Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sportsbilleder
Fra : Familien Hansen

Dato : 05-06-05 20:09

Jeg står overfor at investere i et digitalt kamera, som skal bruges til lidt
af hvert, men væsentligst: sportsbilleder, primært udendørs.
Jeg har kigget en del på de mange sider om emnet på nettet, men ville gerne
høre om nogen herinde har erfaring med digitale (spejlrefleks) kameraer til
at tage disse hurtige motiver.

Michael Hansen

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 05-06-05 21:16

"Familien Hansen" <hansen@oskars.dk> wrote in message
> [...]
> gerne høre om nogen herinde har erfaring med digitale (spejlrefleks)
> kameraer til at tage disse hurtige motiver.

Hvad er budgettet?

Hvor tæt er du på begivenhederne, når du fotograferer sport?

hilsen Jesper

Fra : Familien Hansen

Dato : 06-06-05 07:21

> Hvad er budgettet?
>
> Hvor tæt er du på begivenhederne, når du fotograferer sport?

Inden for 20-30 meter.
Budgettet er ikke helt fastlagt, men det skal da helst ligge under
9-10.000
kr.
Men når man skal bruge kameraet til "hurtige" billeder og gerne skulle
kunne
tage billeder i serier, altså mange skud på kort tid, hvad er det så man
skal kigge på. Altså hvad skulle kameraet egentlig kunne - om jeg så må
sige

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 06-06-05 14:22

> [...]
> tage billeder i serier, altså mange skud på kort tid, hvad er det så man
> skal kigge på. Altså hvad skulle kameraet egentlig kunne - om jeg så må

Hej igen.

Du skal nok overveje et SLR kamera som Canon EOS 300D/350D eller Nikon
D70/D70s/D50.

Men kun hvis du mener, at du kan lære at udnytte disse lidt dyrere
kamera'er.

"Almindelige" digitalkameraer lider normalt af lidt forsinkelse i lukkeren.
Altså det man ser i den elektroniske søger, er det som skete for en tiendel
sekund siden. Og når man så trykker på udløseren, går der op til et halvt
sekund, før billedet er i kassen.
Hvis disse reaktionstider er vigtige for dig, skal du nok kigge på
ovennævnte.

Kig på denne hjemmeside. Der er mange gode anbefalinger om kameravalg og
rigtig gode nybegynderguider om fototeknik.
http://www.akam.dk/artikkel/15028

Hvis du først har pejlet dig lidt ind på et par muligheder, så spørg her i
gruppen igen om konkrete anbefalinger.

hilsen Jesper

Fra : Lars Troels

Dato : 06-06-05 16:44

> [...]
> til et halvt sekund, før billedet er i kassen.
> Hvis disse reaktionstider er vigtige for dig, skal du nok kigge på

Jeg er enig. Hvis du vil lave seriøse sportsoptagelser, klarer du dig ikke
uden et digitalt spejlrefleks kamera. Du har brug for lynhurtig reaktion,
autofokus og buffer.

Hilsen

Lars T.
www.larstroels.dk