Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Hjælp med at finde et kamera.
Fra : Lasse Nielsen

Dato : 04-06-05 19:48

Hej Alle,

jeg vil gerne ud og have mig et nyt digitalt kamera, men aner ikke hvad jeg
skal købe.
Budgettet siger omkring 4000kr.
Det skal bruges til alm. dagligdags/fest billeder, og jeg vil også gerne
kunne tage det med ud i naturen for at tage nogle flotte billeder her. Det
eneste jeg er ret sikker på er at der skal være min. 8xoptisk zoom. Er der
nogen der kan anbefale noget til mig som opfylder mine krav?

Jeg glæder mig til at høre fra jer.

Mvh

Lasse

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 04-06-05 20:06

"Lasse Nielsen" skrev
> [...]
> eneste jeg er ret sikker på er at der skal være min. 8xoptisk zoom. Er der
> nogen der kan anbefale noget til mig som opfylder mine krav?

Canon PowerShot S2 IS (Image Stabilizer)
3682kr
With a wide to super telephoto 12x optical zoom lens and both exceptional
digital camera and video functionality, the PowerShot S2 IS gives you the
freedom to capture every scene, any way you want. With Optical Image Stabilizer
(IS), Ultrasonic Motor (USM) and a UD lens element, the PowerShot S2 IS's 12x
optical zoom is no ordinary lens. Optical IS works to counteract camera shake -
even at full zoom and in low light conditions - for ultra sharp photos and
movies.

Det er vigtigt med billedstabilisator ved stor optisk zoom.

mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Lasse Nielsen

Dato : 04-06-05 20:17

ja det ser da ud til at opfylde mine krav ...

er der nogen der har erfaringer med netop dette kamera?

-Mvh
Lasse

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-05 21:40

On Sat, 4 Jun 2005 21:16:56 +0200, "Lasse Nielsen"
<shika333@aab-net.dk> wrote:

>ja det ser da ud til at opfylde mine krav ...
>
>er der nogen der har erfaringer med netop dette kamera?

Det er HELT nyt og knap nok i handlen endnu.

Har bestilt det, men har ikke fået nogen leveringsdato endnu.

/Brian

Fra : TDN

Dato : 04-06-05 20:23

"Lasse Nielsen" <shika333@aab-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eneste jeg er ret sikker på er at der skal være min. 8xoptisk zoom. Er der
> nogen der kan anbefale noget til mig som opfylder mine krav?

Hej !

Canon PowerShot S2 IS. Jeg har lige modtaget mit med posten idag til kr.
3.800 incl. fragt o.s.v. Jeg havde stort set samme krav som dig . Jeg har
kun fået taget et par enkelte billeder endnu, men foreløbig er jeg meget
tilfreds med kvaliteten. De første billeder er taget på Auto og det klarer
den fint. Se evt.:
http://www.canon.dk/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital/powershot_s2_is/

Mvh
Thomas

Fra : Ped

Dato : 04-06-05 21:06

TDN wrote:

> [...]
> tilfreds med kvaliteten. De første billeder er taget på Auto og det klarer

Hej,

Tør man spørge hvor du har købt dit? De steder jeg har kigget er det
ikke lagervare endnu, og forventes tilsyneladende ikke til landet før d.
24/6? Hvor lang tid gik der fra du bestilte til det kom med posten?

Har du også købt ekstra memorycard? Hvilket? Jeg ved det bruger SD kort,
men der er åbenbart stor forskel på kortene, og det skal bl.a. have
betydning ved optagelse af filmsekvenser. Nogen erfaringer?

M.v.h.

Jens L. Pedersen

Fra : TDN

Dato : 04-06-05 21:19

"Ped" <pedmail@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> men der er åbenbart stor forskel på kortene, og det skal bl.a. have
> betydning ved optagelse af filmsekvenser. Nogen erfaringer?

Hej !

Jeg købte ved
http://www.kamerasalg.dk/produkt.html?varenummer=145956&producent=Canon&gruppe=9 ,
jeg kan dog se at prisen er steget da jeg fik mit til kr. 3810,70 incl.
fragt og gebyrer. Det er lagervare hos dem. Jeg fik fin service og
behandling hos dem. Jeg bestilte mit for et par uger siden, men var ikke
heldig at få fra den første sending der blev frigivet (der var flere
forudbestillinger end kameraer til butikkerne) så jeg måtte vente på den
anden sending til forretningerne. Jeg har idag købt Dane-Elec Secure Digital
Card Extreme 512 MB (High Speed) hos SHG
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=350385&ref=edbpriser til kr.
349. Jeg blev oplyst om at hvis jeg ville bruge videodelen skulle jeg købe
High Speed Flash Ram.

Mvh
Thomas

Fra : Henning

Dato : 04-06-05 22:12

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

Klip Lasses mail
> [...]
> tilfreds med kvaliteten. De første billeder er taget på Auto og det klarer

Har du fundet en god taske til det?

mvh Henning

Fra : TDN

Dato : 05-06-05 07:34

"Henning" <Anders@nd.dk> skrev i en meddelelse
> "TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
>>
> Klip Lasses mail

> Har du fundet en god taske til det?
>
> mvh Henning

Både ja og nej, jeg bestilt den originale fra Canon (Canon DCC-90,
http://www.itbutikken.dk/p/91123/1.htm ), men om den er god ved jeg ikke,
det må tiden vise. Jeg spurgte en på arbejde der har forstand på
fotografering og han mente jeg bare skulle snuppe den originale når den var
så billig.

Mvh
Thomas

Fra : Morten

Dato : 04-06-05 21:21

Jeg står i samme situation som dig, og er også ved at anskaffet en nyt
kamera.
Du kan overveje om et Panasonic FZ5 ikke kunne være en mulighed. (Se
tråd fra tidligere i uge)
Den har de sammen egenskaber som S2.

En bruger rating på dpreview giver FZ5 lidt bedre score end PowerShot S2
IS.
http://www.dpreview.com/reviews/read_opinions.asp?prodkey=canon_s2is
http://www.dpreview.com/reviews/read_opinions.asp?prodkey=panasonic_
dmcfz5

De har desuden lavet en test af Panasonic FZ5 som falder positivt ud.
http://www.dpreview.com/reviews/panasonicfz5/

Der er desvære ikke en test af Canon S2.

Prisen på Panasonic FZ5 er iflg. edbpriser.dk 3.389 kr. Så der er
omkring 400,- at spare i forhold til Canon S2.

Jeg har ikke bestilt et FZ5 endnu, men det skyldes kun at jeg måske kan
få det gennem en som er i USA.

Morten

Fra : Jakob

Dato : 05-06-05 00:43

In article <20050604222033993+0200@news.kollegienet.dk>,
mbern@mbern.slet.dk says...

> Der er desvære ikke en test af Canon S2.

Jamen så kig dog her :0)

http://www.dcresource.com/specials/S2_vs_H1/index.shtml

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jakob

Dato : 05-06-05 00:46

In article <MPG.1d0c5b011e13ab08989af5@news.sunsite.dk>, no@mail.com
says...

> http://www.dcresource.com/specials/S2_vs_H1/index.shtml

Damned der var jeg for hurtigt ude, kun et par testshots :0)
--
Venlig hilsen

Jakob