købt et DSLR-kamera, og så