Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billedbehandlingsprogram ?
Fra : driver

Dato : 02-06-05 15:01

Jeg har påtaget mig at undervise et pensionisthold i (lettere)
billedbehandling på PC.

PC'erne er en art "offentlige" maskiner, idet det oprindelig er en
offentlig aktivitet, og der er ikke billedbehandlingsprogrammer installeret.
Jeg skal have fundet et program der:

Er rimelig nemt at arbejde med fordi det er et begynder hold.

Er gratis fordi der ikke er penge indblandet i kurset.

Er lovligt at downloade til formålet bl.a fordi det er en faciliteter der er
stillet til rådighed af en kommune.

Gode forslag efterlyses.

Mvh

driver

Fra : Bo Bjerre

Dato : 02-06-05 16:13

driver wrote:
> [...]
>
> Er gratis fordi der ikke er penge indblandet i kurset.
>
> Er lovligt at downloade til formålet bl.a fordi det er en faciliteter der er

http://gimp.org
http://gimp.org/windows/

Bo //

Fra : Futte

Dato : 02-06-05 16:46

> http://gimp.org
> http://gimp.org/windows/
>
> Bo //

Gimp er et glimrende program, næsten på højde med Photoshop, men jeg
vil ikke just påstå at det er nemt at arbejde med, det er skrevet af nørder,
til nørder,
så det kræver en del indarbejdning.

Mvh. Futte.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-06-05 16:31

In article <429f1132$0$18646$14726298@news.sunsite.dk>, driver wrote:
> [...]
>
> Er gratis fordi der ikke er penge indblandet i kurset.
>
> Er lovligt at downloade til formålet bl.a fordi det er en faciliteter der er

Ældresagen har lavet kursusmateriale til programmet photofiltre - som
vist er gratis. Ellers GIMP hvis det skal være mere avanceret.

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-05 16:43

"driver" <XXmgcar@sport.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er gratis fordi der ikke er penge indblandet i kurset.
>
> Er lovligt at downloade til formålet bl.a fordi det er en faciliteter der

Jeg vil anbefale noget i retning af Photoshop Elements, Paint Shop Pro el.
lign. Ellers skræmmer du dem langt væk. Noget simpelt men effektivt.

Mvh. Claus Petersen

Fra : per

Dato : 02-06-05 20:56

driver wrote:
> [...]
>
> Er lovligt at downloade til formålet bl.a fordi det er en faciliteter
> der er stillet til rådighed af en kommune.

Nu skriver du ikke hvor omfattende og langvarigt kurset skal være.
De forslag der er nævnt indtil nu duer overhovedet ikke efter min mening, da
alle de nævnte programmer er langt mere komplicerede end nødvendigt til et
totalt begynderniveau, især Gimp er helt fejlanbragt.
Jeg ville foreslå en tidlig udgave af ACDSee 3.1b, men jeg ved ikke om den
kan fås?

mvh per

Fra : Per B

Dato : 02-06-05 21:52

Hvis helt elementær billederedigering er nok, syntes jeg at www.picasa.com
er et glimrende valg.

Mvh.
Per B.

Fra : Lumholdt & Riber

Dato : 24-07-05 13:46

Picasa! Det er nemt, så alle kan være med, og endvidere gratis.
www.picasa.com
Henrik L

Fra : Evelyn Hougaard

Dato : 25-07-05 11:24

Hej
Jeg har gået på et kursus hvor vi brugte det gratisprogram der
hedder PhotoPlus5,5.Det er fra et firma der hedder Serif softvare.
Det kan frit hentes, men det skal regisreres.Så brugte vi et hæfte
fra Libris der hedder Fotoredigering fra A til Z,skrevet af
Michael Karbo.
Håber det kan hjælpe dig.
Hilsen Evelyn