Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
S: foto taget med 350D og standard objekti~
Fra : Kenneth

Dato : 06-06-05 13:35

Jeg er vældigt lun på at købe en 350D med EF-S18-55 sæt objektivet.
Vil I vise nogle billder taget med disse to sammen så jeg kan overbevise mig
selv om at det er et godt køb

Takker på forhånd
Kenneth

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 06-06-05 13:42

Kenneth wrote:
> Jeg er vældigt lun på at købe en 350D med EF-S18-55 sæt objektivet.
> Vil I vise nogle billder taget med disse to sammen så jeg kan overbevise mig
> [...]

Du kan starte med www.dpreview.com og www.steves-digicams.com

Prøv også at se på Nikon D70 m. 18-70 kit på samme sider. Prisen er
mindre på Nikon D70 m. kit nu end på 350D. Efter min mening er D70 et
ovelegen køb i forhold til Canon 350D.

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Kim

Dato : 06-06-05 14:01

"Thomas Schreiber" <REMOVEnews@schreiber.se> skrev i en meddelelse
Efter min mening er D70 et
> ovelegen køb i forhold til Canon 350D.

Man skal bare have en sækkevogn med til at bære det
Nej, spøg til side.....
Jeg købte 350D'eren, for jeg syntes D70 var stor og tung
i forhold til 350D.
Er foreløbig glad for 350D, men er ikke i tvivl om, at D70
er et godt køb osse. Prøv dem selv. Køb ikke før du har haft
dem begge i hånden, helst ved siden af hinanden, så du kan
sammenligne størrelse og vægt, hvis det har nogen betydning
for dig.

Mvh, Kim
(Som iøvrigt har optikken som medfølger til salg, da jeg gerne
vil ha' et optik med større zoomområde)

Fra : ___P.Sir___

Dato : 06-06-05 15:43

Kim wrote:

> [...]
> dem begge i hånden, helst ved siden af hinanden, så du kan
> sammenligne størrelse og vægt, hvis det har nogen betydning

Hvad med reakionstid på de to? Dvs. dels fra man trykker på udløseren,
til billedet tages, fokuseringstid, indlæsningstid og lign. - hvordan
sammenligner de to?

--
m.v.h. Preben

Fra : Kim

Dato : 06-06-05 15:58

"___P.Sir___" <remove_pbs@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad med reakionstid på de to? Dvs. dels fra man trykker på udløseren,
> til billedet tages, fokuseringstid, indlæsningstid og lign. - hvordan
> sammenligner de to?

1: Prøver selv.
2: Kigger på sammenlignende tests.
F. eks. her:
http://www.dcresource.com/reviews/canon/digital_rebel_xt-review/index.shtml

Mvh, Kim

Fra : Kenneth

Dato : 06-06-05 16:14

Jeg har haft dem begge i hånden her i eftermiddag. Da jeg i forvejen er den
meget glade ejer af en canon pro 1 som jo er lidt mindre end 350D synes jeg
at D70 er lige lovlig stor og tung. Jeg er meget glad for den lille
størrelse og vægt er også vigtigt for mig. Min hånd er måske ikke helt lille
men jeg synes man har et godt greb om 350D (med lillefingeren under huset
til at støtte).

Jeg synes måske at søgeren er ret lille - men det er jo nok noget man vænner
sig til ???

Det jeg meget gerne ville var at se nogle billeder I har taget med 350D og
standard glasset for at få en ide om hvad jeg måske selv endag ville kunne
opnå - i al beskedenhed naturligvis.
Så fly mig nogle links - please

Foto på http://www.dpreview.com/reviews/canoneos350d/page29.asp er rigtigt
flotte men hvilket objekiv er der benyttet ?

*/Kenneth

Fra : Carsten Kolind

Dato : 06-06-05 16:08

Hej Kenneth

Prøv evt. at holde et Pentax DSLR i hånden. Men det er farligt . . .
kvaliteten sælger sig selv.

Carsten

Fra : Jorn Ostergaard

Dato : 06-06-05 18:52

"Carsten Kolind" <camok@tdcadsl.dk> wrote in message
> Hej Kenneth
>
> Prøv evt. at holde et Pentax DSLR i hånden. Men det er farligt . . .
> kvaliteten sælger sig selv.
>
> Carsten

Ja det er sandt. Har selv et Pentax *ist DS bl.a fordi jeg i forvejen har en
del Pentax udstyr.

Mvh Jørn

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 06-06-05 16:46

In article <42a442df$0$284$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Kenneth wrote:
> Jeg er vældigt lun på at købe en 350D med EF-S18-55 sæt objektivet.
> Vil I vise nogle billder taget med disse to sammen så jeg kan overbevise mig
> selv om at det er et godt køb

www.pbase.com - Her er mange brugeralbums, og du kan søge på kamera og
objektiv.

Fra : Kenneth

Dato : 07-06-05 13:21

okay, ingen der bryder sig om at vise lidt billeder frem ...
Men tak for jeres kommentarer og henvisninger

/Kenneth

Fra : Hans Joergensen

Dato : 07-06-05 13:22

Kenneth wrote:
> okay, ingen der bryder sig om at vise lidt billeder frem ...
> Men tak for jeres kommentarer og henvisninger

Jeg har nogle taget med 300D og kitoptik hvis det kan have interesse
?

// Hans
--
Gumminumser == Champignons

Fra : Kenneth

Dato : 07-06-05 16:12

Lyder fint - har du et link jeg kan følge ?

/Kenneth

Fra : Hans Joergensen

Dato : 07-06-05 23:18
Fra : Kenneth

Dato : 08-06-05 05:34

Hej Hans - tak for "kikket" - jeg kan se at man imho godt kan tage billeder
i rigtig fornuftig kvalitet med kit objektivet

/Kenneth

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 07-06-05 16:10

In article <42a5911e$0$222$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Kenneth wrote:
> okay, ingen der bryder sig om at vise lidt billeder frem ...
> Men tak for jeres kommentarer og henvisninger

Jeg havde et 300D, og har nu et 20D. fik ikke taget mange billeder med kit
objektivet på nogen af dem. Så jeg har ikke meget at vise.

Og slet ingen på 350D.

Fra : Ukendt

Dato : 07-06-05 19:23

> [...]
> Jeg er vældigt lun på at købe en 350D med EF-S18-55 sæt objektivet.
> Vil I vise nogle billder taget med disse to sammen så jeg kan overbevise

Jeg har ikke et 350D, men jeg har da et 300D. Jeg har prøvet at tage "samme"
billede med en EF-S 18-55 og med en EF 24-70 L Der er absolut forskel ;- )
Men det kan vel også kun forventes. Der er ikke noget videnskabeligt over
det. Ikke noget stativ osv. Bare håndholdt og skudt fra hoften. Fra det
virkelige liv...

http://claus.1go.dk/pics/minitest.htm

Mvh. Claus Petersen

Fra : Jakob

Dato : 07-06-05 22:06

In article <42a5e5f5$0$18649$14726298@news.sunsite.dk>, "Claus
Petersen" <clapet AT bolignet-aarhus.dk> says...

> Jeg har ikke et 350D, men jeg har da et 300D. Jeg har prøvet at tage "samme"
> billede med en EF-S 18-55 og med en EF 24-70 L Der er absolut forskel ;- )

Ok kan da godt se at detaljer står bedre på L objetivt, men
prisforskellen taget i betragtning så burde der sgu være større forskel
men ok der er nok også ting man ikke lægger mærke til her :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Kenneth

Dato : 08-06-05 05:36

Tak for "kikket" Claus - jeg ser resultatet af din test som at kit
objektivet er rigtigt udemærket til prisen

/Kenneth

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-05 06:25

"Kenneth" <kisbye-taichichuan@mail.dk[FJERN CHUAN]> skrev i en meddelelse
> Tak for "kikket" Claus - jeg ser resultatet af din test som at kit
> objektivet er rigtigt udemærket til prisen

Ja, det er under ingen omstændigheder så ringe, som alle Nikon-folkene
prøver at gøre det. Jeg har meget glæde af mit. Og en gang USM og lidt på
levels, så står det altså rimeligt. Ikke dybt professionelt, men rimeligt.

Mvh. Claus Petersen

Fra : Kenneth

Dato : 08-06-05 06:37

Claus, tager du dine billeder i RAW ?
I givet fald hvad bruger du til at konvertere før billedbehandlingen. Jeg
har forstået det sådan at både photoshop cs og elements 3 ikke kan behandle
denne type raw ?

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-05 06:43

> [...]
> I givet fald hvad bruger du til at konvertere før billedbehandlingen. Jeg
> har forstået det sådan at både photoshop cs og elements 3 ikke kan

Jeg fotograferer sådan i lidt af hvert. De billeder i eksemplet er i jpg,
men når jeg tager i raw, så bruger jeg ps cs - og uden problemer
overhovedet. hvis du skulle støde på problemer, så kan du hente nyt software
gratis hos Adobe på deres hjemmeside. Men nu har jeg jo kun et 300D. Du
spurgte jo efter et 350D.

PS. Husk at bundcitere - dvs. skriv dit svar i bunden af meddelelsen. Ellers
får du en ordentlig bunke uforskammede svar fra dem, der ikke har en
scroll-mus

Fra : Kenneth

Dato : 08-06-05 07:13

> [...]
> Ellers
> får du en ordentlig bunke uforskammede svar fra dem, der ikke har en

Du har ret, der var lige en detailje med 300 vs. 350 jeg havde overset, de
har vist to forskellige filformater ved Raw, så 300 formatet kan læses, men
350 formatet kan ikke.

Fortsat god dag
Kenneth

Fra : B Jensen

Dato : 08-06-05 11:51

Wed, 08 Jun 2005 08:12:53 +0200, Kenneth CHUAN]>
<<kisbye-taichichuan@mail.dk[FJERN> skrev:

> [...]
> de
> har vist to forskellige filformater ved Raw, så 300 formatet kan læses,

Hej Kenneth
Tror da godt at Raw Cr2 kan conventeres, mener da jeg har læst dette inde
på fotokritik.dk et eller andet sted.
Ellers prøv Raw Shooter essentials 2005 fra Google, fantastisk god til
prisen,
nemlig gratis, bruger denne til min 350D RAW filer med meget godt resultat.
Nogle påstår det er den bedste for øjeblikket, ved ikke noget om det, men
har
læst det.
Bruger selv EF-S 17-85 mm IS, er yderst tilfreds med dette objektiv, lidt
dyrt
men synes den er prisen værd.
MVH Bent J

--
Sendt med Operas banebrydende nyhedsgruppe-
og e-postklient: http://www.opera.com/m2/

Fra : Morten Storm

Dato : 08-06-05 21:16

"B Jensen" <bvjensen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news.sr1segg05zrzdy@jensen...

> [...]
> MVH Bent J
>
> --
> Sendt med Operas banebrydende nyhedsgruppe-

Du kan på Adobes hjemmeside gratis downloade nyeste Camera Raw plug-in (ver.
3.1), som giver understøttelse for 350D's RAW-billeder i Photoshop og
Photoshop Elements.

Venlig hilsen
Morten Storm

Fra : Kenneth

Dato : 09-06-05 09:14

> Du kan på Adobes hjemmeside gratis downloade nyeste Camera Raw plug-in
> (ver. 3.1), som giver understøttelse for 350D's RAW-billeder i Photoshop
> [...]
Hej Morten, du har ganske ret - tak for tippet
Det spiller helt perfekt i photoshop elements 3

/Kenneth

Fra : Kenneth

Dato : 09-06-05 09:17

> [...]
> læst det.
> Bruger selv EF-S 17-85 mm IS, er yderst tilfreds med dette objektiv, lidt

Hej Bent, jeg fik lige et tip om at der lå en ny raw converter på adobes
hjemmeside som spiller med min elements 3.
Den er hentet og det virker fint. Den kan også benyttes i photoshop cs og
cs2 8så vidt jeg kunne se)

Jeg vil nu også på et tidspunkt finde Raw Shooter som du foreslår, man ved
jo aldrig hvilket værktøj man synes bedst om ...

/Kenneth