Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon fotoforhandler i KBH med stort udval~
Fra : PHP

Dato : 06-06-05 08:58

Jeg har lige her til morgen besøgt en fotoforhandler i KBH. Han havde
ganske vist en Canon EOS 20D og jeg fik den af se, men der var ingen
strøm på den!? Jeg spurgte om ikke jeg kunne få strøm på den, men det
gjorde de ikke. Hmm... hvad er det lige ideen skal være i det!?

Er der en god fotoforhandler i KBH, hvor man kan få lov at prøve både
kamera og objektiv?

Umiddelbart synes jeg 20D'eren var ufattelig stor, men måske er det
fordi jeg har været vant til min lille IXUS 400? Vænner man sig til
størrelsen?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 06-06-05 09:08

PHP wrote:
> [...]
> gjorde de ikke. Hmm... hvad er det lige ideen skal være i det!?
> Er der en god fotoforhandler i KBH, hvor man kan få lov at prøve både

Platan Foto ? de har også et nogenlunde udvalg af optik, selv om det
meste er meget consumer-agtigt.

> Umiddelbart synes jeg 20D'eren var ufattelig stor, men måske er det
> fordi jeg har været vant til min lille IXUS 400? Vænner man sig til
> størrelsen?

Ja.

// Hans
--
Gumminumser == Champignons

Fra : snake

Dato : 06-06-05 10:04

Photografica og de har strøm på

Mvh.Pierre

Fra : Morten Wartou

Dato : 06-06-05 11:13

PHP wrote:
> [...]
> strøm på den!? Jeg spurgte om ikke jeg kunne få strøm på den, men det
> gjorde de ikke. Hmm... hvad er det lige ideen skal være i det!?
Jamen, sådan er størstedelen af de danske fotoforhandlere. De har som regel
ikke andet end ubrugeligt skidt på lager, de gider ikke yde den mindste
service, ikke engang at fremvise deres produkter. Desuden sælger de mange
produkter til mere end dobbelt pris i forhold til Tyskland - selv et CF-kort
kan sagtens koste tre gange mere end hos en edbforhandler i DK. Når du har
forladt butikken, sætter de sig ned og græder over at danskerne kan finde på
at købe deres fotoudstyr fra Tyskland over nettet. Man tager sig til
hovedet.

Naturligvis er ikke alle lige slemme, men generelt ser det uhyre skidt ud
for branchen. Prøv Foto/C eller Photografica - de er knap så slemme som
Bingo og deslige.

> Er der en god fotoforhandler i KBH, hvor man kan få lov at prøve både
> kamera og objektiv?
Jeg er ret sikker på Photografica gerne vil lade dig prøve en ting til over
10.000 før du køber den.

> Umiddelbart synes jeg 20D'eren var ufattelig stor, men måske er det
> fordi jeg har været vant til min lille IXUS 400? Vænner man sig
> til størrelsen?
SLR-kameraer fylder. Bliver du bidt af det, bliver det dog meget værre - så
skal du have diverse store objektiver og skidt og skrammel, og pludselig
fiser du rundt med 8 kg fotoudstyr i rygsækken. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Det korte af det lange er, at jeg aldrig mere vil spilde tid på anmelde
net-kriminalitet og børneporno på nettet" - Niels Riis Ebbesen

Fra : Svend Erik Nathan

Dato : 06-06-05 17:09

Morten Wartou <detteskalfjernesnews@wartou.dk> skrev:
>Jamen, sådan er størstedelen af de
>danske fotoforhandlere. De har som regel
> [...]

Et lille forsvar for Bingo Foto: har just erhvervet et Nikon D70
kit til 6995,- . Det er ok i forhold til Tyskland.

mvh SN

Fra : Jakob

Dato : 06-06-05 11:37

In article <42a40209$0$78288$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
sdfsdf@REM.hotmail.com says...

> strøm på den!? Jeg spurgte om ikke jeg kunne få strøm på den, men det
> gjorde de ikke. Hmm... hvad er det lige ideen skal være i det!?

Jamen det er jo fantastisk, hvorfor faen skulle man så købe i en fysisk
forretning. Så har man da vist ikke set skriften på væggen.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 06-06-05 14:23

> Er der en god fotoforhandler i KBH, hvor man kan få lov at prøve både
> kamera og objektiv?

Et eller andet sted har jeg altså fuld forståelse for de fotohandlere, der
ikke gider have alle dem rendende, der først lige skal "føle" og se med
fingrene inden de farer hjem og bestiller over nettet (formentlig i
Tyskland).
Så er der nogle enkelte forhandlere der har fattet, at hvis de vil have
deres bid af kagen, må de stå på ræset, og parallel-importere og den slags
narrestreger, for fortsat at have mulighed for at kunne lange kameraer over
disken med fortjeneste, og yde personlig betjening dertil.
Når det kommer til stykket, kan vi kun takke os selv for den manglende
butiks-kundeservice!
Mvh Niels Hejnfelt

"If you can't beat them, join them"!
"If you can't join them, beat them"!

Fra : PHP

Dato : 06-06-05 14:42

> [...]
> disken med fortjeneste, og yde personlig betjening dertil.
> Når det kommer til stykket, kan vi kun takke os selv for den manglende

Jeg giver dig slet ikke ret. Det eneste som den butik fik ud af mit
besøg, var en noget fornærmet kunde, som helt sikkert ikke gider handle
der men tværtom prøve at fortælle alle, at "det er også bare en dårlig
forretning".

Jeg vil til en hver tid gerne give mere for varene i en fotoforretning
fremfor hvad jeg kan finde det til på internettet, men jeg vil ikke føle
mig snydt. Hvis en vare koster 10.000 på nettet og jeg skal give 13-
eller 14.000 for den i DK, så vil jeg stærkt overveje om jeg nu får
service nok med oven i hatten til, at jeg synes det kan betale sig. Jeg
er tilhænger af at handle lokalt, men ikke hvis jeg mener de har nogle
ublu priser. Hvis selvsamme vare kostede 11-12.000 i forretningen, så
ville jeg ikke betænke mig et øjeblik med at købe den i DK!

Jeg kan godt følge dig i, at de må være irriteret af, at folk komme
rendende og så køber på nettet, men det er den forkerte holdning af
butikken og istedet for at være afvisende overfor mig, skal de gøre det
stik modsatte. De skal gøre alt hvad de kan for at servicere mig og
hjælpe mig med mine mange spørgsmål og bekymringer ved så dyrt et kamera
således, at det er åbentlyst for mig, at det eneste rigtige sted at købe
kameraet er hos dem fordi der kan jeg føle mig tryg og godt behandlet!

Mit personlige bud er dog, at der om 5-10 år ikke er noget der hedder
fotoforretninger, hvis ikke de kan omstille sig bedre end de (ikke) gør
nu. Som du selv er inde på, så kan folk købe det langt billigere på
nettet, så de må jo konkurrere på andet end prisen, hvis de vil overleve.

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 06-06-05 15:01

snip>
> [...]
> Hvis selvsamme vare kostede 11-12.000 i forretningen, så ville jeg ikke
> betænke mig et øjeblik med at købe den i DK!
snip

....og det er jo netop det det hele handler, ikk!?Vi vil slippe for 25% dansk
moms, og det høje lønniveau hos en dansk ekspedient!

snip
> [...]
> at det er åbentlyst for mig, at det eneste rigtige sted at købe kameraet
> er hos dem fordi der kan jeg føle mig tryg og godt behandlet!

....og det er jo netop det de nu har gjort forgæves i en årerække, og er ved
at være trætte af...

snip
> [...]
> nu. Som du selv er inde på, så kan folk købe det langt billigere på
> nettet, så de må jo konkurrere på andet end prisen, hvis de vil overleve.

Enig.Det er forstadiet til denne tilstand vi ser nu !
Mvh Niels

Fra : Carsten Riis

Dato : 06-06-05 15:47

Niels Hejnfelt skrev den 06-06-2005 16:00:

> ...og det er jo netop det det hele handler, ikk!?Vi vil slippe for 25% dansk
> moms,

Tja, er internetforretningen i fx Tyskland stor nok, så skal den også
lægge 25% moms oven på prisen.
og sjovt nok, så skal de tyske medarbejdere også have løn.

> og det høje lønniveau hos en dansk ekspedient!

Det det er da også irriterende, at medarbejdere skal have løn.
Og endda en løn som de kan betale deres husleje med og så ungerne
derhjemme kan få noget mad.
De burde sgu betale for at komme på arbejde sku' de ja.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 06-06-05 16:23

In article <42a452b7$0$78279$157c6196@dreader1.cybercity.dk>, PHP wrote:

> Jeg vil til en hver tid gerne give mere for varene i en fotoforretning
> fremfor hvad jeg kan finde det til på internettet, men jeg vil ikke føle
> mig snydt.

Enig. Det har jeg ofte gjort.

> [...]
> ublu priser. Hvis selvsamme vare kostede 11-12.000 i forretningen, så
> ville jeg ikke betænke mig et øjeblik med at købe den i DK!

Enig 10-15% mere vil jeg som regel godt betale.

> [...]

> nu. Som du selv er inde på, så kan folk købe det langt billigere på
> nettet, så de må jo konkurrere på andet end prisen, hvis de vil overleve.

fotoforretningerne vil være en Canon og en Nikon concept store i København
og Århus. Her kan man så købe til listepris, og ellers købe online til
rabatpris.