Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digicam og TotalCommander
Fra : John Jachmsen

Dato : 04-06-05 09:57

Hejsa
Er der nogen af jer der bruger TC til hente filer fra jeres
digitalcamera med? Jeg foretrækker TC i det daglige arbejde, men den kan
åbenbart ikke klare mit nye camera (HP photosmart 735 -799,- i Føtex) og
jeg har kikket overalt efter plugins. Det hele virker fint i Explorer
(stifinder) hvor kameraet optræder som et "removable drev", men i TC er
der ingen reaktion.

/JJ

Fra : AS

Dato : 04-06-05 10:08

"John Jachmsen" <duerikke@duerikke.dk> wrote in message
> [...]
> jeg har kikket overalt efter plugins. Det hele virker fint i Explorer
> (stifinder) hvor kameraet optræder som et "removable drev", men i TC er

Kan der være, at denne smart virker i PTP (Picture transfer Protocol) i
stedet for MS (media Storage)? På mere avancerede kameraer kan det
indstilles, men here er ikke sagen, tor jeg.

Man kan også kikke på DIM til denne opgave:
http://www.alanlight.com/dim/Dim.htm
Prisen er gratis.

Fra : Soren Hedeby Sorense~

Dato : 04-06-05 10:20

> [...]

>jeg har kikket overalt efter plugins. Det hele virker fint i Explorer
>(stifinder) hvor kameraet optræder som et "removable drev", men i TC er

Hej,

Jeg bruger altid TC til at hente filer fra mit digitale camera (Nikon
Coolpix 3100). Når kameraet tilsluttes et usbstik dukker der straks et
nyt drev op i TC. Bruger win98se.

Kan ikke forklare hvorfor dit ikke virker

mvh

Søren H. Sørensen, Viborg
(slet FJERN fra min e-mail adresse)

Fra : John Jachmsen

Dato : 04-06-05 11:57

Soren Hedeby Sorensen wrote:

> [...]
> nyt drev op i TC. Bruger win98se.
>
> Kan ikke forklare hvorfor dit ikke virker

Hej Søren
Ja det er jo også sådan at jeg vil bruge TC, men det virker sq ikke her.

Nå men hvis du bruger TC bruger du den så også til at læse Exif
informationer med? Jeg troede at der fandtes et plugin der gjorde at man
bare kunne trykke F3 på en jpg, og at man så kunne få listet Exif
informationerne, men det er ikke lykkedes mig at finde en løsning på
dette heller.
Go weekend
JJ

Fra : Soren Hedeby Sorense~

Dato : 04-06-05 19:46

> [...]

>bare kunne trykke F3 på en jpg, og at man så kunne få listet Exif
>informationerne, men det er ikke lykkedes mig at finde en løsning på

Bruger ikke Exif info.

mvh og go' weekend

Fra : Claus Tersgov

Dato : 05-06-05 08:57

"John Jachmsen" <duerikke@duerikke.dk> skrev

> [...]
> jeg har kikket overalt efter plugins. Det hele virker fint i Explorer
> (stifinder) hvor kameraet optræder som et "removable drev", men i TC er

Det lyder underligt, jeg bruger selv TC både på kortlæsere og direkte fra
kameraet...

Prøv at starte TC op *efter* du har sat kameraet til. Kan du se dit drev i
"denne computer"?

Men det er lidt mærkeligt, fordi dit drev burde være et helt almindelig
harddisk som TC bør have adgang til.

Claus

Fra : John Jachmsen

Dato : 05-06-05 13:16

Claus Tersgov wrote:

> [...]
> "denne computer"?
>
> Men det er lidt mærkeligt, fordi dit drev burde være et helt almindelig

Tak for svar
Nu har jeg fundet løsningen -i en menu i cameraet var der mulighed for
at vælge imellem 2 muligheder -den ene var at cameraet skulle optræde
som "removable drive" og den andet kan jeg ikke lige huske hvad hed, med
det var etellerandet "camera...", da jeg satte den til removable drive,
optræder cameraet i TC fuldkommen ligesom en memorystik eller MP3
spiller -perfekt. Så det var altså i cameraet det skulle ordnes sammen
med den lille fejl 40

/JJ

Fra : AS

Dato : 05-06-05 14:57

> [...]
> det var etellerandet "camera...", da jeg satte den til removable drive,
> optræder cameraet i TC fuldkommen ligesom en memorystik eller MP3

Der er lige det, som jeg har beskrevet, kun med en anden navn.

Fra : John Jachmsen

Dato : 06-06-05 21:40

AS wrote:
> "John Jachmsen" <duerikke@duerikke.dk> wrote in message

> Der er lige det, som jeg har beskrevet, kun med en anden navn.

Yes det er rigtigt AS, jeg forstod bare ikke helt dit svar.
Thanks

Fra : Karsten Jensen

Dato : 07-06-05 12:50

On Sat, 04 Jun 2005 10:56:39 +0200, John Jachmsen
<duerikke@duerikke.dk> wrote:

>Hejsa
>Er der nogen af jer der bruger TC til hente filer fra jeres
>digitalcamera med?

Ja - virker fint med en ældre Olympus eller med kortlæser.....