Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotobutik i Århus og omegn med objektiver ~
Fra : Ukendt

Dato : 05-06-05 18:37

Jeg går og overvejer at investere i et Sigma 50-500mm (Bigma) objektiv. Jeg
bor i Århus og har været forbi et par fotohandlere. Som forventet havde
ingen af dem Bigma'en på lager, men de kunne bestille den hjem, hvis jeg
ville købe den. Men så går ideen med en fysisk fotohandler ligesom lidt af
fløjten. Hvis jeg alligevel ikke kan se objektive inden jeg køber det, kan
jeg jo ligeså godt bestille det over internettet.

Men findes der ikke en velassorteret fotobutik i Århus - med et passende
objektivudvalg på lager? Og findes der mon en butik, som ligger inde med
Bigma'en? Japan Photo og lignende har jo kun et yderst begrænset
objektivudvalg på lager.

Esben

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 05-06-05 19:04

On Sun, 5 Jun 2005 19:36:41 +0200, Esben Kolind Laustrup wrote:

> [...]
> objektivudvalg på lager? Og findes der mon en butik, som ligger inde med
> Bigma'en? Japan Photo og lignende har jo kun et yderst begrænset

Der er flere her i gruppen der har en Bigma. Er det ikke Erik W fra Århus
der har et eller er det Poul H. Kan ikke huske det, men det de har er til
Canon. Jeg bor selv i Hobro og har et til Canon du kan få lov til at
prøve.

Men køb det i Tyskland det er til ca. ½ pris. ca. 1000 Euro og dk pris er
ca. 13.000 kr. hvis jeg husker rigtigt.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-05 20:13

"Esben Kolind Laustrup" <mail_snabela_ezben.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> objektivudvalg på lager? Og findes der mon en butik, som ligger inde med
> Bigma'en? Japan Photo og lignende har jo kun et yderst begrænset

Havde selv samme problem da jeg blev hooked på Bigma'en, jeg ringede/kørte
Sønderjylland tynd for at finde en forhandler som havde en på lager, det var
mere eller mindre umuligt.
Dog kunne der sagtens skaffes en - hvis man da ville købe en, og det til en
pris mellem 11500 og 12900.- alt efter forhandler.
Jeg besluttede derfor at bestille Bigma'en ved www.technikdirekt.de og efter
4 dage kom vidunderet.
Har ikke fortrudt det en eneste dag, er yderst tilfreds med den, og det blev
ikke dårligere af at prisen kun var 999 euro (har lige tjekket priden i dag
og den er 1199 euro) dog stadig er mærkbar prisforskel ved at købe den over
nettet.
Skulle du komme forbi nede i Sønderjylland (Nordborg på Als) er du velkommen
til at se/afprøve den. Min passer til Nikon D70.
/Carsten

Fra : Gert Medom

Dato : 06-06-05 04:44

"alsingeren.dk" <spammigej[at]webspeed[dot]dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Skulle du komme forbi nede i Sønderjylland (Nordborg på Als) er du
> velkommen til at se/afprøve den. Min passer til Nikon D70.
Jeg tror at problemet er lidt det samme som med den lokale købmand. På den
ene side vil man gerne have en lokal købmand, på den anden side vil man
gerne have mælken til den rigtige pris....

Jeg er enig med jer i, at det er en dårlig ting, og jeg ved som tidligere
boghandler, at en vigtig forudsætning for at kunne sælge er, at man har
varen stående så kunden kan se den.

På den anden side binder forretningen mange penge i at have det stående, og
det kan give likviditets vanskeligheder, hvis salget ikke er derefter og de
får penge i kassen. Derfor tror jeg desværre at vi får det, som vi
fortjener.

/Gert

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 06-06-05 16:08

"alsingeren.dk" <spammigej[at]webspeed[dot]dk> skrev i en meddelelse

[KLIP]
> [...]
> i dag og den er 1199 euro) dog stadig er mærkbar prisforskel ved at købe
+++++++++++++++++++

Hej Carsten.

Den koster stadig 999 ? det er en anden med DG i navnet der koster 1199 ?.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Ved svar på E-mail fjern "NOMORESPAM"

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-05 18:50

"Jørgen Nielsen" <longhorn_1969@hotmailNOMORESPAM.com> skrev i en meddelelse

> Hej Carsten.
>
> Den koster stadig 999 ? det er en anden med DG i navnet der koster 1199 ?.

> [...]
Ok, jeg tager det i mig igen, det gør det jo kun bedre hvis Esben "tager
springet" og køber over nettet.

--
Mojn fra Als
/Carsten

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 06-06-05 09:41

> [...]
> objektivudvalg på lager? Og findes der mon en butik, som ligger inde med
> Bigma'en? Japan Photo og lignende har jo kun et yderst begrænset

Hvis du er seriøs og vil smide nogle penge i en dansk butik, kan jeg
anbefale Japan Photo i MP Bruunsgade. Spørg efter Frederik. Da jeg
skulle købe min Toploader AW 75, bestilte han en 4-5 andre tasker i
samme størrelse hjem bare for at jeg kunne prøve dem. Ingen købstvang.
Frederik er også photonørd, og ikke bare endnu en "smart" sælger type.

Hvis du derimod på forhånd ved at du ikke vil betale danske priser, så
lad være med at spilde sælgerens tid, og prøv en af dem som har tilbudt
dig det i nyhedsgruppen. Du kan så bagefter købe på nettet, og den pris
du evt. måtte skulle betale for benzin for at køre hen til en "Bigma
prøve", er vist bagateller i forhold til besparelsen på DK vs DE priser

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-05 11:06

> [...]
> objektivudvalg på lager? Og findes der mon en butik, som ligger inde med
> Bigma'en? Japan Photo og lignende har jo kun et yderst begrænset

Tak for alle de flotte tilbud om evt. at komme forbi og prøve jeres Bigma.
Det kan jo være, at jeg benytter mig af det en dag

Esben