Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
iCorrect EditLab
Fra : Rado

Dato : 05-06-05 17:48

Hej,

Jeg er ved at teste et program til billedkorrektion (JPG, TIFF, BMP)
der hedder ICorrect EditLab:

http://www.pictocolor.com/

Jeg synes det er ganske godt, men vil lige høre om der nogen der
kender andre programmer der er lige så gode eller bedre?

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : Bo Bjerre

Dato : 05-06-05 19:07

Rado wrote:
> [...]
>
> Jeg synes det er ganske godt, men vil lige høre om der nogen der
> kender andre programmer der er lige så gode eller bedre?

Når jeg ikke har prøvet det program, du henviser til, kan jeg ikke vide
om det er bedre end det jeg kender. PaintShop har en knap til automatisk
tilretning af lys, farve, kontrast etc. Men jeg bruger den ikke, for jeg
vil selv bestemme

Bo //

Fra : Rado

Dato : 06-06-05 18:07

On Sun, 05 Jun 2005 20:07:04 +0200, Bo Bjerre
<post@fjernes-sidebanen.dk> wrote:

> [...]
>om det er bedre end det jeg kender. PaintShop har en knap til automatisk
>tilretning af lys, farve, kontrast etc. Men jeg bruger den ikke, for jeg

OK, nu er det her program ikke bare automatisk korrektion, det kan det
også men det også en masse manuelle korrektionsmuligheder (som jeg
dårligt har fundet ud af hvordan man bruger rigtigt endnu).

Automatisk korrektion er sjældent perfekt uanset programmet (har
prøvet flere) så jeg leder efter det med de fleste og bedste
muligheder. Og tænkte at der måske fandtes et state-of-the-art program
som flertallet var enige om er det bedste.